Bra motard att köra på A-kort?

hannibal

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Hoj
Hemligt tills vidare
tar snart mitt A-kort och självklart så ska man ha en motard, men vilken?
funderar på en Honda 450, är den något att ha?
Hur många kubik/vrid får man köra med vanliga kortet?

hmm är det A begränsat du menar så spelar inte kubiken någon roll.. bara den är registrerad på 25kw och inte överstiger ett viktförhållande på 0,16kw per kg..

Så om du ska åka lagligt så är ju en relatift lätt hoj ganska rimligt istället för att strypa ner en Rocket 3 =)
Hondan kan nog vara ett bra val

hade inte tänkt köra lagligt :gnissla man ska ju ha en motard till att busa me ju

hannibal skrev:
hade inte tänkt köra lagligt :gnissla man ska ju ha en motard till att busa me ju

Så där ja förstör för andra! :fatta!

Ser jag dig i Täby kyrkby köra som en vettvilling så ska jag personligen jaga dig! :mad:

motardnisse skrev:
Berätta först vad du ska ha hojen till samt hur pass mkt erfarenhet har du av hojar, speciellt 4-takt då!

Jag tror inte du kommer ha några problem att jaga den där...
Tvivlar på att han har kört så stora maskiner förut, med tanke på hur mycket förnuft det verkar finnas...

tycon1 skrev:
Jag tror inte du kommer ha några problem att jaga den där...
Tvivlar på att han har kört så stora maskiner förut, med tanke på hur mycket förnuft det verkar finnas...

Desto roligare att jaga så han kanske lär sig något!

Ska ha hojen till att pendla till jobbet inne i stan, plus köra lite med polare och liknande på fritiden.
Har tidigare kört Suzuki DR650, Honda nsr 125, aprilia Rs 250,honda cbr 600 blandannat plus endel cross.

jag känner mig missförstod då jag menade att köra olagligt så menade jag att köra ostrypt

motardnisse skrev:
Desto roligare att jaga så han kanske lär sig något!

din sopa ser jag dig så ska jag köra rakt över dig , det är klart att grabben ska busa, du kan ju ta din mutta å köra i skogen så att vi slipper köra 8 runt dig.(MORAL KÄRING) :arsele :arsele :arsele

Hur ska det pendlas till jobbet? Äre endast stadsåkande så går det gå på en "racemotard" typ CRF 450 eller Husa 650. Annars fåru kolla mot KTM 640/660/duke eller Honda XR650

Whoopass skrev:
din sopa ser jag dig så ska jag köra rakt över dig , det är klart att grabben ska busa, du kan ju ta din mutta å köra i skogen så att vi slipper köra 8 runt dig.(MORAL KÄRING) :arsele :arsele :arsele

"MORAL KÄRRING" ÄR DU HELT :kocko

vAD VET DU OM MIG EGENTLIGEN?

Om hannibal skriver så här -> "hade inte tänkt köra lagligt man ska ju ha en motard till att busa me ju"

Sådana skrivirier förstör bara för de som tycker om att köra motard, Inte undra på att vissa posöråkare så fort de åker omkull så tar de allt på försäkringen och vi andra får ta smällen.
Det är inte själva "bus" som jag reagerar på utan "hade inte tänkt köra lagligt" som upprör mig!

Passa på och åk över till ÅLAND och busa av er där istället så får vi se om ni är man eller mus!

motardnisse skrev:
Passa på och åk över till ÅLAND och busa av er där istället så får vi se om ni är man eller mus!

Håller med, vi har ett jävligt kasst rykte pga de som "leker" och sen kör ihjäl sig själva eller andra. Ofta olagligt dessutom. :huvet
Ska du köra i stan eller till och från skola/jobb så köp typ en LC4 640, HWA 610, Duke II. Går att köra med lagligt och utan en himla massa service. Hondan, Husan, mm är för seriös åkning. På bana. Ha inte en sån att pendla med.

jesseboy skrev:
Håller med, vi har ett jävligt kasst rykte pga de som "leker" och sen kör ihjäl sig själva eller andra. Ofta olagligt dessutom. :huvet
Ska du köra i stan eller till och från skola/jobb så köp typ en LC4 640, HWA 610, Duke II. Går att köra med lagligt och utan en himla massa service. Hondan, Husan, mm är för seriös åkning. På bana. Ha inte en sån att pendla med.

Kan du nämna nån som kör motard lagligt?

motardnisse skrev:

Om hannibal skriver så här -> "hade inte tänkt köra lagligt man ska ju ha en motard till att busa me ju"

Sådana skrivirier förstör bara för de som tycker om att köra motard, Inte undra på att vissa posöråkare så fort de åker omkull så tar de allt på försäkringen och vi andra får ta smällen.
Det är inte själva "bus" som jag reagerar på utan "hade inte tänkt köra lagligt" som upprör mig!

ser den här bilden laglig ut (MORAL KÄRRING)

Bifogat

17.1 KB · Visningar: 279
hannibal skrev:
Bra motard att köra på A-kort?QUOTE]

Jag vill ha en motard för B kort!

(dammit, kom på att en del fyrhjulingar är B-kortare)

motardnisse skrev:

Dubbelmoral!? Du vet väl inte vad han menar med att åka olagligt eller att busa. Du kör olagligt under säkra former på din bild, kanske det han tänkt med.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti