Bra MC-spel, finns de?

Ratt är helt värdelöst för hojkänslan.
Men styret vara ganska häftigt, ett sånt skulle man ha.

Sitta och köra genom att svänga på ratten käns ju surt, lägg till pedaler sen för allt, bläk.

Kyckling skrev:
MotoGP2 saknar realism. Jag menar, knäskrap med full broms på gräs utan att vurpa?! Hur bra är det egentligen?!

Du kan ställa in realismen. Har du 100% sim på allting så garanterar jag att du inte kan köra fullbroms ute på gräset... :fakta

För att svara på frågan...MotoGP 2 är det klart bästa spelet som jag har provat, finns både till Xbox och PC. Härlig känsla och justerbar realism.
Ang. kontroller så tycker jag ni skall prova att köra med en analog handkontroll, t.ex. Xbox kontrollen! Den fungerar perfekt för MotoGP...har köpt en Xbox - USB konverter så jag kan köra MotoGP2 på PC med xbox kontrollen också, perfa! :tummenupp

Jag köpte riding spirits 2 igår :)

Helt okej, enda minuset är att hojarna låter som hårtorkar :mad:

Spelet är ungefär som grand turismo, man vinner pengar kan trimma hojen köpa ny etc. :tummenupp

Gustav1 skrev:
Ja precis, det är ju helt galet.

En skarp vänstersväng tas väl förmodligen med fullt styrutslag.

Har för mig att det där styret öven går att luta i sidled, men jag kan ha fel. :gnissla

Har ett sånt styre som MrJ visade, och har åkt MotoGP 2 med det i snart två år nu. Du kan ställa in om du vill svänga med hjälp av att LUTA styret, alternativt att VRIDA på det. För roadracingspel känns det naturligtvis bäst att luta. motocrosspel däremot funkar det bra med att vrida. Spelet har analog styrning, gas, samt frambroms. Resten är digitala knappar. Inte som att köra på riktigt, men jag har hitills inte testat nåt bättre.

Jag har haft Riding Spirits II (PS2) i ungefär en månad sedan någon pimpade spelet stenhårt här på forumet. Spelet är våldsamt uselt med en tung b-känsla över allting. PS1-grafik, hojarna låter som allt annat än hoj och kontrollen är trist. Dessutom har utvecklarna lånat lite väl mycket från Gran Turismo. Inget fel på det egentligen, men otroligt fantasilöst.

Trots att jag avskyr spelet så spelar jag det ändå ibland. Det finns ju riktiga cyklar att välja på som man kan trimma och styla. Är det någon som har kommit långt i spelet? Vill diskutera lite hojval till olika turneringar osv.

Iofs inget direkt mcspel men driv3r kan man köra mc och stunta. 12'clock osv funkar :)

Var får man tag i ett sånt därra styre?
I Sverige alltså.

Superbike 2001 för mej är väldigt segt att svänga..och så bromsar det av sej själv i varje kurva..så tråkigt då...ere så för er me ?

riLLan skrev:
Superbike 2001 för mej är väldigt segt att svänga..och så bromsar det av sej själv i varje kurva..så tråkigt då...ere så för er me ?

Man kan ställa in om man vill ha bromshjälp och sånt. kolla runt lite i inställningarna

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT