Bra MC-spel, finns de?

whitesnake skrev:
2469949 Eftesom att alla skriver att superbiker riding challange skulle vara jättebra så laddade jag ner det. Men jag blev inte specielt nörjd över det, specielt inte när man sitter på en rätt hyfsad data och inte kan spela på höger upplösning än 800*600, där allt är JÄTTEFULT!!!:argpådato

Men min data som är så dålig som inte klara detta spel är bara utrustad med

Amd 64 2800+
1024Mb ddr2 ram
ati radeon700 256Mb pro

Och ändå hackar det något fruktansvär när det är fult som fan!

Det låter mysko :va

Jag sitter på en Amd xp 2700+, 512 ddr ram, radeon9700 128 pro.
Och jag kan köra på 1024x768 och 2x antialias och det flyter relativt bra.

Klarade ut det tidigare idag på Career, iofs bara som level 17.

Posta gärna lite varvtider på olika banor i GP500 så har man något att försöka slå! :)

Huck skrev:
2470120 Det låter mysko :va

Jag sitter på en Amd xp 2700+, 512 ddr ram, radeon9700 128 pro.
Och jag kan köra på 1024x768 och 2x antialias och det flyter relativt bra.

Klarade ut det tidigare idag på Career, iofs bara som level 17.

Jag provade lite med att ändra antialias till 6X och då funkar det bra, men det hackande det jag klagade på hör nog till spelet för bilden hoppar till lite hela tiden, men annars så är det ett rätt hyfsat spel.

PacMan skrev:
2470001 Det finns i den stora piratbukten. Inte ens på en riktigt snabb dator verkar man kunna köra spelet utan att det hackar någon gång. Ändå är det som whitesnake säger inte speciellt snyggt, så man har väl helt enkelt gjort en ganska dålig grafikmotor. På min bärbara med AMD Sempron 3500+ (1.8 GHz) gick spelet inte att spela ordentligt, ens med allra sämsta möjliga grafik inställd. :(

man tackar!!

whitesnake skrev:
2472011 Jag provade lite med att ändra antialias till 6X och då funkar det bra, men det hackande det jag klagade på hör nog till spelet för bilden hoppar till lite hela tiden, men annars så är det ett rätt hyfsat spel.
Det där hoppande kommer för mig när cykeln börjar wobbla, borde väll vara så?!

Kyckling skrev:
923935 Superbike 2001 är bra
GP500 är TOOOKBRA!!! Särskilt om man fixar hem moddsen med 2004 års hojjar :) :banana :banana

MotoGP2 saknar realism. Jag menar, knäskrap med full broms på gräs utan att vurpa?! Hur bra är det egentligen?!

Då har du inte tagit bort handikappet, det är riktigt bra när man kör med full realism!!

#22 skrev:
2472458 Det där hoppande kommer för mig när cykeln börjar wobbla, borde väll vara så?!

Så kan det ju va men då vobblar den för mig ut ur alla kurvor.... och när det går fort....

Men det kan ju bero på att jag rammlat men den ibland :tomten

whitesnake skrev:
2472474 Så kan det ju va men då vobblar den för mig ut ur alla kurvor.... och när det går fort....

Men det kan ju bero på att jag rammlat men den ibland :tomten

Det vobblar för mig om man går på gas med nedlägg, i alla fall med de flesta hojar - vissa värre än andra - vilket innebär att det vobblar i princip i varje kurva... ;)

Grymt kul spel faktiskt! Lagom realistiskt, lagom arkad... När jag var på sista racet med Combat-hojarna igår (guld i honda o ducce) så hängde sig spelet. Tror ni nåt sparades? Nix.... Bara till att börja om idag... :mad:

Kör faktiskt superbikes riding challange sen igår, funkar helt ok (dvs snabbt och spelbart) på min gamla P4 1,7 med 1 gig ram, 7200 rpm diskar och ett gammalt geforce 5600.

Kör med ratt och pedaler och det är fan så skumt i början, allt blir fel!

Har än så länge bara kört 800x600 och ingen antialias men det är klart körbart. Men det vore kul att köra detta & NFS Most Wanted på en riktigt vass dedikerad speldator...

Var lade jag trisslotten nu då...
/Danne

whitesnake skrev:
2469949inte kan spela på högre upplösning än 800*600, där allt är JÄTTEFULT!!!
Samma här, spelet skiter högaktligen i mina inställningar. Testade att ställa det på 1600*1200 och maxa allt, men det såg fortfarande ut som ett gammalt C64 spel.
Hackar inte men är ej spelbart med så kass kvalitet på grafik. Måste gå att få det att acceptera annan konfiguration?

Edit: Ordnade till sig.

Last edited:
har nån kört moto gp 06 till xbox 360???

vill ni ha ett GRYMT REALISTISKT bilspel kolla in fia GTR 2 till pc...:yoparty :yoparty

Nu när tråden ändå är framdragen måste jag fråga om någon kört Nürnburgring snabbare än jag har gjort på Tourist Trophy? Mitt rekord är 7 minuter 16 sekunder på en Kawasaki ZX-10 (RM). Har kört en runda per kväll i 2 månader nu....

/D.

Det finns en Tourist Trophy-tråd där noerdarna nöter och jämför sina tider. Leta upp den vettja! :)

borde kanske banna dig som drar upp en halvår gammal tråd för att påpeka något sådant istället för att tillföra tråden något?

Vi är fler som undrar, vart får man tag på GP500?? Nu har jag ny dator, ratt&pedaler och det är en styv månad kvar till den riktiga säsongen börjar. Nu saknas bara GP500!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT