Bra MC-Ryggsäck till vettigt pris?

...

Boblbee nämns ofta som alternativ. Säkert en kanonrygga men aldrig förstått varför man skulle välja den istället då den är hård, medioker som ryggskydd, dyrare och ser ut som att man har en snöpulka på ryggen.

Boblbee väljer man just för att den är hård. Den skyddar din rygg (om du mot förmodan väljer att inte ha ditt vanliga ryggskydd) men framför allt skyddar den det du har i ryggsäcken. Den är vattentät och den sitter som en smäck i varierande fart på olika hojtyper (i alla fall på mig). Dessutom tycker en del av oss att de faktiskt är snygga, vilket också är ett skäl att köpa en.

Man får i och för sig inte vara rädd för att prata med människor, för den öppnar för en del spännande diskussioner. Jag har fått frågor av allt från svenska pensionärer till tüska läderbögar (sant!) om vad det är jag har på ryggen. Förslagen har varierat från just pulka till fallskärm och jetpack och allt däremellan.

Det blev en R20! Fick jävla bra pris med!? 1000kr :) Dock har ja köpt hela min sambos utrustning på bike, så dem vet vem ja är plus att ja brukar köra med deras personal.

Tack för all hjälp!

Jag har inte haft några problem med att min Kriega R20 fladdrar men jag har bara testat upp till 250. I övrigt är det en kanonryggsäck, jag har kört mellan 1000 och 1500 mil med min och den ser fortfarande ny ut. Den ska inte vara vattentät enligt Kriega men den klarar åtminstone en dag av ihållande norskt regn utan att innehållet blir fuktigt.

Last edited:
Sambon hade den på sig till gymmet förut. Inget att klaga på! Skall bli intressant med stället!

Har testat min R25a i 280-290 mätarfart, inget märkbart fladder.
Är väskan helt tom så fladdar nog vilken mjuk ryggsäck som helst.

Dagligen pendlat med en Kriega R30. Vattentät, rymlig, kvalitetskänsla som är oslagbar. Dessutom sitter den skönt, och avlastar axlarna genom att lastens tyngd fördelas över bröstet. Dyr men värd prislappen.

Dagligen pendlat med en Kriega R30. Vattentät, rymlig, kvalitetskänsla som är oslagbar. Dessutom sitter den skönt, och avlastar axlarna genom att lastens tyngd fördelas över bröstet. Dyr men värd prislappen.
Har en likadan, hängt med världen runt, grymt bra kvalle:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...