Bra MC-butik!

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
Jag känner att jag måste skriva av mig lite av mina erfarenheter av vad en bra mc-butik är och inte är.
Jag har nyligen fått ett återfall och köpt en fzr 600 och jag har verkligen ingenting än, varken körkort, hjälm, skinnställ, stövlar, handskar och annan diverse utrustning.

Man kan säga att jag ligger i ganska friskt när det gäller att flänga runt i olika butiker, man vill ju ha något billigt som samtidigt är bra och framför allt snyggt. För att få det vill man gärna ha en bra, trevlig och kunnig personal med huvudet på skaft som vet vad dom snackar om. Detta verkar vara mer sällsynt än en blåögd sandneger så jag tänkte att vi kan hjälpas åt till att "betygsätta" alla butiker och dela med oss av erfarenheter?

MC-poolen - En trevlig personal men man får känslan av att dom bara är ute efter att sälja, provade ett skinnställ som satt väldigt löst över benen och dom tyckte att det såg riktigt bra ut :va Ett bra utbud och många olika lås att välja på

MCvaruhuset - Lite för stort för att få en bra service iaf enligt mina erfarenheter. Arrogant personal som till skillnad från MC-poolen inte alls verkar vara intresserade av att sälja. Springer iväg för att inte komma tillbaka osv osv. 30% på Dainese ställ väger kanske upp lite :hihi

Kindbergs - Låg en bit avsides (läs kungsängen) men det var väl värt besväret! Klart den bästa butik jag varit inne i och det innefattar inte bara mc. Jätte trevlig personal, kunnig och inte rädd för att erkänna att vissa produkter är mindre bra än andra. Riktigt bra priser på allt. Killen i kassan erbjöd rabatt utan att jag ens hade frågat om det, dom ringer och engagerar sig om man beställer något osv. :Bugar

Lellesmc - :huvet :4skrika Behöver jag säga så mycket mer? Beställde 2 däck för cirka 3 år sedan. 1 kom fram och det andra väntar jag fortfarande på.. Beställde även ett kolvpaket för ½ år sen, jag berättar för killen om tidigare erfarenhet med däcken och han förstår och lovar att ordna fram paketet med kolven. 2 dagar ångrar jag mig (visade sig att mcn var med än skuren) och jag ringer tillbaka för att avboka ordern, svaret jag får då är lätt frustrerande men inte helt oväntat.. "vilken order? vi har inte nån sån beställning här."

Kan inte annat än att hålla med angående Lellesmc, kan inte förstå att någon överhuvudtaget överväger att beställa något från dom.
I mina yngre dar beställde jag mycket cross grejor därifrån, fick jag över huvudtaget hem något så var det antingen fel vara, inkomplett eller också ca 2 månader för sent.

Yamaha_Tobbe skrev:
Kindbergs - Låg en bit avsides (läs kungsängen) men det var väl värt besväret! Klart den bästa butik jag varit inne i och det innefattar inte bara mc. Jätte trevlig personal, kunnig och inte rädd för att erkänna att vissa produkter är mindre bra än andra. Riktigt bra priser på allt. Killen i kassan erbjöd rabatt utan att jag ens hade frågat om det, dom ringer och engagerar sig om man beställer något osv. :Bugar

e de dom här? man får väl pallra sig dit, ser mest cross och annat på sidan

http://www.kindbergs.nu/

MC-varuhuset -frågade om rabatt vid köp av komplett utrustning - 0% så det blev inget

Lelles -handlade där, kanske ska vara försiktig med det...

Yamaha_Tobbe skrev:
2063249 ligger, hemsida?

http://www.dinmc.se/

räkna gärna upp affärer som kan tänkas ge rabatt på komplett utrustning, så man vet nästa gång.

Yamaha_Tobbe skrev:
Jag har nyligen fått ett återfall och köpt en fzr 600 och jag har verkligen ingenting än, varken körkort, hjälm, skinnställ, stövlar, handskar och annan diverse utrustning.
Hur kan man då få ett återfall?

Lycka till med dina inköp, hur som helst.

KGK skrev:
2063263 e de dom här? man får väl pallra sig dit, ser mest cross och annat på sidan

http://www.kindbergs.nu/

MC-varuhuset -frågade om rabatt vid köp av komplett utrustning - 0% så det blev inget

Lelles -handlade där, kanske ska vara försiktig med det...

http://www.dinmc.se/

räkna gärna upp affärer som kan tänkas ge rabatt på komplett utrustning, så man vet nästa gång.

kindbergs är väldigt generösa med rabatter och det dom inte har inne beställer dom hem på, jag beställde en hjälm där idag och den kommer redan imorgon :), mc-poolen drar väl bara nån tusenlapp i bästa fall.

hållundan skrev:
2063280 Hur kan man då få ett återfall?

Lycka till med dina inköp, hur som helst.

förra gången hade jag en suzuki rg 125, det enda jag hade förrutom den va hjälmen.. en plast sådan

Den bästa är Carlssons MC service i VMO, har hemma grejjerna dagen därpå och kränger däcken gratis, byter kedja åt en gratis, har de rätta kontakterna och är inte ute efter att uttnyttja sina kunder som många andra. Som sagt, Den BÄSTA :tummenupp

Jag har av naturliga skäl alltid handlat över disk hos Lelles och har aldrig känt missnöje.
Så det fungerar fint, tyvärr verkar det som nåt går fel vid beställning per telefon och webb-order.

Ragnar, Per och Anita har jag stort förtroende för och är klockrena att ha att göra med.

/Nöjd kund hos Lelles sedan 2002

McBolaget är bäst! Väldigt schysta killar man har att göra med och de är grymma på service! :yoparty

Vad det gäller kläder har jag alltid fått kanonbra service på Mc Varuhuset så dit åker jag gärna och handlar!

MC-varuhuset - Jag har varit inne där en gång (extremt osmidigt att ligga alldeles innanför tullarna och stänga klockan 18). Mitt ärende där var att jag var sugen på att köpa en hoj (ny, ej begagnad). Det fanns ju en hel del personal, men de verkade mer intresserade av att prata med varandra om vad de skulle käka till lunch. Jag satt på en hoj och :drool :kär men ingen uppmärksammade mig. Efter 20min då det kutat förbi en hel del personal utan att ens titta på mig så gav jag upp och gick därifrån. Det var deras förlust.

LellesMC - Jag har varit inne där en gång (då man inte hade någon vägbeskrivning med sig så var det ju kanske inte världens lättaste ställe att hitta). Anledningen till att jag åkte dit var för att köpa mig ett billigt ryggskydd. Men deras klädavdelning(ar?) måste ha varit det mest överpackade och ostrukturerade jag har sett. Allting tätt packat och i en enda stor röra. Det hängde till och med saker i takstolarna. För mycket grejjer på för lite yta helt enkelt. Till slut hittade jag det ryggskydd jag ville ha och gick därifrån som en något som när nöjd kund. Men med det kaos som rådde där inne förstår jag verkligen varför de brukar ha en förmåga att strula till det med postordern.

Jag tycker att det är ofta som hojsäljare är lite nonchalanta och frånvarande. Ska jag köpa en hoj så vill jag inte behöva söka upp en säljare och be på mina bara knän för att han ska sluta snacka skit med kollegan och komma och sälja till mig istället.

Jag tycker att säljarna ska vara säljhungrigare. Kanske inte trakassera kunderna. Men i alla fall komma fram och fråga om de kan hjälpa till med något. Säger man då nej så kan de säga något i stil med "okej, men skulle du vilja ha hjälp med något så kan du komma och prata med mig".

Säljaren ska vara vänlig, hjälpsam, komma med goda råd och inte försöka pracka på en saker man inte vill ha.

Ska det behöva vara så svårt?

Eftersom att jag dels har varit på jakt efter hoj och lite utrustning åt mig själv och dels har varit på jakt efter en ny hoj till farsans firma så har jag varit inne på en hel del mc-butiker det senaste året. Och det är nästan samma sak på alla ställen, med vissa undantag.

Är det så jävla lökigt att sälja hojar så man inte ens behöver bry sig om att försöka sälja, för det är så lättsålt? Har hojbranschen haft det för lätt de senaste åren med ständigt stigande försäljningssiffror så säljarna har blivit försoffade?

Yamaha_Tobbe skrev:
2063211 Man kan säga att jag ligger i ganska friskt när det gäller att flänga runt i olika butiker, man vill ju ha något billigt som samtidigt är bra och framför allt snyggt. För att få det vill man gärna ha en bra, trevlig och kunnig personal med huvudet på skaft som vet vad dom snackar om. Detta verkar vara mer sällsynt än en blåögd sandneger så jag tänkte att vi kan hjälpas åt till att "betygsätta" alla butiker och dela med oss av erfarenheter?

MCvaruhuset - Lite för stort för att få en bra service iaf enligt mina erfarenheter. Arrogant personal som till skillnad från MC-poolen inte alls verkar vara intresserade av att sälja. Springer iväg för att inte komma tillbaka osv osv. 30% på Dainese ställ väger kanske upp lite :hihi

Har bara handlat utr. där, samt servat gamla hojen o där har jag inget att klaga på. Hjälpsam personal på tillbehör, och snabbt o smidigt vad det beträffar de servicar samt köp o montering av ett V&H system.

Jag var även inne på att lämmna in gamla hojjen på MC varuhuset o plocka ut en ny. Tyckte dock att inbytet var för lågt. Dock kollade säljaren upp flera dealar under 1-2dagar o sedan ringde mig som vi bestämt. Vet inte om de komm fram till mig eller virsevärsa första gången men jag tycker att det kan vara skönt att titta i lugn o ro o säga till själv om man behöver hjälp. Tror att mycket folk är inne för att bara drömma o klämma vilket gör att säljarna sköter sitt o så får man hojta om man behöver hjälp eller vill fråga nåt, då lär du garanterat få hjälp! Sedan så kan det ju hända att det finns bättre o sämre säljare, tyvärr! Tror även att det beror på vilken inställning man går in med.......man är ju inte en gud bara för man e`hojspekulant! Som sagt försäljningen ökar av mc`s så man blir ju en i mängden, även om man för det inte ska bli illa behandlad. Men som sagt, går man in med inställningen " dåliga säljare " kan man ju själv även framstå som lite dryg o arrogant !

Nu har jag köpt hoj hos yamahacenter/Kalhäll o kommer göra 100 mila servicen där samt montera på mitt system ( ingick i dealen på mc`n ) Hoppas att det funkar bra! Än så länge är jag mycket nöjd med den service jag fått där! Någon annan med erfarenhet av YC/Kalhäll ?! :va

Last edited:
Kanske inte vad du letar efter men jag kunde inte låta bli att skriva.

Jag har handlat hoj på många ställen i mina dar, bemötandet är minst sagt varierande. På ett ställe i Malmö (stort ställe) är det stört omöjligt att handla hoj, säljarna vill inte göra affär, de vill bara sälja (hoppas ni förstår vad jag menar). Däremot är både verkstad och tillbehör helt ok på det stället.

Men i höstas slog jag mig in på Triumph. Köpte en ny Daytona på Triumph-Center i Lund. Här har jag fått ett mycket trevligt bemötande. Gjort en hojaffär som vi båda är nöjda med. Fått mycket bra service på verkstaden. Och sist men inte minst, en trevlig pratstund vid varje besök. Sådant uppskattar en kund. Jag kan bara varmt rekommendera Triumph-Center.

MC Varuhuset Köpte jag hojjen på och tyckte jag fick väldigt bra service av säljaren där! han ränka snällt på priset och ordna allt kanon!

Din MC köpte jag det mesta av utrustningen och även där har jag fått ett kanon bemötande och bra service!

Lelles har jag undvikit...

Schneiders va jag på och titta efter hoj men där fick jag inge vidare bemötande av en helt ointresserad säljare så där lägger jag inte en krona..

Aldrig blivit skevt bemött på Ducati i Sthlm. Inte ens vid köp av typ o-ringspackning för trettio spänn.

Har aldrig åkt hem igen från Lelles med allt jag behövde.

Mc-Varuhuset´s delförsäljning funkar tycker jag. Inga problem, skickar sms när grejerna finns hemma.

Back