Bra lunch & fikaställen, tips!

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Kom in på en diskussion i helgen ang bra lunch & frukost fika ställen.

Vi va helt eniga om att Café Kärven på Råsundavägen 66 i solna serverade bästa frukostfika i Stockholm. (finns ett bra på k-holmen men kommer inte ihåg vad det heter)

Lunchställe va det sämre med..

Jag kan däremot säga att Krogen Blåklint på Fredsgatan 27 i Sundbyberg serverar världens bästa gillbiff med BA varje dag till priset av 60:- då ingår dricka, kaffe, kaka och en frukt.
Dom har även 4 andra maträtter varje dag.

Så mina tips blir:

Bästa frukostfika ställe: Café Kärven

Bästa lunch/Grillbiff: Krogen Blåklint

Fyll gärna på med bra ställen inte bara i Stockholm utan även ute i landet.

Bästa lunch på Kungsholmen kan vara Göken, gaystölle.
Bästa hindu-lunch bjuds på Nirvana i Råsunda.
Phi phi har bra thailunch.
Forno Romano i täby och kista har bäst lasagne.
Texas har bra hamburgerlunch, sägs det.

Matiné i råsunda är ju trevligt! ligger uppe i filmstads området.. väldigt god lunch!

Ebbas på Bytaregatan i Lund är riktigt schysst. Både som fika- och som lunchställe. Möjligtvis att luncherna är något dyra (64 kr) men det verkar å andra sidan som om alla lunchställen i Lund blivit dyra... :(

Supertrevlig personal och en fin utegård på somrarna!

Olles Krog i Akallaindustriområde har bra lunchbuffé. Ät så mycket du vill för 65:- Har alltid olika val så man hittar alltid nått man tycker om. Finns alltid en stor salladsbuffé.

Tjoffe skrev:
Olles Krog i Akallaindustriområde har bra lunchbuffé. Ät så mycket du vill för 65:- Har alltid olika val så man hittar alltid nått man tycker om. Finns alltid en stor salladsbuffé.

Var där senast idag och kan intyga det. :tummenupp

En annan MYCKET bra buffé är 'Pontus by the Sea' i Gamla Stan. Aningens dyrt med 90ish spänn men ack så gott.

Last edited:
Grymt bra (men dyr, 97:-) lunch finns på Grill, drottninggatan. Buffé med en kött- en fisk och en veg-rätt, riktigt bra mat!

Instämmer. Riktigt bra där faktiskt. Synd att jag inte jobbar i de krokarna längre.

Kontrar med buffén på Pontus by the sea.... 89.- också helt ok.

ohlsson skrev:
Grymt bra (men dyr, 97:-) lunch finns på Grill, drottninggatan. Buffé med en kött- en fisk och en veg-rätt, riktigt bra mat!

Bästa lunchställe när pappa betalar: Var som helst, vad som helst men gärna sushi. Annars blir han så fet, min pappa. Men gärna en semla från gateau efteråt. :rolleyes:

Bästa lunchställe när jag betalar: Restaurang Alfred i flempan. 46 spänn för lunch, sallad och bröd. :banana

Lappens Grill i Hedemora! :yoparty
Makalöst stora portioner och en hel del hojfolk där om sommrarna.
Glassarna dom säljer är också sjukt stora.
Bra pris och stora portioner garanterar nöjda kunder. :tummenupp
Det finns förresten en Lappens Vägkrog i rondellen också, men det är inte den jag menar.

Café Caf har goda baugetter/thekakor. Rätt pris också.
Sen fanns det något fik i Råneå som var rätt nice också, alldeles vid storvägen genom stan. :hihi

Bästa luncherna i stockholm.

Sushi: Itamae, på kungsgatan 62, lite små bitar men ack så goda.

Pizza/pasta: Il forno da pino,sveavägen 105, bästa pizzan i stan.

Husman:Broncos Bar,tegnergatan 16, obs! bara husmanskosten som är ätbar!

Thai:Phi Phi Island,birger-jarlsgatan121,bästa thailunchen,ännu bättre på kvällen.

Arabiskinfluerat: Pascha Deli,Kungsgatan ,grymm arabinspirerad snabbmat.

:tummenupp

Bästa lunch-stället i Götet tycker jag är Café einstein, uppe vid Chalmers Högskola. 56 kronor om jag inte minns fel, och då får man dricka. Får välja på 2 rätter, väldigt god mat!

Annars funkar Markus Pizzeria vid Lackarebäck (mölndal), godare kebab får man leta efter!

Göteborg:

Palace, riktig kvalitétsmat. Ganska dyrt dock...89-159 :- :va

11:ans på Vasa Viktoriagatan, kebabtallrik 65 :-

Varning för thairestaurangen på Vasa Viktoriagatan också...blev matförgiftad där :mad:

Citykebab vid Brunnsparken, bra mat, lamm, kebab, hamburgare, grillspett osv. Okej lunchpriser med, ~50 :-

Pizzeria Viktoria, stans bästa pizzeria :Bugar

Ericsson i Västberga, den stora röda tegelkåken med tre korvar på, har jävligt god buffe för 64 spänn, många olika sorters bröd. WKBs buffe för 68kr i Marievik, Årstaängsvägen 5, är helt ok också men inte lika bra som Ericsson. Det finns ett litet cafe nästan i korsningen Heleneborgsgatan/Pålsundsgatan som har mycket god lunch för 65kr.

Bikerbitch skrev:
Åh, Nirvana i Råsunda där som Markus skrev om har bra mat! Mums!

Får det vara en Madras någon dag (med sällskap till). :D
(Självklart endast för att jag har fullstämplat kort så nästa lunch är för free :mattias)

Korat i sickla, thaimat riktigt fint, lite mycke folk vid 12 men lugnt vid 11.

Thaimatstället i mitten på nacka forum.

Bodinos??(osäker på namn) pizzaställe i hammarby sjöstad.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon