Bra LED pannlampa?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Har köpt 79krs lampor med 5st LED i och dom funkar bra en tid sen går enstaka dioder sönder. Av och på knappen kommer man åt av misstag när man har den i fickan och så drar den slut på batterier osv.

Kom med exempel på bra LED pannlampor med bra lyse till vettigt pris.

WestW skrev:
Har köpt 79krs lampor med 5st LED i och dom funkar bra en tid sen går enstaka dioder sönder. Av och på knappen kommer man åt av misstag när man har den i fickan och så drar den slut på batterier osv.

Kom med exempel på bra LED pannlampor med bra lyse till vettigt pris.
Petzl tikka plus :tummenupp

Har en petzl..4 lampor i och så finns det olika ljus, den kan blinka åxå :) den är skitbra!

Tikka_plus.gif

350kr. Inte gratis direkt men man får väl hoppas att den håller länge

Petz Zipka vet jag funkar ruskigt bra.
Dock vet jag inte hur den ser ut, men jag har sålt den till massor av yreksmänniskor som sa att det va den bästa de någonsin haft.

WestW skrev:
Tikka_plus.gif

350kr. Inte gratis direkt men man får väl hoppas att den håller länge

Jag har sålt sånna i 3 års tid (olika versioner men) och har inte hittils haft nån som klagat iaf. Byggarbetare, Elektriker och rörmokare alla säger :tummenupp

Lartes: Skillnaden mellan zipka och tikka är att zipka har en kevlartråd med jojo på eller vad man ska säga, du kan fästa den runt handleden lika gärna.
Tikka har ett elstiskt pannband, har iofs aldrig hört nån som klagat på zipka men känns som att den där jojofunktionen kan bli trött.

Edit: WestW Vreden över dålig kvalité varar längre än sötman av ett lågt pris.

Last edited:
Min jojo grej har inte blivit kass trots flitigt användande.. zipka är skitbra! KÖP!

Kan bara instämma i lovorden ang Tikka och Ziipka. Jävligt bra grejer.

Men dom lyser för dåligt om man ska göra annat än att meka med dom eller liknande. Passar inte nattorientering direkt..

Hur håller dioderna då?
I mina skräplampor har någon enstaka gått sönder efter vilt meckande i garaget. Dvs har 5st dioder från början och någon brukar gå sönder efter någon månad.

Finns det någon lampa av lite kvalitet med 5st dioder som inte kostar multipung?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D