Bra lackfirma i Stockholm??

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Tänkte lacka kopplingskåpan.

Blästring har jag en bekant som kan ordna, är det någon som kan tipsa om bra lackerare i stockholmstrakten?! Vore guld!

Hade tänkt mig sidensvart/mattsvart, ska lackas med härdare/motsv. så det står emot avfettning och lösningsmedel. Pulerlack är förstås också intressant.

Så kan någon tipsa om lackerare som lackar snyggt och hållbart så är det mer än välkommet!!

Pulverlack borde vara bäst, finns slät eller med struktur, Stockholms industrilack i Högdalens industriområde har vart bra och billiga när jag gjort jobb där!

Är det verkligen "bra" som är #1 i detta fall? Jag antar att du förväntar dig ett utlägg på MAX nån fyrhundring, eller?

Funderar vidare på hur man ska gå till väga; jag tänkte byta ett par packboxar som sitter i kåpan, vad är lämpligast, att blästra och lacka innan man tar bort och byter dom eller ska man blästra och lacka kåpan efter att man knackat ur boxarna??

Last edited:
Blästra och lacka kåpan med dom gamla p-boxarna i, så slipper du vålda dit dom nya.

Blästra och lacka kåpan med dom gamla p-boxarna i, så slipper du vålda dit dom nya.

Torde ju vara det bästa.

Men, om man skulle välja att pulverlacka, då kommer väl kåpan värmas i ugn? Vet inte riktigt vad det är för temperaturer det rör sig om, men kan det då finnas risk för att packboxar smälter?? :gnissla

Torde ju vara det bästa.

Men, om man skulle välja att pulverlacka, då kommer väl kåpan värmas i ugn? Vet inte riktigt vad det är för temperaturer det rör sig om, men kan det då finnas risk för att packboxar smälter?? :gnissla

Fråga på lackfirman, dom vet.

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back