Bra kille men jobbig människa!

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
tjohopp allihopa!

Då var man hemma efter att ha sett I, Robot. FYYYYYFAAAANNN vad jag vill ha den hojen som e med!!! :tuttar

Nu till meningen med tråden:

Ska presentera mitt exjobb om ett par veckor. Har jobbat med detta ihop med en kille som e en riktigt bra kille, men fyyyfaan vad han kan vara jobbig!! Alltid superstressad med paranoja i blicken och i tonfallet på rösten. Han kan ringa en flera ggr på en dag och om man inte svarar lämnar han inget meddelande så man vet vad det gäller och kan ringa tillbaka. Istället ringer han flera gånger och när man till slut svarar kommenterar han att han sökt mig flera ggr...

... jaha OCH!! Vadå ska jag förklara mig varför jag inte svarar??

När jag kommer ut från bion ringer min röstbrevlåda upp... han har för en ggn skull lämnat ett meddelane. Två sekunder senare får jag ett sms från honom med exakt samma inormation. När jag kommer hem (5 min senare) ringer han... VAD!? det räcker nu!

Slår på datorn och kollar mailen. Har fått mail från gissa vem?

Hej,

Sökte dig flera ggr idag till din mobil och till lägenheten men du svarade inte.
Vi kan träffas som vi kom överens på torsdag klockan 08.00 i universitet utanför Kay huset (mittemot D-huset), där finns det bra datorer med Win 2000. skickade sms och lämnade ett meddelande i din brevlåda om detta.
Hör av dig för att bekräfta detta.

mvh, X

Observera att det står att vi kan träffas som vi kom överens om... ja men förfan vi har ju redan bestämt det!!

Blir bara så jävla trött och det ska bli skönt att avsluta detta kapitel. Var bara tvungen att skriva av mig lite.

Ha det bra allihopa o kör försiktigt.

Jag skulle ha sagt till från början. De som har dessa egenskaper tenderar att få problem i arbetslivet om de inte lär sig samarbeta mer avslappnat och harmoniskt...

mb skrev:
Jag skulle ha sagt till från början. Han kommer få problem i arbetslivet om han inte kan samarbeta mer harmoniskt...

Haha, tänk att jag har tänkt exakt samma sak och det har jag oxo sagt till honom... men vad hjälper det

På det programmet som jag läste hade vi problembaserade grupparbeten konstant de första 2,5 åren med ständigt skiftande gruppmedlemmar, så man hann se ett och annat. Mycket bra sätt att lära känna sig själv som grupparbetsmänniska :)

Red: trötthetsstavfel :trött

Last edited:
Ja i bland måste man bara få klaga lite, så är det :fatta! ......Kör lugnt själv :tummenupp !
Santo skrev:
tjohopp allihopa!

Då var man hemma efter att ha sett I, Robot. FYYYYYFAAAANNN vad jag vill ha den hojen som e med!!! :tuttar

Nu till meningen med tråden:

Ska presentera mitt exjobb om ett par veckor. Har jobbat med detta ihop med en kille som e en riktigt bra kille, men fyyyfaan vad han kan vara jobbig!! Alltid superstressad med paranoja i blicken och i tonfallet på rösten. Han kan ringa en flera ggr på en dag och om man inte svarar lämnar han inget meddelande så man vet vad det gäller och kan ringa tillbaka. Istället ringer han flera gånger och när man till slut svarar kommenterar han att han sökt mig flera ggr...

... jaha OCH!! Vadå ska jag förklara mig varför jag inte svarar??

När jag kommer ut från bion ringer min röstbrevlåda upp... han har för en ggn skull lämnat ett meddelane. Två sekunder senare får jag ett sms från honom med exakt samma inormation. När jag kommer hem (5 min senare) ringer han... VAD!? det räcker nu!

Slår på datorn och kollar mailen. Har fått mail från gissa vem?

Hej,

Sökte dig flera ggr idag till din mobil och till lägenheten men du svarade inte.
Vi kan träffas som vi kom överens på torsdag klockan 08.00 i universitet utanför Kay huset (mittemot D-huset), där finns det bra datorer med Win 2000. skickade sms och lämnade ett meddelande i din brevlåda om detta.
Hör av dig för att bekräfta detta.

mvh, X

Observera att det står att vi kan träffas som vi kom överens om... ja men förfan vi har ju redan bestämt det!!

Blir bara så jävla trött och det ska bli skönt att avsluta detta kapitel. Var bara tvungen att skriva av mig lite.

Ha det bra allihopa o kör försiktigt.

du får se det positivt.. BARA ett par veckor kvar, sen slipper du honom :banana

Allvarligt skojat så verkar ju killen ha problem (prestationsångest?).. och med ett sånt beteende blir man snabbt en plåga för kollegorna i arbetslivet. Själv skulle jag blivit oxtokig med en sån i närheten.

Håller i alla fall tummarna att du ska stå ut den tid som är kvar och lycka till med examinationen.

//Barbs

Fråga honom vad han är så orolig för....eller kanske bättre, fråga om det inte är dags att dra ner på spiid.

Jag har jobbat med en sådan kille, det är fruktansvärt. Man får antingen bara slå det ifrån sig eller ryta till. Dock är det inte bra att hamna i konflikt med sin arbetskompis.
Mitt tips är att ta det easy nu när jobbet snart är över, bättre att skiljas som vänner än att vara ovänner. Jag förstår frustrationen över att han "jagar" dig.
Det värsta jag vet på en arbetsplats är de som stressar även om de inte behöver det, kanske att de oxå jobbar över även om man inte har behov för det. Stämningen blir askass.

//M

Santo skrev:
Alltid superstressad med paranoja i blicken och i tonfallet på rösten.

...vissa borde inte få dricka öl/sprit, vissa borde inte tillåtas dricka kaffe eller äta sånt med mycket socker!

Bit ihop!

Efter ert exjobb kommer han kanske fortsätta ringa för att ni blivit kompisar!! :D :D

Hahaha Låter som en skön kille :crash

Påminner omen poalre jag har, asgo, men alltid stressad sover knappt och kan mellan kl 24:00 och 06:00 skrva om en uppsatts 2-3gånger "utifallatt" :hihi

Santo skrev:
tjohopp allihopa!

Ska presentera mitt exjobb om ett par veckor. Har jobbat med detta ihop med en kille som e en riktigt bra kille, men fyyyfaan vad han kan vara jobbig!! QUOTE]

HJÄLP!!!
Jag skulle få frispel, hatar folk som tjatar och ringer jämnt! :4skrika
Jag skulle säga till honom om jag va du.
Man kan ju begå brott för mindre så att säga...

Han är väl kär i dig stackaren. Skaffa genast en bra brandvägg till hemdatorn och sök igenom lägenheten efter kameror mickar och dylikt.
:tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard