Bra Karateklubb i Sthlm?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Satt ock kollade lite klipp och blev lite sugen på att träna lite karate under sommaren när man bor här uppe. Tips på bra fighting inriktad klubb i närheten av röda linjen? Gärna en där de accepterar att man bara tränar några månader och som inte tar 1800kr per termin. Finns detta eller ska man leta shoto/thai klubb?

Har tränat Yui Shin Kai tidigare och orkar inte med en så Kata bunden stil....

Cobra Kai :yoparty

"Pain does not exist in this dojo, does it?"

"Mercy is for the weak!"

:Bugar

Last edited:
War-psycho skrev:
2286852 Cobra Kai :yoparty

"Pain does not exist in this dojo, does it?"

"Mercy is for the weak!"

:Bugar

Tänk den som fick träna där. *drömmande suck*

FreddaGädda skrev:
2287705 http://www.kampsport.se/klubbguide/...4254421f6c88c1ef8b&style=10&location=city_141

Här har du ju ett par som kanske är instressanta. Tänkte börja träna karate i många år men jag kom in på tae kwon do istället och det är jag glad för. Testade och fastnade direkt

Ok ska kolla. Men det finns många konstiga klubbar med konstiga tränare därför tänke jag om någon tränat på nån klubb. Att prova sig fram på en lista kan ta några veckor.

Själv har jag aldrig tränat Tae kwon do men en f.d tjej har tävlat mycket och många på shotoklubben har tränat. Är inte överdrivet imponerad. Mycket viftande och lite kraft. Snyggt att kolla på dock. Har du tävlat i AllStyle?

Jonte VSB R-T skrev:
2288134
Själv har jag aldrig tränat Tae kwon do men en f.d tjej har tävlat mycket och många på shotoklubben har tränat. Är inte överdrivet imponerad. Mycket viftande och lite kraft. Snyggt att kolla på dock. Har du tävlat i AllStyle?

Nope, tänkte köra nästa år. Tävlingen är ju i augusti och just nu håller jag på med en massa annat. Känner att det behövs mer sparringträning för min del(kass kondis).
Sant att en del grejer är jämförelsevis svaga, men det går ju snabbt istället.
Armteknikerna är ju i princip samma som i karate.
Tänkte eventuellt komplettera tkd:n och köra nånting mer samtidigt nästa år. Hapkido, kung fu eller bujinkan. Får väl testa och se vilket som känns vettigast. Hapkido är i princip tkd fast med en jädrans massa grepp, kast och är allmänt självförsvarsinriktat. Kan ju klättra i grad snabbare där om man hållt på med tkd innan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg