Ludde Ludde
Ny medlem
Hej igen. Tänkte ringa och boka tid för teoriprovet och uppkörningen( gör man det samtidigt?) . Jag vill ha tips på bra snälla körskolor i stockholmsområdet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej igen. Tänkte ringa och boka tid för teoriprovet och uppkörningen( gör man det samtidigt?) . Jag vill ha tips på bra snälla körskolor i stockholmsområdet.![]()
Du måste klara teoriprovet innan du får boka uppkörning.
Okej, hur lång tid kan det ta att få en tid efter man har klarat teorin?

Okej. Jag fyller år 23 maj, jag tänkte göra teorin samma vecka, och sen beställa uppkörningstid. Så har jag förhoppningsvis kortet till sommarlovet![]()
Vill ha tips på bra körskolor som är snällaJag tänkte ta en lektion för manöverträningen eller vad det heter, sen ska jag köra privat
![]()
)Asså du kan ju börja med teroin nu du behöver inte vara 16 för det så detta är mitt råd
1. Gå till en körskola så snarast som möjligt...
2. Fixa teorin (före din födelsedag... vet inte om man kan göra teoriprovet innan man är 16?)
3. Boka körlektioner och fråga om du kan boka en uppkörning (lång väntetid)
2. Det går inte att göra teoriprovet före sin födelsedag.

Japp säker![]()
Teorin pluggar jag till privat, inga lektioner här inte. Men man måste vänta tills man är 16 för att gör teoriprovet eller? Det suger isåfall.
Är det någon som har någon erfarenhet från Alvikstrafikskola? Jag tänkte bara ta en eller två körlektioner hursomhelst. http://www.alvikstrafikskola.se/ta_korkort.php?PID=02
![]()
Igentligen är det ju körskolan som bestämer hur många du ska ta men du kan ju boka 2 och vissa vad du går för lyssna ordentligt osv...
Hur kan dom bestämma hur många lektioner man behöver ta? Dom kan väl bara rekomendera, jag tänkte ta en och se vad provet består av sen tänkte jag köra privat. Går inte det eller?
Man kan ju alltid kör upp privat om man har en egen hoj.
Annars är det bara att vänta snällt tills körskolan säger att du är redo och då bokar dom en uppkörning till dig.
Om man kör helt privat då, vart gör man uppkörningen då? Man måste väl skriva in sig på en trafikskola hursomhelst?
Hur går det till när man körupp med vv bara?
Likadant som du kör upp med en körskolan fast då måste du ha egna kläder o skydd och hoj... och tror man måste ha papper på hojen där det står att den är regad för 11kw
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |