Bra investering att köpa en MV Agusta Tamburini?

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
R312 är ingen speciell utgåva utan det är den F4:an som tillverkades 2008 och uppåt om jag inte minns fel. RR däremot är ju en specialutgåva.

Känns Tamburinin mer exklusiv nu, när det bara blev 9 specialmodeller kvar?
Har R312 ens sålt i mer än 300 exemplar som deras "Limited"-serier annars verkar ligga på?
 
VTR SP2 har lite potential till samlarobjekt tycker jag, likaså polkarettan. Gällande serieproducerade hojar är det nog unika fabrikslackeringar som kommer avgöra samlarvärdets vara eller icke vara.
 
Känns Tamburinin mer exklusiv nu, när det bara blev 9 specialmodeller kvar?
Har R312 ens sålt i mer än 300 exemplar som deras "Limited"-serier annars verkar ligga på?

Nej absolut inte, men rätt ska vara rätt. Ville bara säga att R312 är en "standardmodell" som förmodligen med all säkerhet sålt mer än 300 exemplar...
 

Jag är rätt så säker på att den röd/vita kan bli ett samlarobjekt. Kanske just för att den är så "fel". Det färgvalet är intressant, försökte yamaha följa på trenden med racingfärg som kawasaki har kört länge med sin gröna. Eller varifrån kom det med den färgkombinationen. Kändes rätt så okej på 80-talshojar och framförallt på tidiga 90-talare. Men en sen 90-talare början på 2000?

Den färgkombinationen är minst sagt udda/fel därför kommer den att bli ett samlarobjekt, gissar jag.
 
Investering..?

Nu e jag nog en torrboll men... i min värld är en investering ett tilltag som gör
att dom medel (stålar) jag satsar, växer med tiden. En bra investering
ger bra avkastning/tillväxt. I dagsläget borde det vara minst 4-5% (helst 8-10%) om året.

Man får nog leta en hel del för att hitta en hoj som över en längre period klarar detta.
Tvivlar på att en udda/snygg lack borgar för en god investering.

Hojintresset kostar stålar...så är det bara:)
 
Nu e jag nog en torrboll men... i min värld är en investering ett tilltag som gör
att dom medel (stålar) jag satsar, växer med tiden. En bra investering
ger bra avkastning/tillväxt. I dagsläget borde det vara minst 4-5% (helst 8-10%) om året.

Man får nog leta en hel del för att hitta en hoj som över en längre period klarar detta.
Tvivlar på att en udda/snygg lack borgar för en god investering.

Hojintresset kostar stålar...så är det bara:)

Så sant!

Nej det har du nog helt rätt i, finns väl knappast någon hoj som är en bra investering. Däremot kan väl vissa bli samlarobjekt, men även då får du sällan igen några pengar. Men visst finns det hojar som sakta stiger i värde. Köper du en unik tidig R1'a när de är som billigast så finns det en möjlighet att de under en period står stilla i värde och sedan kanske stiger i värde.

Det händer med några samlarobjekt, men det är ju vansinnigt svårt att sia om när de är som lägst i kurvan och vilka som sedan stiger i värde.

99,99 % av alla hojar sjunker i värde tills de är på skroten gissar jag, men ett fåtal blir åtråvärda. Själv skulle jag nog kunna tänka mig att ställa en tidig r1'a ("mint cond") i ett garage för framtiden om jag hade pengarna att undvara dem.

(vilket jag ej har iof):)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top