bra husaberg köp lycklig

anox78

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
husaberg fe 400 och en trimmad monkey bike från 76 med en 110ccmotor trimtopp = livsfarlig
köpte en fe400e 01:a i går billigt, va i bedrövligt skick men ja är nöjd ändå lite ny plast å färg så blir den bra igen, bygger motard av den så ja slipper byta hjul på den andra hela tiden, fick svetsa ramen också den var sprucken på flera ställen den har nog fått gått hårt i sitt liv:tungan tur att den får lite kärlek nu iaf :) sving bakskärm framskärm dom var så trasiga att det bara var att kasta. svingen va det hål i efter kedjan. och det satt något japan skräp som styre på den också

Bifogat

• SA400062.JPG
    SA400062.JPG
    39.8 KB · Visningar: 125
  • SA400050.JPG
    SA400050.JPG
    47.5 KB · Visningar: 126
  • SA400057.JPG
    SA400057.JPG
    74.2 KB · Visningar: 110
Last edited:
Vilket år ändrade Husaberg gaffelvinkel? Jag tror(gissar) på att -01 hade den gamla choppergaffelvinkeln så jag tycker du ska använda den andra nyare ramen till supermoto istället.

Vilket år ändrade Husaberg gaffelvinkel? Jag tror(gissar) på att -01 hade den gamla choppergaffelvinkeln så jag tycker du ska använda den andra nyare ramen till supermoto istället.

jaså det är olika på dom? kanske det är bättre med en mer upprätad gaffel blir väl lättare å svänga???? men jag kanske inte känner någon skillnad heller jag tävlar inte kör bara lite bus

eller är det stor skillnad????

jaså det är olika på dom? kanske det är bättre med en mer upprätad gaffel blir väl lättare å svänga???? men jag kanske inte känner någon skillnad heller jag tävlar inte kör bara lite bus

eller är det stor skillnad????

Jag har testat en husa med annan styrkrona (som just skulle ge brantare gaffelvinkel) och jämfört med orginal var det som natt och dag, hojen svänger i princip av sig själv...

Jag trodde faktiskt inte att en glad amatör som jag skulle märka någon skillnad med det var hur tydligt som helst, sen om det märks på varvtiderna kan jag inte svara på men körmässigt så känns i alla fall en stor skillnad.

Jag har testat en husa med annan styrkrona (som just skulle ge brantare gaffelvinkel) och jämfört med orginal var det som natt och dag, hojen svänger i princip av sig själv...

Jag trodde faktiskt inte att en glad amatör som jag skulle märka någon skillnad med det var hur tydligt som helst, sen om det märks på varvtiderna kan jag inte svara på men körmässigt så känns i alla fall en stor skillnad.

du provade en hoj med annan offset inte gaffelvinkel:tummenupp

istället för 22 mm är det 13 mm

du provade en hoj med annan offset inte gaffelvinkel:tummenupp

istället för 22 mm är det 13 mm

Ok. Här kan man förövrigt läsa om styrgeometri, finns en fin bild som förklarar styrvinkel, gaffelvinkkel, offset m.m.

sorman-racing.com/vedbod_file/Styregenskaper.doc

Bra för oss som inte fattar vad vi pratar om men ändå försöker låta duktiga.:D

var kan man hitta en gaffel krona med en annan offset då ?
finns det många olika offseter på kronorna

Så du använder tig och svetsar med, inte lite seriöst. :) Har du några bilder när den var ihopskruvad? Kan aldrig bli för mkt bilder. :fakta

Det ska väl inte vara så svårt att använda stor bokstav, kommatecken och punkt.
Stav fel kan alla göra men försöka tillhör hyffs!!!!!
Sär skrivning är väl inte heller så svårt? :tungan

Så du använder tig och svetsar med, inte lite seriöst. :) Har du några bilder när den var ihopskruvad? Kan aldrig bli för mkt bilder. :fakta

Sär skrivning är väl inte heller så svårt? :tungan

ja tig svets har jag och svetsar med, blir väldigt bra genombränning av en tig svets. nej ja har inga bilder på den när den var i hopskruvad den va så hemsk att ja skruvade i sär den med en gång motorn var redan isär har bara lite bilder på delarna

Bifogat

• SA400058.JPG
    SA400058.JPG
    51.3 KB · Visningar: 79
  • SA400059.JPG
    SA400059.JPG
    50.3 KB · Visningar: 78
Last edited:
Får man fråga vad du gav för den? :)

ja det får du väl jag gav 8000 för den å då va det med 2 och en halv motor fast isär skruvad.... så det ska att bli maskin av den snart igen

Okej då får jag gratulera till ett jävligt bra klipp :)

ja jag tror det bara ja får ihop motorn med nya lager å sånt och sen får lacka ramen så blir den ju ok har en 550fc motor helt ny som ska in i ramen så får 400fe ligga som reserv

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8