Bra Honda verkstad nära Gbg ?

Snabbast

Kvinnan är mannens ära.(Bibeln)
Gick med
20 May 2005
Hoj
Honda Hornet 600
Tjenixen.

Dags för 600-mila service på Horneten.
Ngn som kan tipsa om ett bra ställe att lämna in hojjen ?
Har dåliga erfarenheter av Ahlquist.

Snabbast skrev:
Tjenixen.

Kennets MC Service har jag bara hört bra kritik om. :tummenupp

Mekanikerna på Bike i trollhättan har väl vunnit mekaniker-sm i några åt i sträck, plus att dom har massa diplom från honda. Så dom är nog grymma på det...

Firefly skrev:
Mekanikerna på Bike i trollhättan har väl vunnit mekaniker-sm i några åt i sträck, plus att dom har massa diplom från honda. Så dom är nog grymma på det...

Enda problemet är att de är dubbelt så dyra som andra auktoriserade verkstäder. I alla fall var det så när jag undersökte servicekostnader på min R6:a.

McB skrev:
Enda problemet är att de är dubbelt så dyra som andra auktoriserade verkstäder. I alla fall var det så när jag undersökte servicekostnader på min R6:a.
Ok, ja, det är nog möjligt. Men jag vet i alla fall vem människan är som pillar med min hoj då. (Jag har jobbat där. Plus att man får en del rabatt då också :hihi )

Firefly skrev:
Tillåt mig vara skeptisk. De enda gångerna jag haft problem med min hoj är när jag just hämtat hojen från servicen på Bike Trollhättan. Kan ge några exempel:
* Sönderdragen insektsbult
* Tappade dräneringsslangar (ramlade av på hemväg från Bike)
* Läckande avtappningsplugg (räckte med en lätt åtdragning)
* Felaktigt monterat framdäck. Orsakade att fälgen blev något skev, och de kunde inte rikta den.

Har extremt lågt förtroende för detta företag.

Snabbast skrev:
Tjenixen.

Jag har servat mina hojar i många år hos Kennehts mc-service och har bara gott å säga om dom.
Har även beställt en hel del delar med lyckat resultat.
Tyvärr kan du nog få svårt å få en tid nu på våren då det är en liten firma med grymt mycket å göra.

Matin skrev:
Tillåt mig vara skeptisk. De enda gångerna jag haft problem med min hoj är när jag just hämtat hojen från servicen på Bike Trollhättan. Kan ge några exempel:
* Sönderdragen insektsbult
* Tappade dräneringsslangar (ramlade av på hemväg från Bike)
* Läckande avtappningsplugg (räckte med en lätt åtdragning)
* Felaktigt monterat framdäck. Orsakade att fälgen blev något skev, och de kunde inte rikta den.

Har extremt lågt förtroende för detta företag.

Har samma erfarenheter som du, mitt expansionkärl hängde i bara slangen?!?
efter min 1200 milaservice, för att bara ta ett exempel

Nä, verkstadens fulmeck med min hoj är det slut på, däremot reservdelsförsäljningen håller hög klass om man handlar av Henrik( Thinter)
en duktig kille som har serviceminded till kunderna!

Wallins på Friggagatan är auktoriserad Honda-verkstad. Har alltid servat min Blade där och är jättenöjd. Lättare att få tid där än hos Kenneths.
/B)
Snabbast skrev:
Tjenixen.

Snabbast skrev:
Tjenixen.

Både Kenneths och Wallins är bra, Ahlqvist har nya lokaler och har blivit bättre.
Har inget ont att säga om någon runt GBG.. Tror dessutom att priserna är ganska lika, så kolla vem som har minst väntetid.

Bike har jag bara haft goda erfarenheter av gällande service,reservdelar (++) och reparationer.

Även haft goda erfarenheter av personalen på Lungnets i Borås ,men aldrig haft inne något där.

Det där med mekaniker-sm sätter jag personligen inte högt, de får öva sig att vara snabba i vissa moment bara, kul grej mest.
Finns motsvarande på bilsidan och det är mer som reklam än för nån riktig användning om man nu inte menar att man måste vara med i sm för att ens kunna skruva med fordonen förstås.

Måste slå ett slag för West-Bike i Mellerud, visserligen en bit att köra men väl värt det. Har köpt flera saker och mellanskillnaden på de saker jag köpt att jämnat ut resekostnaden, plus att man får ett riktigt trevligt bemötande och att de anstränger sig för kundens skull :tummenupp
Det känns i a f så, jag kanske är lättlurad...
West-Bike :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
av 5 möjliga

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP