Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sususs skrev:2190184Har min första hojvår uppe i göteborg och har noll koll på bra vägar.![]()
Lite tips på bra vägar nära stan skulle va kanon![]()
Kanske någon känner för en kvällstur?
Sususs skrev:2190184Har min första hojvår uppe i göteborg och har noll koll på bra vägar.![]()
Lite tips på bra vägar nära stan skulle va kanon![]()
Kanske någon känner för en kvällstur?
Banane skrev:2190221Kan vara bra med en karta tillhands nu, här är några av "mina" vägar, det är förvisso en bit från Göteborg men värt det...
- Lygnern runt, utgå från Sätila eller Fjärås
- Hyssna - Seglora
- Lindome - Hällingsjö
- Hällingsjö - Kungsbacka
- Jonsered - Lerum
- Härskogsvägen, Lerum - Hindås
- Torestorpsvägen, Örby - Torestorp
- Fjärås - Horred
- Horred - Kungsäter
- Kungälv - Hjärtum
Finns fler...
Sususs skrev:2190299tackar....hehe...jo det blir definitivt till att investera i en karta.....Vet vart Kungälv och Kungsbacka ligger iaf![]()
Dom vägarna brukade jag köra (bor på gränsen till Hyssna) när jag hade hoj. Hyssna-Seglora är en jäkligt skön och "kurvtät" väg. Brukade köra till Seglora och vända flera gånger per dag.Banane skrev:2190221
- Lygnern runt, utgå från Sätila eller Fjärås
- Hyssna - Seglora
- Lindome - Hällingsjö
- Hällingsjö - Kungsbacka
- Torestorpsvägen, Örby - Torestorp
Fred00 skrev:2190394Dom vägarna brukade jag köra (bor på gränsen till Hyssna) när jag hade hoj. Hyssna-Seglora är en jäkligt skön och "kurvtät" väg. Brukade köra till Seglora och vända flera gånger per dag.
Örby-Torestorp är en annan favorit. Strax innan du kommer till Torestorp så kör du över en lång raksträcka (flera kilometer lång). Vid slutet så kan du antingen köra vänster in mot Torestorp eller så tar du höger mot Horred. Jag rekommenderar att du tar höger. Det finns många sköna kurvor mellan Torestorp och Horred.
Förresten, det finns en fin utkiksplats/historisk plats som heter Hyltenäs kulle ungefär halvvägs mellan Torestorp och Horred. Det låg en gång ett slott där uppe, som dock brann ned för många år sedan (minns inte när). Håll utkik efter skyltarna.
Fred00 skrev:2190394Dom vägarna brukade jag köra (bor på gränsen till Hyssna) när jag hade hoj. Hyssna-Seglora är en jäkligt skön och "kurvtät" väg. Brukade köra till Seglora och vända flera gånger per dag.
Örby-Torestorp är en annan favorit. Strax innan du kommer till Torestorp så kör du över en lång raksträcka (flera kilometer lång). Vid slutet så kan du antingen köra vänster in mot Torestorp eller så tar du höger mot Horred. Jag rekommenderar att du tar höger. Det finns många sköna kurvor mellan Torestorp och Horred.
Förresten, det finns en fin utkiksplats/historisk plats som heter Hyltenäs kulle ungefär halvvägs mellan Torestorp och Horred. Det låg en gång ett slott där uppe, som dock brann ned för många år sedan (minns inte när). Håll utkik efter skyltarna.
Coola Ola skrev:2190561Båda dessa vägar är helt underbara, Hyssna-Seglora är kanske väl knixig med sporthoj men med motard är den underbar! Första gången jag körde Horred-Torestorp var närmast religiöst![]()
Får spana in utkiksplatsen nästa gång jag är i krokarna.
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!