Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fudpucker skrev:Ska du ha en hjälm som är riktigt tyst när det går riktigt fort får du nog lägga ut en hel del pengar. Shoei X-spirit ska vara tyst har jag hört. Annars så är väl Shoei Z-one ett prisvärt och bra köp! En sån har jag!![]()
p.grip skrev:Lyssna inte på han, köp en Arai Astro-R och bli nöjd. Mycket skön hjälm.
Inte så farligt dyr heller......
Fudpucker skrev:jo...den hjälmen passar ju dom med stort huvud och lite innehåll!![]()
![]()
bjwik skrev:Jag behöver byta hjälm men jag vet inte vad jag ska köpa ,är det nån här som kan ge mig några tips om entyst och bra hjälm för höga farter.
Markus skrev:Varför köpa snikhjälmar som snålisarna föreslår?![]()
Köp Arai RX7 Corsair, det blir ju mycket pengar vilken du än väljer - då kan du lika bra köpa den bästa. Finns några intressanta på köp/sälj avdelningen om du vill ha beg.
EDIT:
Visserligen inte speciellt tyst, men den är bäst när du behöver den.
p.grip skrev:Nu vet jag inte om du är ironisk eller nåt, men en snikhjälm är i min värld en Grex eller Airoh för en sisådär 1200-1700kr, hjälmar för 5500kr+ tycker inte jag passar i det facket.![]()
( X-Spirit är väl dessutom Shoei värsta hjälm i Sverige? )
Yes Silentium tror jag de heter.Fudpucker skrev:...eller köp en sån där hjälm med inbyggda hörselkåpor! Den lär ju vara tyst!
Fudpucker skrev:jo...den hjälmen passar ju dom med stort huvud och lite innehåll!![]()
![]()
Den bästa hjälmen är den som sitter bäst på ditt huvud. Dvs det finns ingen hjälm som är bäst för alla.Markus skrev:Ja, jag hårdrog det lite. Men min poäng är att om man ändå ska kasta ut runt 4-5 lappar kan man lika bra slå på 1-2st till för att få den bästa. Shoei x-spirit är nog den fetaste Shoei, men enl de fackfolk jag pratat m så är Arai fortfarande bättre.
MBGIRL skrev:Ehh not![]()
Jag har en Arai Astro-R och den är skitbra!![]()
Har inget stort huvud utan XS vilket såklart den hjälmen finns i.
Fudpucker skrev:Syftar mest att p.grip VERKLIGEN har ett stort huvud och lite innehåll!![]()
Bra att han nu har en hjälm som håller hjärnhalvorna på plats..![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |