Bra hjälm för 2-2500

Joo men vi ha inga butiker som säljer sånt här, lr kanske i ett samhälle en bit härifrån. Måste kolla mer på butikerna :P

Gör det... Åk till en vettig butik med kunnig personal så får du hjälp med vilken modell som passar dig bäst! :tummenupp

Köpte en silver Shoei Raid2 3000:-, samma pris för en svart.

Mycket bra hjälm om du har ovalt huvud.:tummenupp

Jag köpte en sådan här hjälm för någon månad sen o är ganska nöjd med den. Lite högt vindbrus kan jag tycka men enligt mig riktigt snygg. Det är en AGV airtech o kostade 2100+ visir för 400.
Airtech1_322.jpg
Har en likadan hjälm,men den blev en storlek större efter ett tag,så nu kör med en shoei hjälm istl,den e klockren:tummenupp

Fick ett tips om å köpa en Hjc fs 10 å blev helt såld. 2600 är perfekt pris å :) men tack för alla andra svar/tips också.

hjc hjälm

Fick ett tips om å köpa en Hjc fs 10 å blev helt såld. 2600 är perfekt pris å :) men tack för alla andra svar/tips också.
Jag köpte HJC glasfiberhjälm minns inte modell namn den kostade ca 1700:- och passade perfekt på huvudet , efter första turen på ca 2 timmar va jag nästan stendöv av allt brus, det tog ett par timmar innan tinituspipet kom ner i normal nivå. Nu måste jag hitta en annan, så att köpa billigt kan bli dyrt. Är det nån som har en tyst och bra hjälm de kan rekomendera?

Last edited:
Jag köpte HJC glasfiberhjälm minns inte modell namn den kostade ca 1700:- och passade perfekt på huvudet , efter första turen på ca 2 timmar va jag nästan stendöv av allt brus, det tog ett par timmar innan tinituspipet kom ner i normal nivå. Nu måste jag hitta en annan, så att köpa billigt kan bli dyrt. Är det nån som har en tyst och bra hjälm de kan rekomendera?

Den bästa hjälm jag haft var Shoei Xpirit.
Relativt tyst och grym ventilation
Nackdelen är ju priset då...
Z-one är också tyst, men tyngre och sämre ventilerad

Vill man slippa bruset finns det dock bara ett riktigt bra sätt och det är öronproppar:tummenupp

Jag kör med en HJC fg-14, grym passform. jag köpte den för 2500, nersatt från 2999:- så jag tyckte det var en bra affär..

det var nästan den enda hjälmen som satt riktigt skönt på mitt huvud också.

jag tycker den är riktigt tyst också. iallafall i dom hastigeheterna man kommer upp i när man kör 125 :D

Bifogat

• HJC.jpg
    HJC.jpg
    27.3 KB · Visningar: 37
Last edited:
Måste nog varna lite för hjc, har själv en, modell sketa billig, men iaf.och på lite över ett år har den blivit alldeles för stor, och immar igen riktigt förjävligt. men värst är nog vind bruset, även fast jag kör en lite 125:a så bullrar det utav bara helvete när man gasar på, man får faen huvudvärk av ett. värt att påpeka är också att miton har väldigt bra vindskydd. utan det kan man ju bara glömma en sån här hjälm.

fast min var nog billigast möjliga också, antagligen mer avsedd för moppe marknaden misstänker jag.

En svart Shoei XR1000 kanske? Om du kan pruta lite...

.

Har en XR1000 och den sitter både bekvämt och är tyst.
Kika på den svarta, listad för 3600.- så går nog att hitta lite billigare. Gillar min verkligen.

Du kan få köpa en helt ny Shoei XR-1000 av mig för 2900kr. Färgen är pearl grey metallic. Skulle varit till min fru, men den var för liten för henne
xr-1-pearl%20grey%20metallic%20kl.jpg

Du kan få köpa en helt ny Shoei XR-1000 av mig för 2900kr. Färgen är pearl grey metallic. Skulle varit till min fru, men den var för liten för henne. Storlek small.

xr-1-pearl%20grey%20metallic%20kl.jpg

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma