Bra hjälm för 2-2500

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Tjena ska köpa en ny hjälm och ett ställ om en månad, behöver hjälp me att hitta en bra hjälm för mellan 2000 och 2500 kr å de här är väl bästa stället att fråga om :)

En integralhjälm, helst svart, vit lr svartvit. Ska ju matcha en vit hoj å ett svartvitt ställ.

Har sökt men ja är rätt dålig på de så ja får upp tusen träffar som int ha nåt å göra me hjälmar.

Tacksam för hjälp :)

Sök efter AGV-hjälmar, jag tycker dom är snygga.

Funderar själv på en röd sportig AGV med svart visir.

Google is your friend.
Sök efter AGV-hjälmar eller Mc-kläder och ring och beställ kataloger.

Hej!
Jag har nyligen köpt en AGV stealth multi. Den är riktigt skön o grymt snygg! Kan tyckas att de blåser in lite fast de tycker jag det är värt! Är sjukt nöjd med den faktiskt.

Tack för alla svar! Har som sagt redan hittat stället, endast hjälm ja är ute efter.

Länka gärna till hemsidor å sånt :)

Kolla in kbc dom har en fin hjälm för 1500kr samma modell gick på 3000kr ifjol. kommer tyvärr inte ihåg vad modellen heter men tittade på den idag o den är snygg o kvaliteten på inredningen känns bra.

Vill lägga in ett varningens ord för AGV. Hade en sådan tidigare som kostade strax under 3000 kr och efter en säsong så va inredningen HELT slut. Hade nog blivit 1 - 1 ½ storlek större. Så jag slängde den och köpte en Shoie för runt 4000 istället och den är som ny fast den har rullat 2 säsonger var av en av dom så jobbade jag som mc-bud.

Kolla in kbc dom har en fin hjälm för 1500kr samma modell gick på 3000kr ifjol. kommer tyvärr inte ihåg vad modellen heter men tittade på den idag o den är snygg o kvaliteten på inredningen känns bra.

Okej ska kolla om ja hittar nån sån då :tummenupp

EBS: Okej kanske bara va ett måndasexemplar?

har själv avg joker hjälm som är 4 år gammal o den sitter perfekt ännu

men dock så kostade den 5000 lappar för 4 år sedan

kan inte klaga på avg har funkat för mig

5000 000 är sjukt mycket för en hjälm. Speciellt när killen ville ha en som kostade 2-2500 kronor...

Du är för sent ute, på hösten och i början på våren hittar du utgående X-lite och andra märken för halva priset på varenda MC-affär. Köpte en Dainesehjälm för 1900 på Mc-varuhuset för tre månader sedan.

Jag har precis köpt en marushin från touringbutiken.Alla Marushin hjälmarna är av glasfiber och kostar mellan 1300-1800kr.Mycket prisvärd hjälm tycker jag.

Efter midsommar släpper de en hjälm helt i kolfiber,väger endast 1050gr.Kostar 3700kr.

www.touring.se

Jag har precis köpt en marushin från touringbutiken.Alla Marushin hjälmarna är av glasfiber och kostar mellan 1300-1800kr.Mycket prisvärd hjälm tycker jag.

Efter midsommar släpper de en hjälm helt i kolfiber,väger endast 1050gr.Kostar 3700kr.

www.touring.se

Uvex RS 750 Carbon väger bara 990 gram i XS-M och 1090 gram i L och XL

Det är lika lätt som Glocalnet är lågt.

www.event-mc.se

Bifogat

• 278rs750_carbon.jpg
    278rs750_carbon.jpg
    28.2 KB · Visningar: 81
Jag köpte en sådan här hjälm för någon månad sen o är ganska nöjd med den. Lite högt vindbrus kan jag tycka men enligt mig riktigt snygg. Det är en AGV airtech o kostade 2100+ visir för 400.
Airtech1_322.jpg

Jag har en sån AGV S4. Tycker väl den funkar helt ok. Har iofs inte så mycket att jämföra med.
AGV%20S4%20BLACK%20SILVER%20red.jpg

Har du en begränsad budget så se iallafall till att du köper en glasfiberhjälm!
Plasthjälmar är för mopeder..

AGV:s multifiberhistoria... Ja du, inget jag skulle köra runt med iallafall.
Arai är märket som gäller:tummenupp Men som sagt, har man inte råd med det bästa så ska man iallafall unna sig en glasfiber hjälm.

Glasfiberhjälmar har mjukare frigolit innanför skalet som dämpar huvudet mycket bättre. Medans plasthjälmar studsar mer istället för att dämpa..

Det är ditt huvud:tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...