Bra hemmabioreceiver mellandagsrea?

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Har någon hittat en hemmabioreceiver till rätt pris under mellandagsrean?

Önskar gärna THX märkning och bra 2kanalsljud samt phono ingång.

Hittat bra priser på onkyo sr608 och denon avr-1911 men bägge verkar ha problem med riktigt fin 2kanal.

Letar i prisklass runt 5-10k.

Mitt val blev HK AVR 640. Jag baserade det enbart på ljudupplevelsen och fastnade för den när den spelade (enligt min subjektiva syn på välljud) brallorna av Marantz reciever i prisklassen över (6005 tror jag den heter).

HKn levererade bättre kontroll när volymen började bli högre och lär aldrig ansträngd. Sådant imponerar på mig som gärna vrider på lite högre volym ibland och vill njuta istället för att grimasera när mellanregistret kollapsar.

Jag köpte min på Klintons HiFi i Eskilstuna efter en längre tids lyssnande (suverän service). Till saken hör att jag kom dit för att köpa Maranyzen, men alltså ändrade mig efter att ha hört HKn. Så mycket bättre lät det i mina öron.

Denna kompromiss är svår.... man får nog kolla på lite dyrare prylar om du vill ha en som är bra på båda och...
Jag har en Onkyo 3007 och den är grym som hembioförstärkare men även den saknar saker i två kanalsljud.. Sen beror det ju på HUR kräsen du är.... Pioneer brukar ha hyfsat ljud i stereo och hyfsat i bio, en liten kompromiss... har du läst i nya HemmaBio där dom testar Onkyo 5008 mor Pioneer LX83...
Det är dom tvä märkena jag skulle (och tittade på innan jag köpte min) titta på!
HK har över lag fått sämre kvalité med en del reklamationer och Denon tycker jag saknar lite som dom andra har för samma pengar... Marantz är ju inte lika stora på marknaden och jag tycker dom saknar något oxå, välljud och ingångar... Onkyo har ju löjligt många ingångar...
troligtvis kommer jag köpa en tvåkanals förstärkare med bio funktion (den driver frontarna vid flerkanal, agerar då slutsteg och sen anväder man den till musik för sig själv). Då måste den har separat för- och slutsteg.
Exempel på prisvärd kombo:
Onkyo 608 och XTZ Class A D2 eller D3. Kolla upp det!!!
Kolla in www.minhembio.com för mer info och tips!

Mvh Fredrik

Min förstärkare har pajjat sedan tidigare, så jag klippte till på en Onkyo 608 som du var inne på. 2990kr på elfjanten. nöjd!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt