Bra hörlurar för hjälmbruk?

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
Tjena,

Är det nån som vet ett par riktigt bra hörlurar(hörselsnäckor) att koppla till mp3-spelare? Jag får snart bryt på dom jag har nu för dom trillar ut varje gång jag tar på hjälmen. Det blev bättre efter att jag kom på att man kan dra upp halsmuffen över öronen/huvet innan man tar på hjälmen men det händer ändå ofta att iaf den ena trillar ur ändå. Skitdrygt att behöva ta på hjälmen 5-10 ggr innan man blir nöjd pga att ena eller båda hörlurarna trillar ur.
Så jag undrar nu om ni vet några som sitter riktigt bra i örat och som är lämpliga att ha i hjälm? Ju bättre ljud desto bättre såklart men i detta fallet är det viktigast att dom sitter kvar i örat. hehe.
Tacksam för svar!

Måste säga att jag inte riktigt förstår det här med öronsnäckor när man kör hoj alls. För mig är det som att sätta silvertape över visiret....

Hej! De finns ju hörlurar som kallas "in-ear" De har blivit väldigt poppulära och dem kör man ju in i örat en bit, vilket gör att de sitter kvar mycket bättre! För det första så blir det grymt bra ljud och för det andra så hör man inte mycket av ljud runt om, nästintill som hörselproppar.. Jag hade dessa när jag körde hoj och det funkade utmärkt!

Skickar med en bild..

http://www.netonnet.se/Images_Site/item_img/se/large/l097013f.jpg

Tack! Det var ju exakt det jag sökte efter!!! :tummenupp
Jag har nu beställt ett par in-ear Etymotic Er6i. :) Det blev visst ett nytt tangentbord och mus oxå. :D

Epzter:
Att det skulle va som silvertejp för visiret kan jag delvis hålla med om. hehe. Ska man bara ut o leka lite med hojjen så behövs det inte. Men vid längre landsvägskörningar så blir vindbruset/suset i hjälmen grymt störande. Utan musik i örat så måste jag ändå köra med öronproppar. Men de här av in-ear modell som täpper till helt så behöver jag kanske inte spela lika högt heller som förut. :)

"JAYS D-JAYS HÖRLUR" kör jag med. Grymt rent ljud och basen räcker bra till mig. Dock lyssnar jag inte på musik när jag kör hoj.

Ska testa formgjutet nån gång, en polare kör med dessa pluggar:
http://earplugstore.stores.yahoo.net/chmisearph.html
De ska dämpa 25 dB, vilket jag tror ligger en bit över etymotic, etc.
Jag har formgjutna proppar som är super, men de går inte att ha en hjälm över under längre perioder. Dessa ska vara mer anpassade för sånt.
De skickar en degsats, man gjuter och skickar tillbaka, får till slut färdig produkt.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8