Bra gym i Uppsala?

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Ny i stan och man vill ju gärna hålla sig i form. Vilka gym är att rekommendera? Hört bra om Friskis och Svettis men att på eftermiddagen är det knökfullt med folk så träna kan man bara göra på dan typ. :gnissla

Last edited:
Vilken typ av gym är du ute efter?

Tjae, jag satsar ju inte direkt på att bli tyngdlyftare. Faktum är att jag har inte så jätte mycket gymerfarenhet. Gym har bara varit ett komplement till när jag hållit på med andra sporter. Men nu är det svårt att få att hålla på med en sport på grund av hur jag jobbar så tänkte köra gym så man kan droppa in lite när jobbschemat tillåter.

Tjae, jag satsar ju inte direkt på att bli tyngdlyftare. Faktum är att jag har inte så jätte mycket gymerfarenhet. Gym har bara varit ett komplement till när jag hållit på med andra sporter. Men nu är det svårt att få att hålla på med en sport på grund av hur jag jobbar så tänkte köra gym så man kan droppa in lite när jobbschemat tillåter.

Alright. utkgym.se är ett schysst tynglyftningsgym. Brukar vara schysst folk och möjlighet att få hjälp på tl-gym!

Om de inte är det du är ute efter slå ett kik här http://www.google.se/search?q=site:...s=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a

Har själv endast gymmat på "Stallet" studentgym i Uppsala.
Tyckte jag var helt ok.
Så har tyvärr dålig koll på gymmen i stan. Nu har jag gym på jobbet.
Men har bekanta som är nöjda med Fyrishovs gym, dock kan det ha att göra med relaxen :rolleyes:
Centralbadets gym nyrenoverat, så det borde ju vara fint.

Har själv endast gymmat på "Stallet" studentgym i Uppsala.
Tyckte jag var helt ok.
Så har tyvärr dålig koll på gymmen i stan. Nu har jag gym på jobbet.
Men har bekanta som är nöjda med Fyrishovs gym, dock kan det ha att göra med relaxen :rolleyes:
Centralbadets gym nyrenoverat, så det borde ju vara fint.

Uppsala är antagligen Sveriges gymtätaste stad.. Finns en jäkla massa!

Börja beta av de som ligger närmst

Gick på Kraftkällan för många år sedan.
Jag gick dagtid och då va det mycket rehab och inte så mycke byggare. Jäkligt fräscht, man fick bra hjälp och dom hade naparapat och sjukgymnast på plats. Hur det är i dag vet jag inte.

Uppsala är antagligen Sveriges gymtätaste stad.. Finns en jäkla massa!

Börja beta av de som ligger närmst

Sett en för jävla många nu när jag vandrat runt i stan. Helt galet.

Men hörrni, tack för att ni svarar. Jag satt och googlade lite och började dock känna suget efter att hålla på med någon kampsport. Körde lite lättare kickboxning förut och det hade varit kul som fan. Känner ni till något sånt i stan då? Kan troligtvis ändå inte hålla på med det på grund av jobbschemat men man kan ju undersöka saken.

Sett en för jävla många nu när jag vandrat runt i stan. Helt galet.

Men hörrni, tack för att ni svarar. Jag satt och googlade lite och började dock känna suget efter att hålla på med någon kampsport. Körde lite lättare kickboxning förut och det hade varit kul som fan. Känner ni till något sånt i stan då? Kan troligtvis ändå inte hålla på med det på grund av jobbschemat men man kan ju undersöka saken.

Kick &Thai-boxning
Perrys Gym

MMA/BJJ/Thai
Hilti

Nyss hemkommen från Friskis, knökfullt även så här sent på kvällen. Väntar bara på att kortet går ut så man kan byta till något vettigt..

Kick &Thai-boxning
Perrys Gym

MMA/BJJ/Thai
Hilti

Nyss hemkommen från Friskis, knökfullt även så här sent på kvällen. Väntar bara på att kortet går ut så man kan byta till något vettigt..

Fan är det så jävla mycket folk på Friskis. Det ligger ju bra till annars för mig. =/

Lyckades faktiskt precis googla mig in på Perrys alldeles nyss. Dom verkar ju köra på bra hårt där under vardagskvällarna. Något som du känner till?

Fan är det så jävla mycket folk på Friskis. Det ligger ju bra till annars för mig. =/

Lyckades faktiskt precis googla mig in på Perrys alldeles nyss. Dom verkar ju köra på bra hårt där under vardagskvällarna. Något som du känner till?

Tränade ett par år på Perrys i gamla lokalen. Lite halvsunkit men riktigt bra tränig. Nya lokalen är riktigt fräsh. Tror dom fortfarande kör igång nybörjargrupper varje månad, och ett par veckors gratis prova på. Bara dra dit och prova. :)

Tränade ett par år på Perrys i gamla lokalen. Lite halvsunkit men riktigt bra tränig. Nya lokalen är riktigt fräsh. Tror dom fortfarande kör igång nybörjargrupper varje månad, och ett par veckors gratis prova på. Bara dra dit och prova. :)

Såg på hemsidan att de drar igång en nybörjarkurs den 17e, kan ju säga att jag blev lite pepp på det. :banana

Flera av mina bekanta kör på Antonis, verkar som dom flesta är nöjda med det.

http://www.antonisgym.se/

Det där såg rätt bra ut faktiskt. Bra pris också. Tackar.

Jag tränade på UTK förra året då det låg närmast där jag bodde då.
Det ligger i fyrishov och är ett tyngdlyftargym. Glest med folk och helt ok med maskiner och vikter. Bra priser.

Just nu tränar jag på Friskis och svettis i Ekeby. Tycker det har blivit mycket bättre sen dom byggde om. Nu har dom verkligen massor med maskiner och vikter så det brukar gå att träna trots att det är mycket folk där. Finns även många olika typer av konditionsmaskiner och möjlighet att gå på en mängd olika pass, något som UTK saknar.

Ett tips är att träna på det gym som ligger närmast där du bor. Då kommer du att träna oftare :tummenupp

Jag tränade på UTK förra året då det låg närmast där jag bodde då.
Det ligger i fyrishov och är ett tyngdlyftargym. Glest med folk och helt ok med maskiner och vikter. Bra priser.

Just nu tränar jag på Friskis och svettis i Ekeby. Tycker det har blivit mycket bättre sen dom byggde om. Nu har dom verkligen massor med maskiner och vikter så det brukar gå att träna trots att det är mycket folk där. Finns även många olika typer av konditionsmaskiner och möjlighet att gå på en mängd olika pass, något som UTK saknar.

Ett tips är att träna på det gym som ligger närmast där du bor. Då kommer du att träna oftare :tummenupp

Friskis på Väderkvarnsgatan ligger närmaste för mig. Men har ju som sagt hört att det ska är smockfullt med folk där. Något som inte låter som en höjdare. :gnissla

+1 på Antonis, blir nog dit som jag och polarn byter till.
Tränade på Nautilus/Actic förut, mycket bra gym som jag kan rekomendera. Bytta därifrån enbart för att ha några att träna med.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back