Thundercat
Ringmärkt
Finns det något bra virusprogram som är gratis? Vet att det har funnits något som man körde online... men jag kommer ju såklart inte ihåg vad det hette... 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ulf W skrev:

JoS skrev:Testa annars AVG. Funkar kanon.

Starta i felsäkert läge(F8) och ta bort dom den vägen (kör antivirus igen)Thundercat skrev:Kanonbra program!![]()
Har kvar 2 virus:
C:\WINDOWS\SCVHOST.EXE Trojan horse BackDoor.Xeol.A
och
C:\WINDOWS\SYSTEM32\MSCONFG.EXE Trojan horse IRC/BackDoor.SdBot.22.BT
Hur får jag bort dem? Virusprogrammet kan inte flytta dem eftersom de används...
![]()
Thundercat skrev:Kanonbra program!![]()
Har kvar 2 virus:
och
Hur får jag bort dem? Virusprogrammet kan inte flytta dem eftersom de används...
![]()
Lägg till mig på MSN eller ICQ så fixar vi det. Källa? samma plats som "win xp stjäl bandbrädd"?Itacha75 skrev:Kör Kaspersky, det ÄR bäst.
frankof skrev:Starta i felsäkert läge(F8) och ta bort dom den vägen (kör antivirus igen)

Inte med onlinescan, nähä?Thundercat skrev:Antivirusprogrammet vill inte starta när jag kör i felsäkert läge...![]()
frankof skrev:Källa? samma plats som "win xp stjäl bandbrädd"?
Kaspersky är säkert ett potent antivirus, man att skrika "BÄST" är lite förmycketItacha75 skrev:Jag och en del andra personer har försökt att dölja trojaner för anti virus program med stor framgång. Dock så tog Kaserpsky ca. 20% av dessa trojaner som bl.a. Nort Antivirus, McAffe och andra anti virus program inte upptäckte. Finns dock trojaner och virus som Kaspersky inte upptäcker.
Listan med anti virus program och dess effektivitet har jag dock inte kvar.
Troligen körs de varje gång du startar Windows (om det är det du har) just för att de inte ska gå att ta bort. Om du kör XP kan du bara stänga ner dem under processer i Aktivitetshanteraren. Dock kan det vara lite svårt att hitta vilken process som är just den du ska stänga ner. Hittar du dem inte kan du testa och stänga ner så mycket som går, det gör ingen skada. Starta bara om datorn så är allt som vanligt igen.Thundercat skrev:Kanonbra program!![]()
Har kvar 2 virus:
och
![]()
Estremo skrev:Troligen körs de varje gång du startar Windows (om det är det du har) just för att de inte ska gå att ta bort. Om du kör XP kan du bara stänga ner dem under processer i Aktivitetshanteraren. Dock kan det vara lite svårt att hitta vilken process som är just den du ska stänga ner. Hittar du dem inte kan du testa och stänga ner så mycket som går, det gör ingen skada. Starta bara om datorn så är allt som vanligt igen.
Vill du inte testa dig fram kan du annars öpnna "msconfig" i Kör (alternativt under Ny aktiviet i Aktivitetshanteraren) och kolla om det ligger något under Autostart som inte bör göra det. Avmarkera det från listan och starta om så används de inte längre.
När de inte längre används är det bara att plocka bort dem med hjälp av ditt antivirus.
Komplettera gärna med någon form av antitrojanprogram som brukar hantera sånt bättre än vad antivirusprogram gör.
frankof skrev:Kaspersky är säkert ett potent antivirus, man att skrika "BÄST" är lite förmycket
Dom flesta större antivirus är bra, några jättebra, andra lite sämre, allt avhängig av vad man lägger i det, ett antivirus som stoppar 100% av alla virus men som har ett UI som ingen fattar och knycker samtliga ressurser kan klassas som "bäst" i vissa test men är ju i praktiken helt värdelöst.
Itacha75 skrev:Helt rätt.
"Tyvärr" finns det inget anti virus som skyddar dig mot dagens alla virus/trojaner.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |