Bra FPS spel

• Thread starter Thread starter Socrates
  • Start date Start date

Socrates

Guest
Ja...som rubriken lyder så letar jag lite fps spel. Det är ju inte sol varje dag tyvärr...och då behöver jag lite tidsfördriv. :tummenupp

Call of duty och övriga WW1 och WW2 spel går bort...

Vad snackar vi för FPS här? Shoot 'em Up, taktiska a'la Rainbow Six eller något därmellan? Om du inte redan prövat på Hitman serien kan jag varmt rekomendera den, särskilt nya Blood Money, som trots att det framförallt är en taktisk TPS faktiskt även går att gå bärsärkargång i :)

Kör om Half-Life 1 för att sedan direkt efter köra Half-Life 2. Grafiskt är det ju stor skillnad men jag tycker ändå att 1an funkar fortfarande. Och 2an är ju det klart bästa spelets som någonsin har gjorts så det kan jag spela hur mångagånger som helst.

HL2. Klart det bästa fps spel som gjorts genom tiderna!
Gillar annars FarCry också

Tack för förslagen! (Hade inte en tanke på HL2, var sugen som f*n på det när man såg bilderna innan släppet)

ehhh vart tog alla gamla gamers som gillade HL1 vägen? HL1 är klart ett av de bästa spelen som finns.

Prey är hyffsat kul, efter ett tag så rör man huvudet i takt med vad som händer på skärmen, trodde inte på det först när andra sa det, men när världen vänder sig uppochner så blir man lite åksjuk :hihi

Jag tycke Painkiller var rätt kul. Väldigt repetetivt men mycket röj!

Nya Prey är lite kul också, baseras på doom3-motorn så det är ganska likt det och Quak4. (som för övrigt är helkasst)

Skaffa bredband. Köp en kasse öl + Counter-Strike CS sen är du all set för många långa fredagskvällar.

När du lessnar finns massa annat skoj. HL1 + expansioner, HL2, Painkiller + expansion, far cry, doom3, quake 1,2,3,4, F.E.A.R. mm mm...

crysis verkar lite läckert.. men de kommer nog krävas endel datorkraft

sv1k skrev:
2328131 Första kvartalet 2007

Sista kvartalet 06, står på sidan som jag länkade till.

Edit:
Crysis
Publisher: EA Games
Developer: Crytek
Release Date: Q4 2006 = Kvartal 4, 2006

Edit 2: Om du gillar bilspel och förstörelse tror jag detta spelet kan bli ganska bra också

http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=11964

Edit 3: Hittade en till ingame film ur Crysis, så sjuuuukt snyggt spel!!! http://www.youtube.com/watch?v=MqSOZGCcFYU&eurl=http://spel.feber.se/

Last edited:
Enligt webhallen.....Men dom kan ha fel:)
Releasedatum: 1:a kvartalet 2007

Webhallen kanske är vis av erfarenheten när det gäller spelreleaser.:rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!