Bra första intryck av bankörning

GSXR1100R skrev:
Jag va inte ens där ju, låg hemma i sängen och tjurade istället, men jag missade inget...
Jag vet, trodde jag skulle få se den beryktade gröna missilen men ack så fel jag hade :D
 
kaZmur skrev:
Jag vet, trodde jag skulle få se den beryktade gröna missilen men ack så fel jag hade :D
Senilen va sjuk men är på bättringsvägen, kul att du gillade bankörning trots marksyningen :tummenupp
 
GSXR1100R skrev:
Senilen va sjuk men är på bättringsvägen, kul att du gillade bankörning trots marksyningen :tummenupp
Jag älskade det... hade jag bara haft kraschkåpor och en extra tank att leka med hade jag lätt gjort om det så fort jag får chansen.
 
GSXR1100R skrev:
Stämmer bra det, hojen verkar ha klarat smällen rätt bra, kåpinfästningen bör dock bytas.

Ramen har fått sig en smäll, lämnade in den idag och dom skulle räkna på skadorna och han sa att de inte var helt omäjligt att dom löser in den när det är en ram skada.
 
kaZmur skrev:
Jag älskade det... hade jag bara haft kraschkåpor och en extra tank att leka med hade jag lätt gjort om det så fort jag får chansen.

Sommarjobba som f-n o köp prylarna du behöver och bege dig sen till banan igen. Du kommer inte ångra dig! :)
 
kruger skrev:
Ramen har fått sig en smäll, lämnade in den idag och dom skulle räkna på skadorna och han sa att de inte var helt omäjligt att dom löser in den när det är en ram skada.
En liten buckla vänster på ramen där styret slog i, annars såg den rak ut.
 
oscar skrev:
Sommarjobba som f-n o köp prylarna du behöver och bege dig sen till banan igen. Du kommer inte ångra dig! :)
Först måste jag fixa pengar till att reparera orginalkåporna... men sen så kanske.
En sak som jag inte direkt blev så glad över när jag fick höra igår var att jag tydligen fick svartflagg eftersom jag var några meter från att bli påkörd när jag svängde ut från depån.
Stämmer detta så blir jag lite förbannad då jag stod och väntade på att få köra ut från depån... Will som står och kollar läget säger: "Kör ut efter killen i blå väst!"
Sagt och gjort, jag kör ut direkt efter killen i blå väst och kollar som tur var till vänster annars hade jag haft en betydligt trasigare hoj.
OK för att Will och de andra (du också?) missade hojen som nästan körde på mig men att sen svartflagga mig för att de(ni?) inte hade full koll är ju ren idioti.
Visserligen såg jag aldrig svartflaggen själv men en polare sa det så han kan ju ha fel, hoppas jag.
 
kaZmur skrev:
Först måste jag fixa pengar till att reparera orginalkåporna... men sen så kanske.
En sak som jag inte direkt blev så glad över när jag fick höra igår var att jag tydligen fick svartflagg eftersom jag var några meter från att bli påkörd när jag svängde ut från depån.
Stämmer detta så blir jag lite förbannad då jag stod och väntade på att få köra ut från depån... Will som står och kollar läget säger: "Kör ut efter killen i blå väst!"
Sagt och gjort, jag kör ut direkt efter killen i blå väst och kollar som tur var till vänster annars hade jag haft en betydligt trasigare hoj.
OK för att Will och de andra (du också?) missade hojen som nästan körde på mig men att sen svartflagga mig för att de(ni?) inte hade full koll är ju ren idioti.
Visserligen såg jag aldrig svartflaggen själv men en polare sa det så han kan ju ha fel, hoppas jag.
Du måste ALLTID kolla att du inte kör ut i vägen för någon annan förare. Det spelar ingen roll vad någon annan säger, oavsett vem denne "annan" är. Man kan inte lyfta över det ansvaret på någon annan.
 
Det kan även ha varit så att du har korsat den heldragna linjen när du rullade ut. Det kan också varit så att du blivit svartflaggad pga det sättet du kört (själv såg jag det aldrig) vilket en dansk blev, och det kan vara så att det inte var just du som fick den (svartflaggen) utan någon annan. Det är inte så lätt att flagga en enskild förare om han/hon och 4 andra kör förbi samtidigt.
 
kaZmur skrev:
Sagt och gjort, jag kör ut direkt efter killen i blå väst och kollar som tur var till vänster annars hade jag haft en betydligt trasigare hoj.

Ja, det var ju TUR att du kollade när du körde ut ur depån. Verkligen TUR!
 
oscar skrev:
Det kan även ha varit så att du har korsat den heldragna linjen när du rullade ut. Det kan också varit så att du blivit svartflaggad pga det sättet du kört (själv såg jag det aldrig) vilket en dansk blev, och det kan vara så att det inte var just du som fick den (svartflaggen) utan någon annan. Det är inte så lätt att flagga en enskild förare om han/hon och 4 andra kör förbi samtidigt.
Det VAR så att den vita linjen korsades, med utdelad svartflagg som följd. Man får ALDRIG korsa den linjen, oavsett orsak. Sedan konstaterades att du förmodligen inte uppfattar att svartflaggen var menad för dej, och därav följde att nån snackade med dej efter passet.
 
Hade inte en blekaste aning om att den vita linjen inte fick korsar, men tack för infon.
 
Nr:18 skrev:
Det VAR så att den vita linjen korsades, med utdelad svartflagg som följd. Man får ALDRIG korsa den linjen, oavsett orsak. Sedan konstaterades att du förmodligen inte uppfattar att svartflaggen var menad för dej, och därav följde att nån snackade med dej efter passet.
Ingen snackade med mig om det efter passet
 
sege skrev:
Ja, det var ju TUR att du kollade när du körde ut ur depån. Verkligen TUR!
Menar du att det skulle vara lika självklart att göra det som att det är självklart att titta sig omkring innan man kör ut i korsningar?



Ja, det var en pik
 
oscar skrev:
Det kan även ha varit så att du har korsat den heldragna linjen när du rullade ut. Det kan också varit så att du blivit svartflaggad pga det sättet du kört (själv såg jag det aldrig) vilket en dansk blev, och det kan vara så att det inte var just du som fick den (svartflaggen) utan någon annan. Det är inte så lätt att flagga en enskild förare om han/hon och 4 andra kör förbi samtidigt.
Det var tydligen den vita linjen och även om jag inte visste om att den inte fick korsas så förstår jag nu svartflaggen.
 
kaZmur skrev:
Menar du att det skulle vara lika självklart att göra det som att det är självklart att titta sig omkring innan man kör ut i korsningar?



Ja, det var en pik

Mer självklart faktiskt.
När du kör ut i korsningar så har andra antagligen lite koll på att du finns där, det är ingen som räknar med att du vinglar ut på en rr-bana utan att se dig för.
Var det ingen genomgång av hur det fungerade innan ni körde ?
I så fall tycker jag det är ganska dåligt organiserat.
 
kaZmur skrev:
Menar du att det skulle vara lika självklart att göra det som att det är självklart att titta sig omkring innan man kör ut i korsningar?
Tja, tom jag som inte nånsin har sett en sån där bana begriper ju att man ska se sig för innan man bränner ut på banan, så ja det är väl självklart när du puttrar ut i lägre fart o nån kommer ylandes på banan, menar du att de ska bromsa o vejja för alla som kör ut då alltså och dessutom före den korrekta utfarten om jag förstår det med vita linjen ordentligt?

låter lite konstigt alltihopa och farligt för alla inblandade.
 
Tom skrev:
Mer självklart faktiskt.
När du kör ut i korsningar så har andra antagligen lite koll på att du finns där, det är ingen som räknar med att du vinglar ut på en rr-bana utan att se dig för.
Var det ingen genomgång av hur det fungerade innan ni körde ?
I så fall tycker jag det är ganska dåligt organiserat.
Nja, genomgång var det men inget om den vita linjen, men det e ju ganska självklart egentligen. Jag ville bara hinna ut snabbt efter instruktören och litade blint på att Will hade rätt, MY BAD helt enkelt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top