Bra försäljningsbilder

Gallianoman

DÖD åt alla hojtjyvar!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nada
Hur ska en riktigt bra "säljande" bild se ut?

Är det här ok exempel?

attachment.php

attachment.php

Bifogat

• monster1hger2.jpg
    monster1hger2.jpg
    106 KB · Visningar: 692
  • monster2vnster2.jpg
    monster2vnster2.jpg
    104.9 KB · Visningar: 805
En bra bild visar det aktuella objektet, framhäver dess positiva sidor och maskerar eventuella skavanker men på ett ärligt sätt. Hälften av säljarbetet görs med en bra bild. Dina duger alldeles utmärkt.

Om jag var du skulle jag ta bort backspeglarna och ta en bild snett framifrån. Gärna från den sida där bromsskivorna syns på framhjulet då jag inte är speciellt förtjust i Monsterns framfälg. Hur som helst var det bra bilder.

själv brukar jag vilja ha med defekterna på bild så slipper man höra det tjatet.Många köper en tio år gammal cykel o tror att den ska va fräschare än när den va ny :va

helt okej bilder. som nån sa tidigare så görs halva arbetet med en bra bild! ha hojen tvättad när intresserade är och tittar på den! alltid mycket trevligare med en ren hoj när man ska gå igenom den. har erfarenheter av annat.. jag brukar försöka ta en bild när det är fint väder med en snygg bakgrund..en garageport är ju helt ok. men kanske inte så snyggt som en del gör o fotar rakt in i garagaret med massa skit i.

På blocket i höstas var det någon som sålde en monster med sin bikiniklädda flickvän tuttandes över den.

Klart säljande bild men risken är väl att det dyker upp en massa snackare och däcksparkare istället ;)

Ps. dina bilder var helt okej.

Såg en annan annons på Blocket för några månader sedan där någon hade ställt hojen över en fuktig fläck på marken så det såg ut som om hojen läckte olja...

//Eric

HanneZ skrev:
Har du bilder på den från sommaren så ta dom!

Precis. Snö har inget med mc att göra... Ställ hellre hojjen på en kurvig väg på sommaren och ta en bild som visar en del av vägen... då lockas tanken att drömma om hojåkning.

Tycker att dina bilder är helt ok.

När jag en gång var aspirant på en hoj fick jag några riktigt högupplösta bilder mejlade till mig. Har för mig det var en bild från varje sida med någon vacker neutral bakgrund, gräsmatta och stenmur eller något. Ljussättningen var väldigt bra, och i och med att upplösningen var hög kunde jag gå in och titta på detaljer. Hela hojen var tvättad och polerad. Jag blev väldigt sugen på att köpa den hojen!

Dina bilder är ärliga och visar hur Monstret ser ut, men de visar inte i vilket skick den är.

Sen har vi ju det gamla försäljarknepet som bygger på följande resonemang:

* Tvättning och puts gör i och för sig inte att hojen håller bättre, men...
* Men håller man sin hoj ren och snygg byter man nog olja regelbundet också.
* Är man noga med detaljer och vårdar sin hoj, då buskör man nog inte heller.

* Alltså: Tvätta och putsa din hoj inför försäljning!

Last edited:
bra bilder men de var en ska jag inte gillade på ena bilden.... de att du har motorn igång / har nyligen haft motorn igång = avgasröken har aldrig gillat att man ska ha motorn igång ovasett om de är mc, bil eller nå annat som har en försäljningsbild, men de är ju bara som jag tycker... annars var bilderna kanon :tummenupp

Gallianoman skrev:
Hur ska en riktigt bra "säljande" bild se ut? Är det här ok exempel?
Lite mer bling bling på avgasrören skulle inte skada, annars ser det bra ut.
När jag sålde min VTR i höstas använde jag bl a följande bild:
Annonsbild

fina bilder, men du tycker uppenbarligen om att kallstarta hojen mitt i vintern... inte för att jag bryr mig, men det är inte optimalt att göra så

Bilden ska ju framhäva objektet (hojen) så mycket som möjligt. Att fotografera en svart hoj inne i ett mörkt garage med en massa andra prylar är ju inget att föredra. En grön kawa framför en nästan lika grön buske är väl heller ingen höjdare. personligen tycker jag inte om när man ser en hojbild med en massa snö. Man börjar frysa och så tänker man att "ähh, det är långt kvar till våren jag kan vänta på rätt tillfälle istället." Ser man en hojbild med lite sommarkänsla så blir man mer sugen helt enkelt.

En bild jag tog på min hoj. Absolut inte den bästa bakgrunden men jag tycker hojen ser sportig ut.
attachment.php

Maranello´s bild var ju kanon! :yoparty

ett depåstöd tycker jag gör mycket för att förhöjja värdet på hojjen. det ser proffesionellt ut.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back