Bra försäkring på hayabusa!!!!?

Priset var verkligen helt OK.. undrar bara om du räknat rätt med "den faktiska kostnaden". Årsdifferentieringen är inte att leka med på T-H. Skiljer ~2300/mån mellan högsäsong och vinter för min del.

Ang avställning så har jag på papper att jag kan ställa av och på hur jag vill. "Problemet" är bara att deras hantering är seg och att man därmed kan få väldigt spännande fakturor - mao bra att ha extra cash på kontot.

/Rolle

RMT_Racing skrev:
2640394 Priset var verkligen helt OK.. undrar bara om du räknat rätt med "den faktiska kostnaden". Årsdifferentieringen är inte att leka med på T-H. Skiljer ~2300/mån mellan högsäsong och vinter för min del.

Ang avställning så har jag på papper att jag kan ställa av och på hur jag vill. "Problemet" är bara att deras hantering är seg och att man därmed kan få väldigt spännande fakturor - mao bra att ha extra cash på kontot.

/Rolle

Det blir bara mer o mer skumt det här.. för alla säger olika!? Men kostnaden var inte så svår att räkna ut med dom siffror jag fick i telefon! april-september skulle kosta 1315 i mån. oktober-mars 610kr för hela perioden! Det var iallafall vad den killen sa! Och Jag hoppas inte han jög:va

Du får ju onekligen en grym fighter om du köper en Hayabusa och bygger fighter av den.

Med original bakdel ser den lite baktung ut men den har ju å andra sidan en motor som heter DUGA!

(s)pökrider skrev:
2641273 Det blir bara mer o mer skumt det här.. för alla säger olika!? Men kostnaden var inte så svår att räkna ut med dom siffror jag fick i telefon! april-september skulle kosta 1315 i mån. oktober-mars 610kr för hela perioden! Det var iallafall vad den killen sa! Och Jag hoppas inte han jög:va

Det låter ju bra. Se till att få offert på det bara. Oavsett vad så är det ett grymt bra pris :tummenupp Hur länge har du haft kortet?

Handläggarna på försäkringsbolagen verkar ha rätt fria händer och spontant så känns det som att alla gör olika bedömningar.

mikael n skrev:
2640000 Vilka tester har du läst?
Provkör båda och jämför, så märker du hur överlägsen kawwan är.
Och enligt Bikes test så är inte busan i närheten på en enda punkt.

Ber om ursäkt det var ZX12R jag refererade till inte ZZR1400!!

RMT_Racing skrev:
2641279 Det låter ju bra. Se till att få offert på det bara. Oavsett vad så är det ett grymt bra pris :tummenupp Hur länge har du haft kortet?

Handläggarna på försäkringsbolagen verkar ha rätt fria händer och spontant så känns det som att alla gör olika bedömningar.

Ja det verkar ju som att det är nåt lurt med TH! av allt att dömma av vad folk säger här! MC kortet har jag haft i 7 år. Nästa sässong har jag haft det i 8 år och då skulle premien sjunka några hundra till per år!

GixxerTina skrev:
2639970 Har Trygg Hansa på min GSX 750 F 04 ingen sporthoj har bara råd med trafik och den kostar 800/ mån.

Känner igen det där
ställde av och på min hoj en gång som är tilllåtet. Vips dök det ner en räkning på 2800 precis innan semestern börjat. Hatar dem:mad: :huvet

Egentligen är det där riktigt skumt. Har en gsx-r 750 -91 och har bara 3000kr/år halv (trafikdelen ca 2200kr) och det känns ju som att en GSX-F inte borde vara mer skadebenägen än en GSX-R, det är/borde ju inte årsmodellbaserat.

Tycker det funkar bra med TH, ställer av och på min hoj som det behagar, det enda jobbiga är att de envisas med att skicka tillbaka pengarna med utbetalningskort trots att jag betalar med e-faktura.:mad:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman