Bra eller dåligt?

Bra eller dåligt?

• Antal röstningar
    0

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Igår kväll när vi skulle kolla på film med sambons syrra och hennes kille så blev vi helt plötsligt skrämmda av att det dunsade till i fönstret, fattade först inte vad det var men sedan såg vi att det var vatten på fönstret. Det var någon som hade kastat en isbit mot fönstret. Som tur var så gick inte fönstret sönder men min sambo blev jäkligt rädd, och hade det gått sönder så hade glasbitarna ramlat över henne.
Vi gick och kollade vart ungarna tog vägen, såg dom sprang iväg ner mot parkeringen ett par hundra meter bort. Vi gick efter dom men såg dom ingenstans. Då ringde en polare och sade att han hade fått tag på en av dom. Så vi gick tillbaka til lägenheten för att snacka med honom.
Redan när vi kom dit så var han ganska rädd, men med så mycket adrenalin i omlopp så hade jag ganska svårt att hålla ner ljudvolymen på min röst och skällde ut honom så mycket så att han började gråta, detta var en 15 årig kille, ingen 8 åring eller så. Min bekanta hade frågat honom vad hans vänner hette så att vi kunde få tag på dom också. Han sade då att han inte visste vad hans vänner hette. Min bekanta som också hade ganska mycket adrenalin drog till med kommentaren: Jag vet vart du bor (vilket han gör) och jag vet inte vad min apolare heter heller, så jag kan ju komma och hälsa på dig.
Tillslut fick vi veta namnen på dom andra två, vi lät honom gå medans vi gick in i lägenheten igen, ställde oss i hallen i 5 min och gick ut och kollade. Då var alla tre samlade igen och dom var ca 50m från lägenheten så vi började gå mot dom men dom såg oss och sprang, vi sprang efter och skrek åt dom att vi redan visste vad dom hette eftersom deras polare hade skvallrat. Fick aldrig tag på dom dock.
Jaja, eftersom jag vet vad dom heter så har jag försökt nå deras föräldrar för att få hit ungarna så att dom kan be om förlåtelse och skämmas lite. Jag har fått tag på en av dom, en föredetta chef till mig, men dom andra har jag inte fått tag på.
Så, var detta bra eller dåligt? Ska man springa efter dom? I detta fallet känndes det helrätt IAF!

P.s Jag börjar skaka av ilska bara jag skriver om det :fatta!

Klart som fan det var rätt!
Bra att du inte tog till våld när adrenalinet var på topp, är säkert lätt hänt :hihi

Börjar dom böla så vet du att du gjort intryck iaf, bra ryt i rösten lär du ha iaf :tummenupp

Bra gjort. Det verkar ju som att det aldrig gick över gränsen heller.

Men du skulle cuttat dem egentligen! :rock

Gustav1 skrev:
2091869 Bra gjort. Det verkar ju som att det aldrig gick över gränsen heller.

Men du skulle cuttat dem egentligen! :rock

Neeeh, inte cutta sådär, skulle varit om dom gjort någonting mot min sambo, då hade det blivit synd om dom.

Fick tag på dom andra två igår så nu har alla bett om ursäkt, lät som dom skämmdes en hel del =). Dom hade nog inte trott man skulle få tag på dom, tur sambons lillesyrra var här som visste vilka dom var =)

Snacka om att överreagera!

Har du aldrig varit ung och gjort hyss? kastat snöboll, plinga på dörrar, pallat äpplen m,m.

nilzz skrev:
2093801 Snacka om att överreagera!

Har du aldrig varit ung och gjort hyss? kastat snöboll, plinga på dörrar, pallat äpplen m,m.

Jodå, men dessa ungar sabbade en alldeles lagom filmkvöll vi skulle ha, plus att det var IS dom kastade på rutan, och det är ganska tunna glas här så rutan hade lätt kunnat gå sönder.

Hinkas skrev:
2093806 Jodå, men dessa ungar sabbade en alldeles lagom filmkvöll vi skulle ha, plus att det var IS dom kastade på rutan, och det är ganska tunna glas här så rutan hade lätt kunnat gå sönder.

Du behöver ju inte försvara det du gjorde, tvärtom det var bra gjort av dig. Prata med lillflickan så att grabbarna inte är jävliga mot henne nu eftersom hon angav dom!

nilzz skrev:

Eh va ?

Så om dom skulle gjort så på din ruta när du hade myskväll med tjejen så skulle du ha gått ut och klappat dom på kinden ?

Vad tror du händer om dom tror att sånt där är okey och ingen säger åt dom ?

Hinkas skrev:
2091876 Neeeh, inte cutta sådär, skulle varit om dom gjort någonting mot min sambo, då hade det blivit synd om dom.

Hehe..så sött gjort av dig. Du bryr dig mer om din sambo än någon fönster ruta... :tummenupp :Bugar

Bra gjort!

I den gångna helgen så hade jag eldat lite gamla grenar å sånt trädgårds-jox. Framåt kvällen gick jag in och såg hade sett till att elden falnat så inget skulle ta fyr runtomkring. En stund senare (också då jag satt å glodde på tv) så nog fan var där fyra ungar (6-12år) som höll på å få fart på bras-jäveln igen. Brann som fan gjorde det....och min båt på trailer bara några meter bort.

De fick också sig en liten (nog ganska mild jämfört med din, Hinkas :) ) - men ändå effektiv utskällning. De gick slokörade därifrån. Den minsta av dem frågade "men vad kan hända då". Jag förklarade då att saker runtomkring (inkl. min båt, du själv, gräs, min arbetsbod etc) kan ta fyr och vem får stå för skiten då? Jo, det är ju jag - så ni pallrar er iväg bums.

Don't fitt with your neighbours och lär ungarna lite vanligt folkvett! :4skrika

nilzz skrev:

:fakta

Fast det var roligare när de jagade en, och inte fick tag på en :banana

nilzz skrev:

Han drog gränsen, och det tydligt. Alla tycker inte att det är roligt.

Det värsta är att nu kommer de terrorisera er för all framtid. Det blir ju liksom mest spännande så..

Du skulle gjort som Jan-Olof och Henry, nypt dem i kinden och sagt:
Aa, era busgrabbar, kastade is fast ni inte fick. :tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!