Bra eller dålig deal?

S4XL

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2022
Hoj
Kawasaki Ninja 125
Hej, jag hittade nyligen en 2018 MT-07 Akrapovic med endast 4000km på mätaren med alla möjliga modifikationer som jag annars skulle behövt köpa själv. Frågat pris 79,000kr. Det är från en firma jag är bekväm med och jag kan tycka att det är skönt att hojen finns där jag bor istället för andra sidan Sverige så kan jag spara pengar på transport och liknande, vad skulle ni säga- är det ett bra pris för hojen i fråga och min situation? Tack!
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Hej, jag hittade nyligen en 2018 MT-07 Akrapovic med endast 4000km på mätaren med alla möjliga modifikationer som jag annars skulle behövt köpa själv. Frågat pris 79,000kr. Det är från en firma jag är bekväm med och jag kan tycka att det är skönt att hojen finns där jag bor istället för andra sidan Sverige så kan jag spara pengar på transport och liknande, vad skulle ni säga- är det ett bra pris för hojen i fråga och min situation? Tack!
Det låter för dyrt för en -18 , det kom ju en ny modell av den till 2020/2021 med .
Jag blev erbjuden att köpa en -22 i höstas som gått runt 300mil och var i nyskick, den skulle jag få köpa för 60.000 då i slutet av säsongen , men tyckte det va för dyrt för att försöka sälja med nån förtjänst
Dom säljer ju ut nya kvarvarande -23or nu hos handlarna för 84.900 och det är nog lite prutbart också för det verkar finnas väldigt många av dom.
Vad är det för modifikationer förutom Akra-systemet på den hoj du kollat på ?
 

HowardFlynn

Medlem
Gick med
5 Mar 2021
Ort
Helsingborg
Hoj
2019, Yamaha MT-09
Min första hoj va en mt07 av årsmodell 2018 som hade gått runt 500 mil med utrustning för runt 25k (nypris) samt en ägare.
Denna köpte jag februari 2021 och gav då 63 tusen.
Sen har ju beg marknaden stigit ganska kraftigt. Men då har du något att jämför med i alla fall.

Som andra skriver hade jag hellre satsat på en ny för ett par tusen extra och utrustat efterhand.
 

S4XL

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2022
Hoj
Kawasaki Ninja 125
Det låter för dyrt för en -18 , det kom ju en ny modell av den till 2020/2021 med .
Jag blev erbjuden att köpa en -22 i höstas som gått runt 300mil och var i nyskick, den skulle jag få köpa för 60.000 då i slutet av säsongen , men tyckte det va för dyrt för att försöka sälja med nån förtjänst
Dom säljer ju ut nya kvarvarande -23or nu hos handlarna för 84.900 och det är nog lite prutbart också för det verkar finnas väldigt många av dom.
Vad är det för modifikationer förutom Akra-systemet på den hoj du kollat på ?
Tack för det detaljerade svaret, det hjälper verkligen. Det är inga "större" modifikationer utöver det; tail-tidy, clip-on speglar, kraschpuckar etc.. Jag tror jag var lite snabb med säljaren i detta fall, det känns inte super bra att betala så pass mycket när jag kan vänta ngn månad och köpa liknande hoj för ca 60-65k via privatperson eller en sprillans för 80-85k.
 

S4XL

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2022
Hoj
Kawasaki Ninja 125
Min första hoj va en mt07 av årsmodell 2018 som hade gått runt 500 mil med utrustning för runt 25k (nypris) samt en ägare.
Denna köpte jag februari 2021 och gav då 63 tusen.
Sen har ju beg marknaden stigit ganska kraftigt. Men då har du något att jämför med i alla fall.

Som andra skriver hade jag hellre satsat på en ny för ett par tusen extra och utrustat efterhand.
Tack för svaret!
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
79!!!?? Ööööh Ok. Nej jag hade nog avvaktat ett tag till. Handlarna tror de kan ta vad som helst nu...
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top