Bra eller anus.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Vad tror ni om att sätta in blinkers här?? :confused:
Har kollat bakifrån och blinker syns faktisk bra, men vad säger lagen, polisen och bilprovningen? :confused: :confused:

Kan säga att jag nästan har bestämt mig att flytta dem, men har ngn ett bra argument att INTE sätta dem där så får vi tänka om :3freak

Bifogat

• CBR_900_SC28.jpg
    CBR_900_SC28.jpg
    79.9 KB · Visningar: 63
Håller med Hållundan. Gå får it! Men hur har du tänkt göra? Ska du ha typ miniblinkare som sticker ur hålet eller tänkte du göra nåt som smälter ihop med kåpan ungefär som min hoj (zzr) har? I så fall kan det nog bli knivigare med bilprovningen. Men metod 1 funkar garanterat så länge som själva blinkarna är E-märkta och syns.

Edit: Har du tänkt på hur en eventuell passagere kommer att ha benen?

Last edited:
Maja skrev:
Håller med Hållundan. Gå får it! Men hur har du tänkt göra? Ska du ha typ miniblinkare som sticker ur hålet eller tänkte du göra nåt som smälter ihop med kåpan ungefär som min hoj (zzr) har? I så fall kan det nog bli knivigare med bilprovningen. Men metod 1 funkar garanterat så länge som själva blinkarna är E-märkta och syns.
Har fyrkantiga miniblinker som jag komer att "ställa upp" så hela dess längd syns.
Men de skall inte sticka ut ngt..

Rasorblade skrev:
Har fyrkantiga miniblinker som jag komer att "ställa upp" så hela dess längd syns.
Men de skall inte sticka ut ngt..

Ahhh, I get it. Ja, det blir nog überbra. Kan inte se att det skulle bli nåt problem med bes, men jag lovar ju inget. :) Kommer de att synas från sidan?

I allra värsta fall så får du väl skruva fast originalblinkaren igen om du skulle få NACK på besiktingen.

Maja skrev:
Edit: Har du tänkt på hur en eventuell passagere kommer att ha benen?

Förhoppningsvis så kommer jag inte ha passagerare så ofta, men tror inte det blir ett problem. :tummenupp

Skall väl tillägga att blinkarna inte är fyrkantiga utan rektangulära. (se bild)

Bifogat

• bak.JPG
    bak.JPG
    26.1 KB · Visningar: 64
Last edited:
Rasorblade skrev:
Förhoppningsvis så kommer jag inte ha passagerare så ofta ...
Jasså, du vill inte ha tanten med? Eller vill hon inte? Skulle tro att det är det sistnämda. Ville hon så blev du nog så illa tvungen förmodar jag... :hihi

Maja skrev:
Jasså, du vill inte ha tanten med? Eller vill hon inte? Skulle tro att det är det sistnämda. Ville hon så blev du nog så illa tvungen förmodar jag... :hihi

Jo hon vill oxå åka. (Men det vill inte jag) :D
Hon tycker nästan om det lika mkt som jag, men vi har ju en tredje som vi måste ta hänsyn till. :rullandeu

Edit: det är därför man inte kan åka så ofta som en annan vill... :(

Rasorblade skrev:
Jo hon vill oxå åka. (Men det vill inte jag) :D
Hon tycker nästan om det lika mkt som jag, men vi har ju en tredje som vi måste ta hänsyn till. :rullandeu

Edit: det är därför man inte kan åka så ofta som en annan vill... :(

Jaja, vet hur det är med :rullandeu:rullandeu. Fast min :tuttar är inte så sugen på att åka med faktiskt. Kan inte fatta varför. :crash Har ju bara lagt cykeln 4 gånger på två år. Sicken fegis, va? :3freak

Och så här blev resultatet!!!!!! :tummenupp

Rätt bra gjort för en kille som har tummen mitt i hand!! :hihi

Bifogat

• mc 027.jpg
    mc 027.jpg
    91 KB · Visningar: 92
Rasorblade skrev:
Och så här blev resultatet!!!!!! :tummenupp

Rätt bra gjort för en kille som har tummen mitt i hand!! :hihi

Tjusigt! Hade själv ovala vita blinkers på samma sätt på Ninjan ett tag. Satt bra på den men det vita glaset var en dålig idé...syntes bara i mörker!

FÖRGÖRAREN

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...