Bra DVD-spelare??

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Köpte för ett tag sen en fattig centrum spelare för 800:-, mitt livs sämsta köp!!! Är nu ute efter något bättre för sisådär 2000-3000 kr.

Ni får gärna säga om ni har några bra erfarenheter om spelare som är bra om man pysslar med att bränna ut egna filmer :)

Har ni nåt bra förslag, funderar på en Harman Kardon.

Solid snake skrev:
Vad ska du se för film? SVCD, VCD eller DVDR?

Det är brända DVD-r filmer jag är ute efter, har en hel del och har inte direkt haft några större problem innan, sen började min gamla dvd lagga en del, köpte då en j*vla centrum. Den brukar funka första gången man kollar på en nybränd film, men andra tredje gången brukar skivan lagga (dock funkar det alltid bra första 30-40 min). Kan det vara som så att dvd-splelaren blir varm eller nåt :va . Filmerna funkar bra på min polares PS2.

Tror inte det beror på skivorna eftersom jag tidigare inte haft några problem med dessa (platinum dvd+r).

Pinky skrev:
Det är brända DVD-r filmer jag är ute efter, har en hel del och har inte direkt haft några större problem innan, sen började min gamla dvd lagga en del, köpte då en j*vla centrum. Den brukar funka första gången man kollar på en nybränd film, men andra tredje gången brukar skivan lagga (dock funkar det alltid bra första 30-40 min). Kan det vara som så att dvd-splelaren blir varm eller nåt :va . Filmerna funkar bra på min polares PS2.

Tror inte det beror på skivorna eftersom jag tidigare inte haft några problem med dessa (platinum dvd+r).

Hmm, nya dvd spelare ska ta dvd-r utan problem, min tar inte dvd-r står det, men jag kan se det, funkar problemfritt.

Jag hade satsat på en lite dyrare dvd spelare för runt 4-5000kr, typ en NAD eller en Denon.

Kolla på www.hifiklubben.se
Då får du bra kvalle, samt att det håller länge.
Annars kan du ju köpa Philips eller nått annat krafs.

Edit: Här är den billigaste Denonspelaren, den tar dvd-r och dvd-rw http://www.hifiklubben.com/se/Produ...e/detail/DENON_DVD1400_DVDspelare.htm?id=2944

Last edited:
Solid snake skrev:
Hmm, nya dvd spelare ska ta dvd-r utan problem, min tar inte dvd-r står det, men jag kan se det, funkar problemfritt.

Jag hade satsat på en lite dyrare dvd spelare för runt 4-5000kr, typ en NAD eller en Denon.

Kolla på www.hifiklubben.se
Då får du bra kvalle, samt att det håller länge.
Annars kan du ju köpa Philips eller nått annat krafs.

Hrm, jo jag trodde också att nya billiagre spelare skulle vara bra mycket bättre än min 3-4 år gamla. Konstigt nog har min Centrum funkat bra fram tills för nån vecka sen, har väl haft den i totalt 2 mån. Halvkass kvalité.

Blir nog tyvärr som så att jag får köpa en "riktig" för lite mer slantar, ska ta mig en titt på Hifiklubben, tack :tummenupp

Pinky skrev:
Hrm, jo jag trodde också att nya billiagre spelare skulle vara bra mycket bättre än min 3-4 år gamla. Konstigt nog har min Centrum funkat bra fram tills för nån vecka sen, har väl haft den i totalt 2 mån. Halvkass kvalité.

Blir nog tyvärr som så att jag får köpa en "riktig" för lite mer slantar, ska ta mig en titt på Hifiklubben, tack :tummenupp

Brorsan kör bara med hifi grejor, förstärkare för 15k, dvd för 10k, högtalare o skit för typ 30k, tv för 15k.

Sjuk människa. :3freak

Kolla på TOSHIBA SD340E, den är relativt billig men jag tror på den. Såg den för 1495:- igår, spelar även DivX.
Har inte testat den men Toshiba har gjort spelare med bra bild förut iaf, och progressive scan och komponent-utgång verkar lovande...

När jag skulle köpa DVD-spelare nu innan jul kollade jag igenom marknaden NOGA. Läste mängder med tester av DVD-spelare i prisklassen 2-3000 kr.

Genomgående har Pioneer DV-575 fått mycket höga betyg. Den ser inte så märkvärdig ut, men det är insidan som räknas. Den tar ALLA skivor/format. Spelar DivX. Utöver detta spelar den även SACD, något som oftaste endast klaras av av DVD-spelare som kostar det dubbla. Komponenterna som använts håller tydligen mycket hög klass och det är mycket spelare för pengarna. Regionsskyddet plockar du enkelt bort själv (sök på nätet). Du får den för under 2000.- på SIBA. Jag lyckades pruta med fina kablar (scart och coax). Det enda negativa jag sett än så länge är att det tar en liten stund för maskinen att ladda skivan, men jag vet å andra sidan inte hur lång tid andra apparater tar.

Behöver du inte SACD-funktionaliteten så kan du köpa lillebror 475 (tror jag den hette). Den är identiskt med 575an men saknar SACD. I övrigt lika. 1500.- nånting tror jag den kostar. Läs testerna själv på nätet.

Edit: Självklart har den progressive scan och komponent ut.

Edit: Kolla smartsson, där ligger några recensioner

Last edited:
Har en Harman-kardon DVD 506 Limited Edition... är grymt nöjd!

den är lite märklig, t.ex. så funkade en thai-dvd inte i någon spelare.. oavsätt om det var en billig, eller min philips dvd-recorder eller om det var datorn.. provade nog 6olika spelare... men i 506an funkade den perfekt :D

Solid snake skrev:
Brorsan kör bara med hifi grejor, förstärkare för 15k, dvd för 10k, högtalare o skit för typ 30k, tv för 15k.

Sjuk människa. :3freak

Gränsen mellan sjuk och insiktsfull är ibland hårfin...

köpte en billig grej(philips) på siba åt snäckan..
skulle bara ha till o spela mp3 o vanliga dvd.
funkar f*n för allt tro jag...har inte gått bet på nåt än
800 pix :yoparty

Pinky skrev:
Det blir nog en Harman Kardon DVD-22.
Har 2 polare som har såna och jag har bara positiva upplevelser från den.

http://www.hembiobutiken.com/produkt.asp?pgrpnr=108740

Men tack ska ni ha för svaren, lär ju återkomma i tråden om det går åt helvete :tummenupp

Kolla så att den där spelar DivX innan du slår till. Annars kommer du inte kunna kolla på allt du laddar ner via datorn........

Pinky skrev:
Det blir nog en Harman Kardon DVD-22.
Har 2 polare som har såna och jag har bara positiva upplevelser från den.

http://www.hembiobutiken.com/produkt.asp?pgrpnr=108740

Men tack ska ni ha för svaren, lär ju återkomma i tråden om det går åt helvete :tummenupp

Du, jag kollade in den där länken. Det finns en "jämförfunktion". Jämför Harman Kardon DVD-22 med Pioneers DV-575A så får du se. Du får en bättre spelare än dina polare för billigare pengar om du går på Pioneeren. Ett tips bara.

DV-575A är bra och har man ingen användning för DVD-Audio och SACD så är DV-470 ett alternativ.

Antar att det inte är Divx-filmer du tankar hem utan riktiga DVD-rippar och det klarar de flesta spelare av utan problem.

Någon som funderat på varför NetOnNets egna märken, Centrum, Andersson etc aldrig är med i några tester :D
(Läste i M3 att de bett NetOnNet om produkter för tester men fått nobben...)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back