Bra dc/odc/ftp -hub för 8mbit?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag har använt maximum speed hubben innan, men kommer inte in där längre av någon konstig anledning så jag tänkte fråga om nån vet nån bra hub i sverige för mig.

Jag har:
program: ODC
8mbit ner
1mbit upp
tokmycke filmer att dela

om nån vill släppa in mig på nån bra FTP så tar jag med glädje emot detta oxå.
Kan ju skicka upp lite i gengäld.
mvh Johan

Ne jag har inga bra att ge som förslag.
sitter på dc hubbarna rock2.therock.nu och 10mbit.tropico.se:2222 men är rätt missnöjd med båda.
:(

tjockisbulle skrev:
Ne jag har inga bra att ge som förslag.
sitter på dc hubbarna rock2.therock.nu och 10mbit.tropico.se:2222 men är rätt missnöjd med båda.
:(

Om du har 10/10 eller 100/100 så ska du in på sweden1.myftp.org (100gb limit tror jag) finns up till 6 men vet inte om dom funkar alltid. om det inte funakr så är det bara att försöka fixa en privat hub.

didjik skrev:
Om du har 10/10 eller 100/100 så ska du in på sweden1.myftp.org (100gb limit tror jag) finns up till 6 men vet inte om dom funkar alltid. om det inte funakr så är det bara att försöka fixa en privat hub.
nu hade han 8/1

area51.revnets.com:7778 115GB share
waxnas.mine.nu 150GB share
area51-2.revnets.com:7778 60GB
gbg.tropico.se 80GB

Har du bara tillräckligt utdelat så är dessa helt ok. Många användare så det finns mycket men en hel del användare med dålig hastighet tyvärr

sporthoj.dyndns.org är ju trevligt..

annars var hatric.dyndns.org och feu.no-ip.org helt okej förr iaf, kanske är det nu också.

själv sitter jag på en 10/10 uppkoppling och har samma problem, hitar ina bra hubbar. känns liksom segt att sitta och tanka under 500kb/s och de är inte ofta som jag hittar nått på dc som går snabbare än så.

Tobbe_N skrev:
själv sitter jag på en 10/10 uppkoppling och har samma problem, hitar ina bra hubbar. känns liksom segt att sitta och tanka under 500kb/s och de är inte ofta som jag hittar nått på dc som går snabbare än så.
Hittar du inga bra hubbar ändå du har 10/10...vet ej vars du har sökt, eller så letar du nå speciellt som inte finns på så många hubbar. Du har 10/10 så jag förmodar att du har BBB.

Pröva dessa
bbb.ancient.se
sen har du sweden hubbarna som finns på dessa adresser sweden5.myftp.org, sweden4.myftp.org, sweden3.myftp.org, sweden2.myftp.org, sweden1.myftp.org
På sweden1 behöver du 100Gb för att komma in, på sweden2 60Gb och på 3:an så behöver du 20Gb osv......

Observera att på sweden hubbarna behöver man registrera sig

R1 Uffe skrev:
Hittar du inga bra hubbar ändå du har 10/10......
.......Observera att på sweden hubbarna behöver man registrera sig

jag har tyvärr inte BBB utan jag sitter på en lina som skolan tillhandahåller för den förnämliga kostnaden av 150Kr/termin
hur registrerar jag mig där då??

Tobbe_N skrev:
jag har tyvärr inte BBB utan jag sitter på en lina som skolan tillhandahåller för den förnämliga kostnaden av 150Kr/termin
hur registrerar jag mig där då??
skriv in adresen i DC så kommer det nog upp en ruta där det står hur man ska göra

det kanske är därför jag inte kommer in på maximum spped hubben längre :va
Men där står det bara disconnected inte ens "you are banned" eller nåt sådant.
Funkar det likadant med ODC eller?

yonsson skrev:
det kanske är därför jag inte kommer in på maximum spped hubben längre :va
Men där står det bara disconnected inte ens "you are banned" eller nåt sådant.
Funkar det likadant med ODC eller?

Testa med en annan client. för odc utveklas inte mera så det är inte alla hubbar som stödjer odc. finns dc++, fuldc sedan kommer jag inte på mera :)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back