Bra däckverkstad i Göteborg?

Coola Ola skrev:
Du har inget nummer eller adress till dem? Hittade inget när jag sökte på eniro.se

Sorry....

Dock vet jag att det ligger i industri området vid bilprovningen unifär. Ska också sägas att jag har för mig att det va 300, men det va ett tag sedan så det kanske e mer....

bebbe skrev:
Låna depå ställ av mig, köp däck på vurpan och lämmna in allt på Kennets :tummenupp

Vad är oddsen för att jag också får haka på detta erbjudande? Från en majornabo till en annan liksom :)

-edit- glöm det, har ändå ingen nyckel stor nog för att lossa hjulaxelmuttern

Last edited:
Coola Ola skrev:
Vad är oddsen för att jag också får haka på detta erbjudande? Från en majornabo till en annan liksom :)

-edit- glöm det, har ändå ingen nyckel stor nog för att lossa hjulaxelmuttern

Klart att du skulle kunna få låna stället. Kanske tom har en sådan nyckel som du snackar om :tungan Vilken storlek är det?

Mookie skrev:
Det är ett erbjudande jag skule kunna tacka ja till. :hej

En grej bara; Vad är vurpan?

Japp, vurpan.com men som någon annan skrev så verkar det som om hans sida är nere :va Hur som helst så är det inga problems att låna mitt ställ om du vill :) Slå en pling så fixar vi det.

bebbe skrev:
Japp, vurpan.com men som någon annan skrev så verkar det som om hans sida är nere :va Hur som helst så är det inga problems att låna mitt ställ om du vill :) Slå en pling så fixar vi det.

Nu funkar

www.vurpan.com

Gixxer skrev:

Jupp. Jag var inne och kikade förut. Dock så är jag precis som vanligt ute i sista sekunden så det blir nog att handla här i Götet denna gång men nästa så.....

Ska kika runt lite efter en ny toffla imorgon efter att jag har fixat fotpinnen som gick klockrent rakt rakt av idag, materialutmattning.

Mookie skrev:
Jupp. Jag var inne och kikade förut. Dock så är jag precis som vanligt ute i sista sekunden så det blir nog att handla här i Götet denna gång men nästa så.....

Ska kika runt lite efter en ny toffla imorgon efter att jag har fixat fotpinnen som gick klockrent rakt rakt av idag, materialutmattning.

Om du vill så kanske du skulle kunna få låna en fot pinne utav mig tills du får tag i en ny :) Hade ändå tänk ställa av SZR:n. Skall börja med översynen på hojen redan nu i sommar hade jag tänkt.

bebbe skrev:
Om du vill så kanske du skulle kunna få låna en fot pinne utav mig tills du får tag i en ny :) Hade ändå tänk ställa av SZR:n. Skall börja med översynen på hojen redan nu i sommar hade jag tänkt.

Tusen tack för erbjudandet, du är verkligen en pärla! Det är bara en skruv som behövs, resten hade jag liggande på hyllan så det löser sig bara järnhandlaren öppnar imorgon.

Klangs Nettodäck

Mitt tips är att du pratar med PETER på Nettodäck
031-7008899, dom har depåstöd så det räcker och blir över.
Är jävligt kompetenta och gör ett bra jobb!

Jämför man med andra ställen i stan är deras priser riktigt bra också för den delen!

Hälsa från mig och säg att du skall ha bra pris så blir han lagom nöjd också! :tummenupp

b-man skrev:
Mitt tips är att du pratar med PETER på Nettodäck
031-7008899, dom har depåstöd så det räcker och blir över.
Är jävligt kompetenta och gör ett bra jobb!

Jämför man med andra ställen i stan är deras priser riktigt bra också för den delen!

Hälsa från mig och säg att du skall ha bra pris så blir han lagom nöjd också! :tummenupp

1425:- för ett Pirelli Dragon MTR02 inkl montering/balansering om man kommer med löst hjul :tummenupp

bebbe skrev:
Om detta stämmer så lär jag nog också bli en kund snart :)

Jag funderar på om det inte var utan moms iofs... Nåväl, helt ok pris ändå. Förresten, jag behöver inte låna depåstödet, köpte ett på johans mc idag för 795:-, det lär jag ju ha nytta av fler gånger. Jag tackar ödmjukast för erbjudandet hur som helst!!

Coola Ola skrev:
Jag funderar på om det inte var utan moms iofs... Nåväl, helt ok pris ändå. Förresten, jag behöver inte låna depåstödet, köpte ett på johans mc idag för 795:-, det lär jag ju ha nytta av fler gånger. Jag tackar ödmjukast för erbjudandet hur som helst!!

Inga problem :tummenupp Och det där stället har snart betalat tillbaka sig, det lovar jag :)

Fan då.... Givetvis så var det däcket jag skulle ha slut hos leverantören (Pirelli Dragon) och en veckas leveranstid på det, fick ta ett Metzeler Sportec M1 istället som jag får imorrn. Funderar lite på om det kan vara obra att ha olika märken på däck fram o bak, nån som har nåt att säga om det?

1425:- för Dragon-däcket var för övrigt inkl moms.

-edit- sitter Pirelli Dragon på fram så greppmässigt borde det vara ungefär likvärdigt fram/bak om jag slänger på Sportec.

-edit2- är det bättre att ta ett Pirelli Diablo bak istället? Samma pris som Sportec men då blir det ju Pirelli fram o bak. Kanske betydelslöst?

Last edited:
Coola Ola skrev:
Fan då.... Givetvis så var det däcket jag skulle ha slut hos leverantören (Pirelli Dragon) och en veckas leveranstid på det, fick ta ett Metzeler Sportec M1 istället som jag får imorrn. Funderar lite på om det kan vara obra att ha olika märken på däck fram o bak, nån som har nåt att säga om det?

1425:- för Dragon-däcket var för övrigt inkl moms.

Skulle du också ha ett MTR02? Det är hur slut som helst på Duells och räknas inte komma in igen förrän om två veckor. Jag har precis åkt runt hela stan och förökt hitta någon som kanske skulle kunna ha ett hemma men det fanns det inte.
Inte ens Superbike trots att de har såpass mycket att göra med motarder.

För min del så slutade det hos Ahlqvist. Dom hade ett Metezeler ME z1 liggande så jag tog det. Dom hade även tid i verkstaden så jag fick det pålagt direkt, från att jag stack in näsan och lyssnade efter ett däck till mat i korvmojen utanför på 20 minuter.
Däck+Montering på hoj+lunch hos bikers in= 1348:-

Det var först nu när jag gick in på metzelers hemsida för att läsa lite om däcket som jag upptäckte anledning till det fantastiska priset, däcket har varit hyllvärmare och har utgått ur sortimentet. Nu är det bara att hoppas att det inte är alltför gammalt och att det fortfarande finns lite liv kvar i gummit.

Går det inte att se när däcken är tillverkade på något vis?

Mookie skrev:
Skulle du också ha ett MTR02? Det är hur slut som helst på Duells och räknas inte komma in igen förrän om två veckor. Jag har precis åkt runt hela stan och förökt hitta någon som kanske skulle kunna ha ett hemma men det fanns det inte.
Inte ens Superbike trots att de har såpass mycket att göra med motarder.

För min del så slutade det hos Ahlqvist. Dom hade ett Metezeler ME z1 liggande så jag tog det. Dom hade även tid i verkstaden så jag fick det pålagt direkt, från att jag stack in näsan och lyssnade efter ett däck till mat i korvmojen utanför på 20 minuter.
Däck+Montering på hoj+lunch hos bikers in= 1348:-

Det var först nu när jag gick in på metzelers hemsida för att läsa lite om däcket som jag upptäckte anledning till det fantastiska priset, däcket har varit hyllvärmare och har utgått ur sortimentet. Nu är det bara att hoppas att det inte är alltför gammalt och att det fortfarande finns lite liv kvar i gummit.

Går det inte att se när däcken är tillverkade på något vis?

Jo, MTR02 var det jag skulle ha. Jaha, t.o.m. två veckor.... Jäjä, jag får väl ta 1785:- för Sportec-däcket, bara jag får det i morgon. Tillverkningsdatum ska väl vara tryckt på däcket på något sätt? Kanske är bortslitet redan? Men det ska gå att se, vad jag vet. Du hade ju flyt med bytet annars.

Sugen på en liten uppruggningstur imorgon? Vi borde ju ha ungefär likvärdiga hojar, tycker man.

Last edited:
Coola Ola skrev:
Sugen på en liten uppruggningstur imorgon? Vi borde ju ha ungefär likvärdiga hojar, tycker man.

Såvida inte regnet öser ner så är jag självklart på för en tur i halkdäcksfart.

0739-794830/Peter

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...