Bra däckverkstad i Göteborg?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Jag behöver lägga på ett nytt bakdäck och undrar om någon kan rekomendera en bra nasare här i stan. Eftersom jag saknar verkstadsmöjligheter nuförtiden så skulle det vara praktiskt om jag kunnde lämna in hela hojen så att däckkrängaren fick göra allt jobbet, helst medan jag väntar.

det blir dyrt!

hondacenter to´g 200 för att kränga en uppsättning däck åt mig kom tillbax efter en timme och då var det balancerat och klart! :tummenupp

yamahacenter tar 340kr / löst hjul

hornet oskar skrev:
yamahacenter tar 340kr / löst hjul

Det låter rätt dyrt, jag gissar att man vill kompensera sig för den uteblivna vinsten på de däck som folk (läs: sådana som jag) hellre köper för halva priset från Tyskland etc. Och jag betalar gärna några spänn extra för arbetet, bara jag slipper bidra till däcktillverkarnas utsugande av oss nordbor...

Last edited:
Mooki skrev:
Jag behöver lägga på ett nytt bakdäck och undrar om någon kan rekomendera en bra nasare här i stan. Eftersom jag saknar verkstadsmöjligheter nuförtiden så skulle det vara praktiskt om jag kunnde lämna in hela hojen så att däckkrängaren fick göra allt jobbet, helst medan jag väntar.

Kolla Klangs Nettodäck som ligger vid Ullevimotet.
www.nettodack.nu

Alltid trevlig personal och bemötande! :yoparty

Mooki skrev:

Om du kan/orkar/vill befatta dig med verkligheten (man blir ju smutsig Uuuuuhh :D ) och lämna in ett löst hjul (blir alltid billigare) så funkar det för en hyffsad peng (tror det är 150 k) hos Euromaster nere vid gasklockan.

// Niklas

TH petterson har bra priser på däck och påläggning av dem:)

Det blir kostar lite extra om man lämnar in hojen, ja. Superbike ute i Högsbo tar 500 pix i arbete om du bara lämnar i hojen rätt upp o ner. Rätt överkomligt ändå om man jämför med yamahacenters priser för löst hjul. Sen vet jag inte hur priserna på däck jämfört med andra (1780: för ett 150/60 Pirelli Dragon MTR02). Jag ska lämna in hojen där i nästa vecka, mest för att jag inte har nånstans att ställa upp hojen utan bakhjul under tiden.

P.S. Mooki, betyder det nånting eller är det bara ett icke-nick som så många andra? (iofs, man får väl hoppas att DumDum inte syftade på dig själv heller :D )

Coola Ola skrev:
Det blir kostar lite extra om man lämnar in hojen, ja. Superbike ute i Högsbo tar 500 pix i arbete om du bara lämnar i hojen rätt upp o ner. Rätt överkomligt ändå om man jämför med yamahacenters priser för löst hjul. Sen vet jag inte hur priserna på däck jämfört med andra (1780: för ett 150/60 Pirelli Dragon MTR02). Jag ska lämna in hojen där i nästa vecka, mest för att jag inte har nånstans att ställa upp hojen utan bakhjul under tiden.

P.S. Mooki, betyder det nånting eller är det bara ett icke-nick som så många andra? (iofs, man får väl hoppas att DumDum inte syftade på dig själv heller :D )

Tack för tipsen.

500:- för att skruva av och på ett hjul tycker jag verkar hutlöst. Hur lång tid tar det? 2 minuter med en mutterknackare. Lägg till 100:- och man får ett depåställ så kan man göra jobbet själv.

Nåväl. Jag har som sagt inte några verkstadsmöjliheter just nu så det får väl kosta det det kostar.

Ang. nicket.
Dumdum var ett resultat av ett krachat förhållande, förstörd självkänsla, total brist av själförtroende och liknande. Mooki är resultatet av Swedie som glömde en bokstav när han ändrade nicket. Det skulle ha varit Mookie, fraggeln, ni vet. Det betyder väl inget speciellt egentligen.
Jag kände mig färdig med dumdum och det var dags att byta.

Foggy skrev:
De ville/kunde dock inte balansera...
/F.

Mitt bakhjul balanserade dom iaf. (TH Petterson)
Hyfsade priser på däck och monteringen kostar 150 om du kommer in med hjulet.
Köpte ett Bridgestone BT020 180/55 17 och betalade 1900 för gummit. Billigare i tyskland tex, men nu var det bråttom, hade kunnat bli dyrare.

Mooki skrev:
Tack för tipsen.

500:- för att skruva av och på ett hjul tycker jag verkar hutlöst. Hur lång tid tar det? 2 minuter med en mutterknackare. Lägg till 100:- och man får ett depåställ så kan man göra jobbet själv.

Nåväl. Jag har som sagt inte några verkstadsmöjliheter just nu så det får väl kosta det det kostar.

Nä, det är väl inte helt billigt. Ska kolla med Klangs vid ullevi på måndag också, dels ifall det är billigare o dels för att jag kanske kan tjäna en eller två dagar.

Var hittar man depåstöd för 600 pix förresten?

Coola Ola skrev:
Var hittar man depåstöd för 600 pix förresten?

Det var någon filur här på forumet som sålde.

ski_extreme skrev:
MC-service i kungsbacka tog 300:- för hjul på hoj har jag för mig.

Du har inget nummer eller adress till dem? Hittade inget när jag sökte på eniro.se

Låna depå ställ av mig, köp däck på vurpan och lämmna in allt på Kennets :tummenupp

bebbe skrev:
Låna depå ställ av mig, köp däck på vurpan och lämmna in allt på Kennets :tummenupp

Det är ett erbjudande jag skule kunna tacka ja till. :hej

En grej bara; Vad är vurpan?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka