Bra däck till en ktm 640!

man1985

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Hoj
ktm 640 sm
Hej!
Jag är på gång att köpa en ktm 640 prestige -03, men däcken är slitna. Jag ska mest använda hojen till att köra inne i stan och på landsväg. Jag såg fler trådar av denna typ men jag vet inte vilka dimensioner jag ska ha? Vad har ni att rekommendera då? Märke, dimensioner och pris uppskattas!

mvh/ man1985

Last edited:
man1985 skrev:
2210818 Hej!
Jag är på gång att köpa en ktm 640 prestige -03, men däcken är slitna. Jag ska mest använda hojen till att köra inne i stan och på landsväg. Jag såg fler trådar av denna typ men jag vet inte vilka dimensioner jag ska ha? Vad har ni att rekommendera då? Märke, dimensioner och pris uppskattas!

mvh/ man1985
jag hade Sportec m-1 på min 640. var bra däck. blev varma fort o hade bra grepp även om dom var kalla. bra grepp i regn med.

Har Metzeler Rennsport nu. 120/70 fram och 160/60 bak. Men nästa gång blir det nog Michelin Pilot Power istället. Kostar 1895 fram och 2495 bak hos Lelles men det finns förmodligen billigare ställen..

man1985 skrev:
2210818 Hej!

mvh/ man1985

Har likadan hoj och satt ett Michelin Pilot Sport på i bak...tog slut ganska omgående för min del... körde uteslutande asfalt... satt på ett michelin pilot road istället... tycker det funkar änsålänge... dock inte hängt av så många mil än men ska ju hålla lite längre... det andra va väl livslängd nånstans 300 mil läste jag i nån tråd....

//mattias

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...