Bra butik för billiga slipon?

Elsmedo

Har påven en strutluva?
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
trajumf äräss!!
Vill vara som dom stora grabbarna så därför tänkte jag skaffa mej
slipon till min gubbtouring.Var hittar jag sådana burkar till ett rimligt pris?
Effekten i motorn blir ju detsamma men den lär låta som en motorcykel istället
för en väl inoljad symaskin :( Då kanske folk vänner sej om när man kommer och inte börjar slå efter mygg som nu.

smefan skrev:
Vill vara som dom stora grabbarna så därför tänkte jag skaffa mej
slipon till min gubbtouring.Var hittar jag sådana burkar till ett rimligt pris?
Effekten i motorn blir ju detsamma men den lär låta som en motorcykel istället
för en väl inoljad symaskin :( Då kanske folk vänner sej om när man kommer och inte börjar slå efter mygg som nu.

Jag har ett Laser-slipon på min, tycker att det låter helt ok. Har å andra sidan aldrig testat orginal, det satt inte på när jag köpte hojen, och har inte blivit monterat sen heller... :) Fast hade jag bara haft råd hade jag nog skaffat ett i kolfiber, skulle göra sig bra till min svarta hoj :D :tummenupp
Sen om folk vänder sig om eller, det beror väl lite på i vilket läge rullen står i? :7peta

smefan skrev:
Kan man inte modifiera om ett slipon från gsxr så den passar en gsxf? Eller är det så stor skillnad på böjen ev fästet?Tycker det är svårt att hitta en bra burk till en gsx750f...

OM du vill komma biligare undan, så köper du en lös slutburk och åker sen iväg till en rörkrökare/avgasbyggare och gör ett mellanrör.
Fixat på mindre än en timme och brukar inte kosta mer än fikabröd upp till 200:-.

Kolla annonssidorna här efter en burk du gillar och räkna sedan på pris jämfört med en ny burk...

Catman skrev:
OM du vill komma biligare undan, så köper du en lös slutburk och åker sen iväg till en rörkrökare/avgasbyggare och gör ett mellanrör.
Fixat på mindre än en timme och brukar inte kosta mer än fikabröd upp till 200:-.

Kolla annonssidorna här efter en burk du gillar och räkna sedan på pris jämfört med en ny burk...

Tack för förslaget..Går det bra med en halvliter Norrlands Guld som slut burk :hihi
Skämt åsido.Jag känner en rörkrökare så det är nog ingen dum ide'.

PacMan skrev:
Jag fick på mitt nya Art-bolt-on nu i helgen och det låter phett! :tummenupp

Jo tack, jag hörde det :yoparty

Ovalt rostfritt var det va? Kan inte riktigt bestämma mig om jag vill ha ett sånt eller blå aluminium.

Får kika på ditt nån dag....akta så jag inte snor det :hihi

Hur funkar förresten infästningen av en oval burk? Får man med täckplatta för bultarna?

Dez skrev:
Jo tack, jag hörde det :yoparty

Ovalt rostfritt var det va? Kan inte riktigt bestämma mig om jag vill ha ett sånt eller blå aluminium.

Får kika på ditt nån dag....akta så jag inte snor det :hihi

Hur funkar förresten infästningen av en oval burk? Får man med täckplatta för bultarna?

Jaså, jag tolkar det som att fortfarande håller till på skolan, fast utan hoj verkar det som. Kom å heja på mig om du ser mig vid hojen nån dag vettja. :)
Det är ett runt rostfritt jag har, och nej, man får ingen snygg täckplatta med som det var original på min i alla fall. Den gamla täckplåten får man knappast dit snyggt heller så man får leva med att bultarna syns.

PacMan skrev:
Jaså, jag tolkar det som att fortfarande håller till på skolan, fast utan hoj verkar det som. Kom å heja på mig om du ser mig vid hojen nån dag vettja. :)
Det är ett runt rostfritt jag har, och nej, man får ingen snygg täckplatta med som det var original på min i alla fall. Den gamla täckplåten får man knappast dit snyggt heller så man får leva med att bultarna syns.

Visst ska jag heja....och kanske tafsa lite (på sliponet då :hihi)
Sen jag fick ordning på hojen har det ju regnat typ varje dag. Inge kul att köra då :4skrika

Synd på täckplattan, det är mest därför jag vill ha ny dämpare.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!