Bra betaltjänster för racing?

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Hoj
Yamaha FZR
Tja, som rubriken säger. Jag skulle vilja veta vad det finns för olika betaltjänster om man vill titta på racing.

Jag provade motogp-tjänsten för ett tag sen och den blev jag inte speciellt imponerad av. Kvaliteten var riktigt usel och då valde jag ändå det klart dyra alternativet med HD-upplösning. Har väldigt svårt att tro att det skulle bero på min uppkoppling då jag har 100Mbit vid nedladdning.

Ett billigare alternativ som jag sett är eurosport player som bara kostar 49:-/månad och det ger onekligen tillgång till väldigt mycket kul sport, bland annat superbike, men det verkar inte finnas nån möjlighet att kolla kvaliteten utan att registrera sig. Nån som har erfarenhet? Annars får jag väl regga mig, prova och sen avregga om det inte är till belåtenhet. Men jag känner inte att jag vill bli bränd en gång till.

Racing underground har jag också funderat på men det verkar omöjligt att få tag på invites. Dessutom är det ju inte live, vilket alltid är roligast!

Tack på förhand! :)

Om du tycker att MotoGP:s HD-kvalitet är för dålig återstår det nog bara att köpa Viasat Motor till TV:n. Möjligt iofs att Viaplay har högre kvalitet. Jag har dock inte haft några problem med kvalitén på MotoGP.com och generellt tycker jag de har bättre bild än Eurosport Player men det kanske beror på vad man kollar på.

WSBK är betydligt svårare att få tag på eftersom Eurosport har ganska mycket ensamrätt på det i Sverige.

Vad är det annars för racing du är intresserad av?

Då kanske jag hade otur när jag testade motogp's tjänst? Jag tyckte i alla fall att det blev jättestora block i bilden så fort det panorerade. Fin bild när det inte rörde sig så mycket men alldeles för låg bitrate för att kunna leverera vid panoreringar. 15 euro för ett race med den kvaliteten - inte okej. Skulle inte betala 90 euro för en säsong heller.

De RR-serier som jag skulle tycka vore kul att följa är givetvis MotoGP, Superbike och även svenska Pro superbike vore kul, just för att det är svenskt. Pro superbike borde finnas på viaplay va? Annars tycker jag att BSB verkar ha rätt häftiga banor. Farliga men häftiga.. :)

Sen gillar jag rally och rallycross. Om det fanns live EM-Rallycross på nån kanal skulle det vara grymt. Brukar väl inte byta kanal när det är Formel 1 på TV heller men det är inte direkt så att jag försöker följa det.

Var väl mest det skulle jag tro. Vanlig hederlig banracing i form av STCC, DTM och såna serier är jag egentligen inte så värst intresserad av. Bilarna är häftiga men det räcker inte för att väcka mitt intresse. Behövs lite mer nerv i det hela tycker jag... :gnissla

Har tidigare varit kund på eurosport player. För att få se bland annat BSB. Men det blev helfel. Dessutom drog dom betalningar flera ggr i rad, för samma månad. Dessutom får man sällan med kommentatorerna när man kollar på eurosport.

Mitt tips är att försöka få en invite till racing underground. Där finns ALLT och lite till.

Kan även rekommendera world sbk appen till iphone. Motogp´s app är för snurrig för min egen del. Även om det går att få live-ljud och live up-date.

Okej.. Känns som att jag ska prova viaplay lite.

Funkar det inte till belåtenhet så skaffar jag väl viasat motor på nåt sätt då.. :P

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8