Bra backup program?

Wille

Gröna Faran
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD ZX6R
Nån som har tips på ett enkelt och bra backup program som man kan använda?

Själv kan jag använda ett avancerat men eftersom jag ska hjälpa en liten firma med att se till att dom får backup på sina saker och att dom själva ska kunna köra backup utan att det ska krångla till det..

Det ultimata vore ""tryck på knappen" så backas allt upp.

Konfigureringen o sånt kommer jag fixa men det ska som sagt vara enkelt för användaren att i slutet på dagen köra en backup.

Wille skrev:
2395155 Nån som har tips på ett enkelt och bra backup program som man kan använda?

Själv kan jag använda ett avancerat men eftersom jag ska hjälpa en liten firma med att se till att dom får backup på sina saker och att dom själva ska kunna köra backup utan att det ska krångla till det..

Det ultimata vore ""tryck på knappen" så backas allt upp.

Konfigureringen o sånt kommer jag fixa men det ska som sagt vara enkelt för användaren att i slutet på dagen köra en backup.

Till min externa maxtor disk följde det med ett sådant program. Där kan man ställa in vilka mappar som ska backas upp när man trycker på (den enda) knappen på framsidan av disken!

Kör dom windows så finns det enkla microsoftverktyget "backup".

%SystemRoot%\system32\ntbackup.exe

Kanske räcker för deras ändamål?

Dessutom gratis om dom har en windowslicens redan

Nja jag tänkte jag skulle slippa Windows eget backup program.

Visst fungerar det men i det här fallet så njaaa..

/Edit

Nackdelen med Windows egna program är att det skapar en bakupfil och inte sparar undan hela trädstrukturen. Man måste ju köra en "recover" för att få ut infon från bakupfilen.

Jag behöver nåt som typ kopierar en trädstruktur från C:/ till en USB disk och det ska se lika ut på USB disken som på C:/ just för att dom ska kunna flytta disken till en annan dator och därifrån på ett enkelt sätt ta in datat.

Last edited:
Syncback är kanske vad du letar efter, jag använder det hos en kund och det funkar fint. Backar inte till usb iofs utan automatiskt varje natt till en annan dator i nätvärket men går fint att köra till usb-disk manuellt också, finns tom. som freeware
http://www.2brightsparks.com/index.html

bq skrev:
2398035 Syncback är kanske vad du letar efter, jag använder det hos en kund och det funkar fint. Backar inte till usb iofs utan automatiskt varje natt till en annan dator i nätvärket men går fint att köra till usb-disk manuellt också, finns tom. som freeware
http://www.2brightsparks.com/index.html

Sitter o testar det lite nu för att se om det fungerar bra.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon