Bra argumen FÖR mc

Det där vågar jag säga att det i högsta grad beror på vad för bil du har och hur mycket du kör. Morsans Mondeo drar 0,45 landsväg, min GSX1100 drar nog närmare 0,7.
Min xj900 drar runt 0.5, familjens a4 drar nog runt 0,8 eller mer (iaf när jag kör :tungan) men har man "fel" bil och "rätt" mc så drar hojjen mindre.

Himmel; jag skrev bara bensinförbrukningen, försäkringen är en helt annan fråga :rolleyes:

Drar mindre soppa och tar mindre plats är ju argument som borde få en miljöpartist att kissa på sig av lycka och tjacka literklubba, sen får dom väl se hur förbrukningen påverkas av gashandtaget...

När brorsan övningskörde med sitt ex drog min hoj 0.4 när jag följde med, kör jag själv kommer jag inte under 0.6

Himmel; jag skrev bara bensinförbrukningen, försäkringen är en helt annan fråga :rolleyes:

Näe, vi är hjältar som betalar dyra försäkringar för att få köra våra miljövänliga och bränslesnåla fordon! :rolleyes:

Last edited:
Bor i förort och jobbar i stan, inga trängselskatter eller parkeringsavgifter.
Inga köer.
Inga stinkande människor eller tjattrande tonårsbrudar på pendeln.

Kommer till jobbet varje dag med ett leende. :)

Bor i förort och jobbar i stan, inga trängselskatter eller parkeringsavgifter.
Inga köer.
Inga stinkande människor eller tjattrande tonårsbrudar på pendeln.

Kommer till jobbet varje dag med ett leende. :)

Sen insåg du att du bor i Sverige, och att du 6 månader om året måste stå ut med just detdär.. :brinnerup :)

Funderade på det där idag när jag var ute och körde.

Tanke 1: Hade MC införts som något helt nytt idag hade det blivit förbjudet på allmän väg.

Tanke 2: Hade BILAR införts som något helt nytt idag hade det blivit förbjudet på allmän väg!

MC är ett transportmedel. Visst, den används ofta för körning mer för nöjes skull än för att det finns någon egentlig nytta... men börjar man granska allt bilkörande i sömmarna kommer man att upptäcka att samma sak gäller där. För att inte nämna alla som kör en XC60 men skulle klara sig med en Smart. Det handlar om livsnjutande i bägge fallen. Och skall man klaga på körande för nöjes skull så är husvagnar, husbilar och alla bilsemesterfordon mycket värre. Också nöjesåkning.

Vi kan införa ett samhälle där allt användande av ett motorfordon skall vara kopplat till en skriftlig körorder utfärdat av samhällsnyttegranskningskontoret, men jag tror inte att många av de som rackar ner på hojar skulle gilla att bo i det samhället.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT