Bra antivirus prog till Vista

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena,

Jag fick nyss hem min nya Dell laptop med Vista Ultimate. Kan jag få tips på ett bra antivirusprog som inte segar ner burken alltför mycket. Har MacAffee Security Center på nu men det är bara en 30-dagars licens.

PS:
Nej, M$-hatare, jag tänker inte installera nån obskyr Linux-variant. Är inte heller dödligt imponerad av Vista heller...

Jag har Avg på min. Funkar bra. Sen om det stoppar virus eller inte vettefan.

Symantec antivirus har jag kört både på XP och nu på Vista. Det är skiten!

Edit: Symantec kräver ingen kod eller produktnyckel. Du tankar hem, installerar och sedan har du liveupdate osv helt gratis för all framtid.

Last edited:
Ingen har rekomenderat panda som AV. Har provat en del AV program med panda är då bäst enligt mig. Tar inte så mycket på kraft heller.

Kör Vista Business, men det skall nog inte vara någon skillnad mot utimate! Visst det kostar men det är värt de hundra lapparna eller vad det kostar. Du har det kanske på arbetet, så du kan kanske använda en licens...

Tack för tipsen, då fick jag lite att kolla upp :)

Avast är lagligt gratis och gör jobbet, kör det hemmavid. Helt ok i minnesanvändning och man kan enkelt stoppa skyddet om man skall spela lite och är framrate-bög.

Jag kör avast, funkar perfa på vista och även i xp, bra gratis av för hemmadatorer. Vill man betala så föredrar iaf jag F-secures lösningar framför någon produkt från symantec, det enda dom verkar kunna göra är att komplicera saker för sina användare så mkt som det möjligen bara går!

Helvete vad många det är som pratar om Virus program... F-secure, Symantec.. Skärp till er grabbar!

Du ska ha ett Anti virus program, Nod32 heter det. v. 2.7 är till Vista!
Läs på om Nod32, det är överlägset i tester. Sköter sig själv, litet, effektivt, snabb uppdatering osv osv.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla