Bra allrounddäck. Finns det?

Ni med lite erfarenhet. Hur är ett däck som Anakee på asfalt? Jag har ju förstått att det är grymt bra på våt asfalt. Men hur det när man kört det riktigt varmt och man pressar lite i kurvorna på heta torra sommarvägar, jämfört med t ex Pilot Road?

Pilot Road är klart bättre på torr asfalt. Kör med dom på min V-Strom, inga problem att lägga ner tills fotpinnarna skrapar i. Sen ger det en bättre känsla i styrningen och mindre vibrationer än "offroad"-däcken.

Anakee hade jag på min R12GS, det är ett bra däck också helt klart. Men kör man 90% på asfalt så tycker jag man ska prioritera asfalt-egenskaperna.

Metzeler Roadtec Z6 ska vara ett bra däck också, men jag har inte provat det själv än.

Last edited:
Skall satsa på ett "Mefo sport MFE 99".
Verkar vara ett däck som passar mig.
Men man vet ju inte innan man provat.
Någon som vet?
Tror?
Tycker?

Roller: Du har en poäng, Anakee finns inte i 18". Det verkar inte finnas så många BRA allrounddäck till 18" framhjul. Det blir nog Pilot Road. Då blir asfaltgreppet bra i alla fall.

Roller: Du har en poäng, Anakee finns inte i 18". Det verkar inte finnas så många BRA allrounddäck till 18" framhjul. Det blir nog Pilot Road. Då blir asfaltgreppet bra i alla fall.

Det låter som ett alldeles lysande bra val enligt mig. :tummenupp

*/ ?>
Back