Bra affär?

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Har kontakt med en handlare och vill byta in monstren mot en gixxer 750. Här är lite info om den;
- Suzuki Gsx-R -08
- 690 mil
- Yoshi-pipor
- Mörkt kåpglas
- Kraschpuckar
- Nytt bakdäck
- Uttagen 09
- En ägare

89 900:-

Han ville från början ha 29K mellan men har nu fått ner priset till att jag lägger 19K emellan. Jag la ett bud på 15 och vill egentligen inte gå över det men det kliar lite i fingrarna.
Min är en 696 -09, termi helsystem, fullservad, 700 mil. Ca-pris på blocket: 70 000

Så Gixxer-experter, hjälp mig så kanske ni snart får en ny broder :) Vad tycker ni?

// L

Jag tycker det låter bra! Passa på o byt! Det finns fler monster med mer kubik o tillgå i framtiden. GSX-R 750 är en ball hoj tycker jag.

Jo hojen är jag klar med att jag ska ha, men är 19K bra eller ska jag stå kvar vid mitt bud?

Jag menar att 19 kkr låter bra.
Se om ni kan mötas på 17 låter som nästa steg om han inte tar 15

Last edited:
Det beror ju på skicket på din hoj. Om de begär 89.900:- för gsx-r:en och du kan få ut ca: 70K för ditt monster så är ju 19K i mellanskillnad ungefär vad du skulle behöva ge om du redan sålt din hoj. Dock kan du ju pruta/få rabatter på grejer på en hoj om du inte har inbyte.
Har du is i magen kanske det går men annars hade jag nog svalt betet och pungat upp pesetasen.:tummenupp

Det låter ju som en fin hoj som inte gått långt och som har bra med utrustning. Men det finns liknande hojar på blocket så det handlar mer om att du fastnat för just den. Du får fundera på om du kan tänka dig själja din och sedan leta en annan och komma billigare undan. Eller om du hellre gör ett byte även om det slutar dyrare men då slipper du meck. Tex som att sälja och köpa och leta efter utrustning.

Denna har du en likadan hoj för 13000 billigare fast utan pipor. Använd det som ett argument mot säljaren om inte annat.

I vilket fall betalar du ca 90 loppor för den hojen om du gör bytet som den är jämfört med om du köper denna för 76 000.

http://www.blocket.se/goteborg/Suzuki_750_GSX_R_39445566.htm?ca=17&w=3

Last edited:
De har väl förmodligen 2 årsgaranti. Då är priserna bra skulle jag säga. Men det är förstås min åsikt.

Ett blocket-pris, är just vad det är! behöver inte betyda att du skulle få 70K för att det står det i annonsen. Tror dock att din hoj är ganska attraktiv på marknaden så om säljaren "köper" blocket-priset, så klipp den för 19K eller bättre.
750;in är ett förnuftigt val! Som en literklubba fast smart.

Uppföljning; Efter lite argumentation fram och tillbaka är köpet nu klart. Jag får hem en Gixxer i slutet på nästa vecka :)
Nytt bak- och framdäck monterat och jag och säljaren från firman möts vid båtarna i oskarshamn där vi gör överlämnandet. Supertaggad men samtidigt lite småpirrigt inför att gå från knappa 90 hästar till 150. Några sista minuten-tips innan jag hämtar vrålåket?

Är så billiga för att dom är importerade och saknar 5 års motor/el garantin och ett års vagnskadeförsäkring. :fakta

Se till så att den är svensksåld osv annars e det inte alls bra pris

Hur mycket tycker du att garantin är värd?

Sveriges billigaste nya GSXR 1000. 2 års garanti
http://www.blocket.se/angelholm/Suzuki_Gsxr__Helt_ny__39770055.htm?ca=23_10&w=3
79900

Billigaste 5 års garanti:
http://www.blocket.se/alvsborg/Suzuki_GSXR_1000_obs_nyGaranti_5ar_39612607.htm?ca=23_10&w=3
89900

Billigaste från aukt Suzukihandlare 5 års garanti:
http://www.blocket.se/lulea/Suzuki_GSX_R_1000_30093241.htm?ca=23_10&w=3
126900

Jag vet ju vilken jag hade valt. Oddsen att cykeln skulle rasa år 3-5 och att detta skulle täckas av garantin (som har rätt stora hål i sig) uppväger knappt 10kkr i pris och absolut inte skillnaden upp till 126900:-

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!