Bra action filmer

Skippa Seagal är ni snälla, han har inte varit trovärdig i någon roll han gjort.

Har hört många som säger att The Rock är bra men jag tycker att den är rätt slätstruken. Vad är det som är så bra med den filmen egentligen?

Heat är en jäkligt bra film. Gick på TV för inte så längesen. De Niro och Al Pacino i rollerna. Har en av de bästa shoot out-scenerna jag sett!

Du har ju många asiatiska filmer att välja mellan också. Hard Boiled är rätt bra t ex. Gillar man kung-fu filmer bör man nog se Kung-Fu Legends som flörtar vilt med genren.

Bravo Two Zero, en sann historia från Gulfkriget, berättat av Andy McNab (stavning?). Om någon har The One That Got Away som berättar samma historia utifrån Chris Ryans perspektiv, får ni gärna PM:a mig.

Touching the Void - En bra dokumentär om en klättringsolycka i mitten av 80-talet. Låter trist men den är otroligt bra och spännande. Du kan helt klart skippa en thriller och se den här istället!

De senaste zombie-filmerna: 28 dagar senare, Dawn of the Dead, Land of the Dead. Shaun of the Dead är mer än komedi än action :)

Ingen action..

Men har du inte sett Man on Fire med Denzel Washington så har du missat nåt!

/Jonathan

Första Die Hard....Alan Rickman ÄR kung!!

Ha ett western-maraton...Dollar-trilogin med Clintan.Glöm inte ponchon och den billiga whiskyn bara framför tv:n! :tungan

Once upon a time in america, nästan lika bra som Gudfadern.

El Mariachi av Roberto Rodriguez
Battle Royale,överskattad men rätt sevärd ändå.
En enkel plan.Grymt underskattad film.
Vargarnas pakt, De blodröda floderna.Franska filmer,mkt bra!
Pitch Black
Arnold-film,naturligtvis Terminator 1 och 2.....3:an? Mjaaa.....
Och Rovdjuret förstås!

Allt med Seagal,Van Damme med mfl.töntar är skit men är bara min åsikt det... :hihi

Hahahaha

Var och kollade film på Lördan "Fulltankad Herbie"Det var en charmig och rolig film med ös i bara synd att alla talade svenska. Men varför skall alla filmer vara lite hemska när dom roliga kan vara sköna att se med. Så jag kan rekomendera denna film även till er alla här bara för att få skratta lite.

Jag är en film tokig tjej annars har sett en hel hög med nya och gammla filmer men jag tycker att del av dom nya är kass. Se bara på "XXX 2" ettan var bara så mycket bättre med allt.

chilla skrev:
Var och kollade film på Lördan "Fulltankad Herbie"Det var en charmig och rolig film med ös i bara synd att alla talade svenska. Men varför skall alla filmer vara lite hemska när dom roliga kan vara sköna att se med. Så jag kan rekomendera denna film även till er alla här bara för att få skratta lite.

Jag är en film tokig tjej annars har sett en hel hög med nya och gammla filmer men jag tycker att del av dom nya är kass. Se bara på "XXX 2" ettan var bara så mycket bättre med allt.
Klart ettan var bättre men vad kan man förvänta sig av vin diesel

SAG GLAD:
Heat är en jäkligt bra film. Gick på TV för inte så längesen. De Niro och Al Pacino i rollerna. Har en av de bästa shoot out-scenerna jag sett!
Håller med , höjdarfilm/scen !

"RunawayTrain" med Eric Roberts och John Voight är en superactionfilm !
som jag har för mig ska gå på vanlig TV i närtid (ska kolla)

För övrigt gillar jag Tarantinos "De skoningslösa" , True Romance ,
Pulp Fiction och inte minst "From Dusk to Dawn" som dock kräver en del av tittaren :D ,då det gäller att klara den sjuka övergången från "tjuv å polis"historia till "Vampyrskräckkomediaction".
En av mycket få filmer jag behövt se om för att verkligen uppskatta !

/ Lillebror

honkiie skrev:
Det innefattar väl inte dolph för då jävlar :mad:

Som sagt...är bara vad jag tycker det.... :tomten

Men stänger iaf inte av om han är på Tv, ser jag AnkDammen ryker både tv:n,tv-bänken,grannens pudel och halva bostadsområdet..... :hihi

Snorfen skrev:
Som sagt...är bara vad jag tycker det.... :tomten

Men stänger iaf inte av om han är på Tv, ser jag AnkDammen ryker både tv:n,tv-bänken,grannens pudel och halva bostadsområdet..... :hihi
:) Jag menar att Dolph är den skamliga actionfilmens hjälte. Riktigt kunglig i showdown in little tokyo, rocky 4(?) och red scorpion. Det gäller ju som sagt att se det med glimten i ögat, ungefär som de filmer som Vin Diesel gör nuförtiden. :)

honkiie skrev:
:) Jag menar att Dolph är den skamliga actionfilmens hjälte. Riktigt kunglig i showdown in little tokyo, rocky 4(?) och red scorpion. Det gäller ju som sagt att se det med glimten i ögat, ungefär som de filmer som Vin Diesel gör nuförtiden. :)

Förstår precis vad du menar!
Å jag har minsann konsumerat halvtaffliga b-filmer i mina dagar,och faktiskt njutit!Så länge man inte själv tar sig på för stort allvar,då man man ett problem! ...och det är precis vad Muskeln från Bryssel och den stelopererade Countrymannen har.... :trött

Har en helt vrickad film som heter Basket Case hemma och det är fan ingen Oscarskandidat precis..tvärtom! En idiot som springer omkring hela filmen med sin vanskapta brorsa som ser ut som en stor tvättsvamp med huggtänder!
Men just det där med glimten i ögat gör mkt,men kan ju uppfattas olika av folk. Men mer film åt folket!! :banana

CHUCK NORRIS RULES!!

fixa alla walker texas ranger avsnitt som finns och du behöver aldrig göra ngt mer :hihi

Bifogat

• chuck2.jpg
    chuck2.jpg
    19.8 KB · Visningar: 118
den film som är bäst är "nu blåser vi snuten 1"

bra filmer:
lords of dogtown
bondock saints (kusligt bra)
slagskott 1
batman begins (bra mot alla odds)
crash (skumm men bra)
madagaskar (05s bästa rulle på engelska garva som faan)
the island (spännande)

kassa nya filmer
herbie fulltankad (en jätttte jobbig film)
fantastic four (den sög)
valliant

Plåtniklas skrev:
Vetefan om Boondock Saints är speciellt 'humoristisk'. :mattias Den ÄR bra.

Bah, jag menade _nästan_ alla.

För övrigt vill jag rekommendera Long Kiss Goodnight, Samuel L Jackson är så oerhört skön i sin biroll. Lagom mix av humor och allvar.

Pitch Black och Cronicels of Riddic är för jäkla balla filmer. Cronicels of Riddic är bättre än första.

Men det är iofs inte mina favoritfilmer men jag kom å tänka på dem när någon här nämnde Vin Diesel.
Matrix filmerna är annars fruktansvärt bra.

Mer thriller än action, men The Bourne Identity och The Bourne Supremacy är två riktigt vassa filmer. Uppföljaren är nästan lika bra som den första filmen.

Heat är också en av mina favoriter, liksom Pulp Fiction.

Bra action filmer:
The Transporter
Indiana Jones
Fulltime Killer (Asien film)
Returner (Mer asien)
+många mer som redan nämts.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back