Bra äventyrsspel till pc?

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ny 2009
man har ju klämt av några bra lir genom tiderna, Grim fandango, monkey island, Day of the tentacle osv

Men finns det några nyare? grim fandango är väl t.ex från 2004 om jag inte har fel ?

Testa alla Monkeyspelen om du inte gjort det redan. Åtminstone de första tre. Är det bara peka/klicka du är ute efter förresten?

En personlig favorit är beneath a steel sky. Ett av tidernas absolut bästa peka/klicka tycker jag! Gratis att ladda ner dessutom. Gratis på riktigt alltså om du bekymrar dig om sånt... Du kör det genom ScummV på en modern dator.

Har du inte testat Simon the Sorcerer (1 och 2) bör du göra det också. Samma där, du kör via ScummV på en pc.

Är du ute efter andra spel har jag fler tips men jag får känslan att du bara vill ha peka/klicka.

Testa alla Monkeyspelen om du inte gjort det redan. Åtminstone de första tre. Är det bara peka/klicka du är ute efter förresten?

En personlig favorit är beneath a steel sky. Ett av tidernas absolut bästa peka/klicka tycker jag! Gratis att ladda ner dessutom. Gratis på riktigt alltså om du bekymrar dig om sånt... Du kör det genom ScummV på en modern dator.

Har du inte testat Simon the Sorcerer (1 och 2) bör du göra det också. Samma där, du kör via ScummV på en pc.

Är du ute efter andra spel har jag fler tips men jag får känslan att du bara vill ha peka/klicka.

bara peka klicka i det här fallet :)

scummv verkar ju vara väldigt smidigt!

Gammalt: Discworld 1 & 2, The Dig, Full Throttle.
Lite nyare: Syberia, The Longest Journey.

Last edited:
Mina klara favoriter är "Kyrandia-spelen! Legend of Kyrandia, Hand of Fate och Malcolms revenge"

Framför allt de senare 2 är helt jäkla fantastiska!

Mina klara favoriter är "Kyrandia-spelen! Legend of Kyrandia, Hand of Fate och Malcolms revenge"

Framför allt de senare 2 är helt jäkla fantastiska!

De hade jag glömt bort! Vet att jag fick Malcolms revenge med min första pc-burk jag köpte. En fyyråttiosexxa jag degade 21k för. :skrämd

Full throttle är grymt också som sagt. Dessutom ett bikerspel. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park