Skall göra en glasfiberdel till min hoj, men behöver något i still med cellplast för att bygga en form av - FInns det några bra alternativ, typ på Panduro Hobby eller någon bygghandel som är trevligt att göra formar av? Tänkte göra en sadel..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pandyro tror jag inte har något lämpligt, men de flesta byggvaruhus har rosa eller blå golvisolering.
Detta är kompakt cellplast som är lätt att kapa och slipa till önskad form. Går bra att limma ihop skivorna för att få mer tjocklek på materialet om man vill. Jag har använt trälim, men det finns garananterat bättre alternativ då det tog evigheter för att torka. Ont om luft där mellan skivorna..
Cellplast funkar men tål inte styren. Du måste isåfall skydda den med någon plastfilm eller dyligt så det inte kommer i kontakt med polyester.
Dessa produkter däremot tål polyester.....
http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Ovrigt/Polyuretanskiva-252138/
http://www.seasea.se/plast-glasfiber/distansmaterial
Har du bra tips på hur man sammanfogar dem bäst? Alltså före man lägger på glasfibern.
Har du bra tips på hur man sammanfogar dem bäst? Alltså före man lägger på glasfibern.
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |