Bröstskydd?

maxximus skrev:

VILL HA!!!!!!!!!! NU!!!!!!!!!
Detta har jag velat ha ända sen jag spenderade ett antal kvällar på Patriks sjukbädd efter hans startkrasch på Falken ifjol. Har spanat in säkerhetsvästarna som används inom ridning men de har varit sådär...
Men detta! Yes!

Man ska mäta bröstet "from seam to seam on a well fitting shirt" :confused:

Vaffan är en "Wellfitting shirt"?? Hur tajt sitter den?

magnus_moss skrev:

Tajt!! Som ett linne, som en tight dykardrakt tror jag.

magnus_moss skrev:

En vild chansning är väl att du utgår från en t-shirt som sitter bra på din kropp, alltså inte en som sitter som ett korvskinn men ej heller en som sitter som en varmluftsballong. Är du osäker kan du anlita en lokal stylist för att bedömma om den sitter bra eller ej.

Du har säkert rätt, det är ju det enda logiska. Men jag har mailat dom och frågat detta samt om det är ett problem att skicka till Sverige.

"Är du osäker kan du anlita en lokal stylist för att bedömma om den sitter bra eller ej."

Lokal stylist = flickvän?

Hade funderingar på att beställa tidigare, men söp bort adressen. Sen fallit i glömska, men ska nog lägga en order rätt pronto.

Folk som kör karting brukar ha revben/bröstskydd, kanske värt att kolla upp det också?

Aha, jag tyckte väl att Hayden såg ut som Hulken när han körde! Nu förstår jag och visst vore det bra med en så'n.

Dainese's vanliga Safety Jacket då? Den kanske saknar ordentliga skydd framtill?

Teddy skrev:
Dainese's vanliga Safety Jacket då? Den kanske saknar ordentliga skydd framtill?

Inte i närheten av det här skyddet iaf. Sen är det bra struligt att få i en safetyjacket innanför skinnstället, såvida du inte plockar ut alla axel o armbågsskydd ur stället.

Jag har undrat vad det var som dom hade innan för stället och nu vet man :)
ser vettigt ut!

För att du har 20 revben och en bröstkorg som skyddar alla vitala organ i magen. Man kanske inte är sugen på att bryta dessa om man vurpar.

Varför använder man hjälm? Hur långt är ett snöre?

HW skrev:
För att du har 20 revben och en bröstkorg som skyddar alla vitala organ i magen. Man kanske inte är sugen på att bryta dessa om man vurpar.

Varför använder man hjälm? Hur långt är ett snöre?

HW, inga frågor är väl dumma :fatta!

:)

Här kommer en till (i ett försök att inte själva verka dum :) ) "dum fråga" alltså.
Är tanken att man har ryggskydd som vanligt PLUS detta "revbensskydd" :confused:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman