Bröstcancer

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Hej allihopa...

Idag fick jag veta att min mamma har bröstcancer och det känns för jävligt. Men som tur är har det inte vuxit till så mycket, väldigt liten del av bröstet är angripet (cirka 7 mm). Även doktorn sa att cancern hade inte vuxit till ordenligt, väldigt lite.

Så till min fråga, hur stor är chansen att kvinnor får obotlig bröstcancer?

Kan fortfarande inte förstå att min närmsta vän... min mamma har cancer. Känns för jävligt...

:tummenupp
Du ska se att det går bra!
Min mamma fick det -92.... är stålande frisk, pigg å tar gärna hand om sina barnbarn.
Finns där, stå vid hennes sid så reder det sig ska du se.... kärlek å tro på livet är bästa läkemedlet.... även mina barns far klarade det.. ja cancern satt ju i andra delar... humm vitala... men det gick vägen det oxå.

:krama hjälper

Last edited:
Tråkigt att höra att din mamma har drabbats av bröstcancer. Tyvärr så kan jag inte ge dig någon info om just bröstcancer. Men jag kollade på nätet och hittade Cancerfondens sida. Där finns det ett telefonnummer som du kan ringa, där kan du får prata ut om dina tankar kring cancer och få info om sjukdomen.

Informations- och stödlinje
Öppettider mån-fre 9-17
Tel: 020-222 111

Du kan även maila dem:
infostodlinjen@cancerfonden.se

Min mor har haft cancer två gånger varav den senaste var bröstcancer. Operation och strålning verkar ha fixat det hela och nu är det full fart igen.
Den här rapporten http://www.kir.lu.se/kompend4.pdf beskriver lite om sjukdomens förlopp. Jag är ju ingen läkare men om tumören är 7mm verkar det ha upptäckts tidigt och då borde prognosen vara klart bättre än genomsnittet.

/geek

Bojje skrev:
Hej allihopa...

Idag fick jag veta att min mamma har bröstcancer och det känns för jävligt. Men som tur är har det inte vuxit till så mycket, väldigt liten del av bröstet är angripet (cirka 7 mm). Även doktorn sa att cancern hade inte vuxit till ordenligt, väldigt lite.

Så till min fråga, hur stor är chansen att kvinnor får obotlig bröstcancer?

Kan fortfarande inte förstå att min närmsta vän... min mamma har cancer. Känns för jävligt...
morsan hade oxå det och det va så lite så dom skar bort det, hoppas det går bra

bröstcancer är ju ganska vanlig form av cancer och med dagens kunskap går den att bota om man upptäcker den i tid vilket det verkar ha gjorts i detta fall.

En VÄLDIGT nära vän till mig morsa dog av bröstcancer alldels nyligen och vet att det verkligen är en hemsk sjukdom. Det har varit en väldigt stor sorg för både mig och deras familj inkl. släkt.

Hoppas verkligen att allt går bra för din mor :tummenupp

Jäkligt :( att höra!

Morsan hade också det (och en del annat skit) i början på 90-talet, men klarade sig bra. Kan inte komma med så mycket nya råd (dum som man var fattade man inte så mycket som tonåring då) men stöd henne så jäkla mycket du bara kan - för morsor har man inte gott om ;)

Har en faster som också tog sig igenom ena sidan på 80-talet. Verkar dock som det kom tillbaka på andra sidan häromåret, men att hon är på g att vinna andra halvlek med... så m.a.o. finns det gott hopp numera :)!

/F.

Men bakgrund av min far och min gudson som bägge fick gå vidare allt för tidigt på grund utav cancer kan jag säga att behandlingarna och medecinerna har gått framåt och med stormsteg och bara fortsätter bli bättre och mer precisa.
Och därtill att tillfrisknadsgraden hos bröstcancer patienter är hög,Och som jag förstår på dig så har dom upptäckt det tidigt vilket betyder att chansen för snabb tillfrisknad är ovanligt hög.

Mitt tips till dig,leve som vanligt ,ta inte ut något iförskott,ta det dag för dag.
Tänk framåt och gräv inte ner er,gör saker tilllsammans.

Ädit:Meningsbyggnad.

Last edited:
Ta inte ut något i förskott. Men samtidigt ska du inte "putta" undan din mamma. Umgås med henne, prata med henne om allt mellan himmel och jord.
Va där för henne.

Som andra har sagt så har läkarna nog hittat knölen i rätt tid. Så allt kommer gå bra.

/Annicka

Bojje skrev:
Hej allihopa...
Idag fick jag veta att min mamma har bröstcancer och det känns för jävligt. Men som tur är har det inte vuxit till så mycket, väldigt liten del av bröstet är angripet (cirka 7 mm). Även doktorn sa att cancern hade inte vuxit till ordenligt, väldigt lite.Så till min fråga, hur stor är chansen att kvinnor får obotlig bröstcancer?Kan fortfarande inte förstå att min närmsta vän... min mamma har cancer. Känns för jävligt...

Hon har en son som bryr sig väldigt mycket om sin mamma :tummenupp och det är ett stort stöd för henne, berätta vad du känner, prata enskilt med läkaren om din oro. (min mamma gick bort i akut blodcancer, tro mig jag vet hur du känner dig)

Last edited:
Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...