Bråka eller inte bråka med Telia??

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Jag var tidigare kund hos Glocalnet. Var inte nöjd så jag kontaktade Telia. Dom sa att om jag valde att byta till Telia skulle dom betala straffavgiften till Glocalnet för att jag byter abbonemang före utsatt tid (339:-) samt att jag skulle slippa betala startavgiften till Telia (975:- Telia Bas).
Lät jättebra så jag nappade på det. Nu har jag fått min första faktura från Telia men där nämns inget om det som lovades till mig tidigare.
Jag ringer Telia och berättar läget och dom ger mig en extra samtalspott motsvarande 350:- att ringa upp för. Men dom vägrar att rabbatera mig för det uppstarade abbonemanget (975:-) för sådana saker brukar dom aldrig lova.
Jag upplyste telefonisten att jag spelade in samtalet jag hade tidigare där dom lovade mig dessa rabbatter (sant, jag spelade faktiskt in det av ren slump). Hon brydde sig inte om det. Jag sa att jag kommer ev ta detta till ARN men hon bara sa "-Ja gör det då"

Ska man bry sig om 975:- eller ska jag skita i det?

För dom som tror annat - Det är lagligt att spela in ett samtal om en av parterna samtycker och jag samtyckte.

Deimos skrev:
2377462

Jag hade aldrig skitit i det, främst för att jag är gniden men också av principskäl.
Gå direkt på cheferna, ju högre desto bättre.

Har du bevis, vilket du har, så e d bara att köra. Men glöm inte att hålla oss här på SH uppdaterade. Vill gärna veta hur det slutar...

Börja med att ringa dem igen och snacka med en annan telefonist, men säg inget om att du redan har snackat med dem. Du får räkna med att snacka med några olika människor innan ditt problem är löst, dels för att det är korkade människor men sedan också för att det är statligt.

Tja... Kan inte personen lova något som hon/han gjorde är det inte säkert att det gäller i alla fall... Men nog fan skulle jag bråka om det...

MDM skrev:
2377944 Tja... Kan inte personen lova något som hon/han gjorde är det inte säkert att det gäller i alla fall... Men nog fan skulle jag bråka om det...

Klart det gäller, annars är det ett avtalsbrott.
Ska prata med konsumentvägledaren på Måndag då dom har semesterstängt nu.
Ska fan inte ge mig utan fajt.

Deimos skrev:
2377462

.

dra det vidare, Telia bryter alltid sina avtal o skit. jag blev också snuvad, skulle bli bjuden på de 2 första månaderna gratis om jag valde telia... ni vet vad som stod på räkningen, jo de två första månaderna var med också...

dock orkade jag inte tjafsa bara för mitt jobb betalar min bredisräkning så orkar inte tjafsa pga av det men hade det varit mina cash hade jag LÄTT tjafsat!

Markus skrev:
2377973 Inte? Vad konstigt.
Så om jag jobbar på en firma som säljer muggar och jag lovar dig att du ska få ett presentkort på två miljoner om du köper en mugg av mig är företaget tvungen att ge dig två miljoner? Troligare att jag som säljare blir drabbad för att ha lovat dig något jag inte hade rätt att lova dig... Och några miljoner lär du inte få...
Alla ser ironin i inlägget nu danke...

MDM skrev:
2378129 Så om jag jobbar på en firma som säljer muggar och jag lovar dig att du ska få ett presentkort på två miljoner om du köper en mugg av mig är företaget tvungen att ge dig två miljoner? Troligare att jag som säljare blir drabbad för att ha lovat dig något jag inte hade rätt att lova dig... Och några miljoner lär du inte få...
Alla ser ironin i inlägget nu danke...

Tror inte alls att det är samma sak.
Det är så orimligt att en konsument ska få 2 miljoner för att denna köper en mugg att han omöjligen skulle kunna få detta vi en ev rättegång. Telias erbjudande ligger däremot inom rimliga gränser.

BRÅKA mot Felia !

jag hade en liknande händelse fast mot Tele2, tog mig ca 9-10 månader, anmälan till ARN, skickade brev till Tele2, ringde som fan dit och var allmänt störig.
Efter mycket om och men fick jag ett namn på den personen som möjligen kunde veta nått (telefonisterna vet fan inte ett skit) och helt plötsligt damp det ner en utbetalningsavi på 1500 och en skriftlig ursäkt från vice vdn.
HA, don´t mess with this bitch :D

Mrs. Laphroaig skrev:
2378203 BRÅKA mot Felia !

jag hade en liknande händelse fast mot Tele2, tog mig ca 9-10 månader, anmälan till ARN, skickade brev till Tele2, ringde som fan dit och var allmänt störig.
Efter mycket om och men fick jag ett namn på den personen som möjligen kunde veta nått (telefonisterna vet fan inte ett skit) och helt plötsligt damp det ner en utbetalningsavi på 1500 och en skriftlig ursäkt från vice vdn.
HA, don´t mess with this bitch :D

Damn :tummenupp
Kan man hyra dig? :)

Last edited:
Markus skrev:
2377492 Jag hade aldrig skitit i det, främst för att jag är gniden men också av principskäl.
Gå direkt på cheferna, ju högre desto bättre.

:fakta

Jag fick samma deal som dig med skillnaden att de faktiskt slantade åt mig. På dem bara, ge dem vad de tål!

Fan, man kanske borde börja spela in sina samtal... :va

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back