Brådskande restaurangtips - Sthlm

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Då det idag är min (och frugans) bröllopsdag har jag ålagts uppgiften att välja lämplig foderplats att fira detta.

Jag behöver alltså tips på sjyssta restauranger i Stockholm city. Kött eller fisk spelar inte så stor roll, men vi kan skippa indiskt, asiatiskt, bamboo garden och sånt. Det ska vara rejält käk.

Kikat på Grill och Gondolen, men behöver fler förslag.

Döden i grytan o Den gamle och havet är bra. Rustik mat och ordentliga portioner.

Håller med ovanstående. Rätt ok i prisläge också, vill du gå upp i klass blir det betydligt svårare att få bord.

Ska det vara pretto eller softare atmosfär?
Att du inte vill äta happy hour-planka på söder är väl lätt att förstå men skall du ha det F12, Matsalen-fint eller vill du mest få en trevlig kväll med damen?!

Ett billigt men prisvärt alternativ kan vara La Habana. Kubansk mat som är helt ok och framförallt har de grymma rom-drinkar som hör sommaren till. En Mojito medan man väntar är inte fel. De har salsaklubb i källaren och musiken som tar sig upp gör det rätt trivsamt. Glada avspända människor. :fakta

Som vanligt brukar det bli en upprapning av sthlms dyraste restauranger så fort någon frågar om restaurangtips på samma sätt som det bara listas BMW och MB när någon frågar bil utan att ge någon tydlig kravspec.... Ge lite mer tydliga önskemål så får du förhoppningsvis lite mer anpassade tips.

Men i väntan på prisläge och tydligare önskemål:
Le Rouge
Matbaren
Matsalen
Gondolen
F12
Grill

Edit:
Om ni ska åka pendeln hem kan ni passa på att ta en schysst drink uppe i Skybar i väntan på tåget. De har en drink som jag har för mig heter "Red Hot" som är grym. Röd Chili, chokladlikör och hallonpuré eller något sånt. :tummenupp Bra sting men söt och chokladigt så cheyorna blir sådär lyckliga och trånande.

Last edited:
En till kuban som har grymma rom-drinkar och bra käk; Paladar de Kuba. Liten restaurang med lugn och intim stämning.

Ska det vara pretto eller softare atmosfär?
Att du inte vill äta happy hour-planka på söder är väl lätt att förstå men skall du ha det F12, Matsalen-fint eller vill du mest få en trevlig kväll med damen?!

Ett billigt men prisvärt alternativ kan vara La Habana. Kubansk mat som är helt ok och framförallt har de grymma rom-drinkar som hör sommaren till. En Mojito medan man väntar är inte fel. De har salsaklubb i källaren och musiken som tar sig upp gör det rätt trivsamt. Glada avspända människor. :fakta

Som vanligt brukar det bli en upprapning av sthlms dyraste restauranger så fort någon frågar om restaurangtips på samma sätt som det bara listas BMW och MB när någon frågar bil utan att ge någon tydlig kravspec.... Ge lite mer tydliga önskemål så får du förhoppningsvis lite mer anpassade tips.

Men i väntan på prisläge och tydligare önskemål:
Le Rouge
Matbaren
Matsalen
Gondolen
F12
Grill

Tackar för svaret, La Habana ligger bara ett kvarter härifrån så det är intressant. Drinkarna har jag provat tidigare med lyckat resultat.

Prio är trevlig kväll, det behöver inte vara pretto alls.

Hela Melkerkedjan verkar hålla sommarstängt utom Grill... likaså 1900, KB osv.. finns det inga krögare som vill tjäna pengar på turisterna? Var och varannan krog är ju stängd till mitten/slutet på augusti.

Funderar på Back a yard, jamaicanen på Folkungagatan. Käkade där för inte så längesen och det var riktigt riktigt bra.

Tackar för svaret!.

Om ni ska åka pendeln hem till tungelsta(?) kan ni passa på att ta en schysst drink uppe i Skybar i väntan på tåget. De har en drink som jag har för mig heter "Red Hot" som är grym. Röd Chili, chokladlikör och hallonpuré eller något sånt. Bra sting men söt och chokladigt så cheyorna blir sådär lyckliga och trånande.

Om ni ska åka pendeln hem till tungelsta(?) kan ni passa på att ta en schysst drink uppe i Skybar i väntan på tåget. De har en drink som jag har för mig heter "Red Hot" som är grym. Röd Chili, chokladlikör och hallonpuré eller något sånt. Bra sting men söt och chokladigt så cheyorna blir sådär lyckliga och trånande.

Jag blandade ihop La habana med Paladar de Cuba, men bägge ligger ju runt hörnet så där har vi starka kandidater för dineringen.

Skybaren på Royal viking menar du gissar jag? Ja, det kanske inte är så dumt...

Skybaren på Royal viking menar du gissar jag? Ja, det kanske inte är så dumt...

Baren är kanske inte värt ett besök i sig men om man precis missat tåget eller inte riktigt vill åka hem på en gång är deras Red Hot helt klart värt besväret. :)

Baren är kanske inte värt ett besök i sig men om man precis missat tåget eller inte riktigt vill åka hem på en gång är deras Red Hot helt klart värt besväret. :)

Vid sådana tillfällen saknar jag gamla fina Orientexpressen på centralen. Träbänkar konstruerade för att sitta en öl och verkligen inte två. Sunkhakens motsvarighet till McDonald's.

Vid sådana tillfällen saknar jag gamla fina Orientexpressen på centralen. Träbänkar konstruerade för att sitta en öl och verkligen inte två. Sunkhakens motsvarighet till McDonald's.

Ja, det är klass! :fakta

Edit:
Esperanto hade sommarstängt de med

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back