[Brådis] Behöver tips på bra unerase/recovery program för bilder?

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
955i = Klantarsel :4skrika

Jag fotograferade en kompis kids på crossbanan i förra helgen. Fick en hel del snygga bilder som sedan skulle tryckas upp i en stor plansch men av misstag lyckades jag radera bilderna :huvet Vet precis hur jag gjorde misstaget och lätt gjort när man satt med närmare 400 bilder från dels crossbanan och en bankörning som jag satt och meckade med samtidigt.

Jag har hittat ett program som heter "Virtual Lab 5" som faktiskt hittat bilderna och jag kan se dom men inte göra nån recovery på utan att betala en summa pengar varje månad bla bla bla :3freak (det är en trialversion).

Nån som har tips på annat program som kan få mig att rädda tillbaka filerna? det är jpeg-filer rakt av. Ca 800mb totalt.

Tacksam för tips! Skulle brännas en cd idag och sen skickas till tryck av en stor plansch men det ser mörkt ut nu :(

Help!

/955i

Går det inte att öppna papperskorgen och bara köra recover?
Det har du säkert testat redan misstänker jag..........

Starstriker skrev:
Går det inte att öppna papperskorgen och bara köra recover?
Det har du säkert testat redan misstänker jag..........

Yepp, tyvärr.. har Norton Systemworks på datorn men den kunde inte hjälpa mig tyvärr. Papperskorgen är tömd.

Laddat ner "Scavenger" nu och skall testa. Forts.följer.

955i skrev:
Tackar, jag kollar in programet och ser om DC kan lösa eventuella hinder :tungan

Vilket av programmen på länken menar du?
"Scavenger" eller "undelete"

DC++ är väldigt bra på att lösa sådana problem har jag hört ryktesvägen :3freak

Jag tänkte först och främst på Scavenger men du får gärna prova undelete om du vill. Det är ett fritt land :7peta :tungan

Varsegod förresten..

Scavenger.. njaa... hittade det tillsammans med en nyckelknippa som min kompis David-Christer hittade. Gick inget vidare, nyckeln passade inte i låset skulle man kunna säga.

955i skrev:
Scavenger.. njaa... hittade det tillsammans med en nyckelknippa som min kompis David-Christer hittade. Gick inget vidare, nyckeln passade inte i låset skulle man kunna säga.
är det en seriell-nyckel som krävs?!

955i skrev:
Yepp, hittade en till V.2X något men den gick inte igenom.
testa denna filen. men scanna den efter suspekta virus innan kanske...

borttagen pga suspekta saker...

Last edited:
955i skrev:
Varning! Min brandvägg sparkade bakut om man klickade på länken, blir ett intrångsförsök Rek. ingen att klicka på den :7peta
hehe oj då... nja då vet jag inte vad du ska göra..

jag hämtar alltid sådana saker därifrån och har aldrig råkat ut för något skummt. men jag tog bort länken i alla fall för säkerhets skull.

Ger nog upp nu. Lyckades få tillbaka en mängd med bilder som stämde till filnamn och storlek så dom fanns där men var skadade så dom gick inte att öppna. Säkert lagt ner minst 5 timmar på detta.

Ger upp nu, skit händer och man får sota för sina misstag. Tack för tips & hjälp :näsblod

955i skrev:
Ger nog upp nu. Lyckades få tillbaka en mängd med bilder som stämde till filnamn och storlek så dom fanns där men var skadade så dom gick inte att öppna. Säkert lagt ner minst 5 timmar på detta.

Ger upp nu, skit händer och man får sota för sina misstag. Tack för tips & hjälp :näsblod

liten fråga.. laddade du ner å sparade saker på HDDn efter att du raderade bilderna? för.. de utrymmet där dina bilder låg används med stor sannolikhet till att spara dina nya grejer..

du kan ju kika in här lite också¨...
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1139

955i skrev:
Ger nog upp nu. Säkert lagt ner minst 5 timmar på detta.

Synd att du la ner.. för Runtime GetDataBack är kanon!.. finns för FAT32 & NTFS
Jag har räddat det mesta på en 300gig hd & alla bilder på ett 1gb minneskort! det funkar klockrent i full version..
det finns att ladda hem på deras sida men då är det bara en test ver. & den räddar bara ett fåtal filer! så ladda hem de på DC++

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg