Bränslevarning R1!!!

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Min bränslevarning fungerar inte och jag får INGA felvarningar på varvräknaren. Lampan fungerar när jag slår på tändningen.

Någon som "pulat" med den förut och har några bra tips?

Jocke

upptäckte samma fel på min för ett tag sen men jag har inte hunnit kolla upp det än :tungan ,funderar på om det är nån givare som kan ha pajjat?

superbeast skrev:
upptäckte samma fel på min för ett tag sen men jag har inte hunnit kolla upp det än :tungan ,funderar på om det är nån givare som kan ha pajjat?
Fast om jag inte fattat fel så är det just givaren och avbrott i slingan som provas. Men det är klart att testfunktionen i givaren kan fungera även om givaren inte reagerar på bränslemängden :va :va :va

R1 wannabe skrev:
Min bränslevarning fungerar inte och jag får INGA felvarningar på varvräknaren. Lampan fungerar när jag slår på tändningen.

Någon som "pulat" med den förut och har några bra tips?

Jocke

Testa att dra isär kopplings stycket till den (grönt va?) , vad händer?
Ta bort den och okulärbesiktiga.
/Fredde

R1 wannabe skrev:
Fast om jag inte fattat fel så är det just givaren och avbrott i slingan som provas. Men det är klart att testfunktionen i givaren kan fungera även om givaren inte reagerar på bränslemängden :va :va :va
hmm,jo det kan ju stämma,ska kika på det där nån dag,när det är dåligt väder :),bara att hålla ett öga på trippen så äre ju ingen fara iaf:)

superbeast skrev:
hmm,jo det kan ju stämma,ska kika på det där nån dag,när det är dåligt väder :),bara att hålla ett öga på trippen så äre ju ingen fara iaf:)
Det är precis vad jag gjort också. Men jag ska sälja nu så jag vill att den ska vara felfri.

Ska prova att okulärbesikta...igen, gjorde det förra gången (2 dgr sen) men har inte hunnit åka slut soppan än.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda